Batko Andrzej - Język perswazji czyli neurolingwistyka wywierania wpływu.rtf

(237 KB) Pobierz

Andrzej Batko

JĘZYK PERSWAZJI 

czyli neurolingwistyka wywierania wpływu

Wstęp

 

Co, do licha, natchnęło Cię aby kupić tę książkę?

 

Poważnie. Co zmotywowało Cię do zakupu? Czy dlatego, że tytuł

brzmiał przyjemnie dla ucha? A może dlatego, że już obiło Ci się o

uszy moje nazwisko? Albo też, zostało  Ci  parę złotych i

denerwująco brzęczały w kieszeni?

 

Podejrzewam, że nie był to żaden z powyższych powodów.

 

I wiem że mam rację bo spowodowała to siła słów. W jakiś

szczególny sposób, przeczytane przez Ciebie słowa ułożone były w

szczególny i systematyczny sposób, który sprawił, że wydałeś ciężko

zarobione pieniądze na ten skrypt. 

 

I pewnie już się domyślasz, że nie była to przypadkowa kombinacja

słów, na którą natknąłem się niechcący i która zmotywowała Cię do

zamówienia pozostałych rozdziałów.

 

Ktoś powiedział, że .słowa mają większą siłę niż niejeden rodzaj

broni, narkotyk lub bogactwo.. Mogę tylko do tego dodać, że słowa

mogą być bronią, działać jak narkotyk i przynieść bogactwo.

 

Sam fakt, że teraz czytasz te słowa dowodzi nie tylko tego że tak jest

ale też tego, że zdajesz sobie już sprawę z mocy ukrytej w słowach.

Między nimi zresztą też. Do czego więc chcesz użyć wiedzy i

umiejętności, które już wkrótce nabędziesz?

 

Czy zechcesz ich użyć aby sprzedawać rzeczy? Zostać znanym

politykiem? Przekonać ludzi do jakiejś sprawy lub idei? Pomóc

ludziom w pozbyciu się problemów? A może po prostu ułatwisz życie

sobie i innym komunikując się skuteczniej i klarowniej.

 

Pamiętaj, że sama wiedza nie wystarczy bo trzeba jeszcze wesprzeć

ją umiejętnościami, a te wymagają praktyki. Zacznij stosować

poznawane techniki jeszcze w trakcie czytania i zanim zdecydujesz

się zapisać na jedno z naszych szkoleń!

 

Powodzenia.

 

 

Dlaczego niektórzy handlowcy prawie zawsze zarabiają

ogromne pieniądze?

czyli

 

Jak tworzyć w klientach .nastrój kupowania., któremu trudno

jest się oprzeć.

 

Gołym okiem widać, że nawet w trudnych czasach, ludzie odwiedzają

sklepy, oglądają reklamy, wchodzą na komercyjne strony w

Internecie, szukając informacji o produktach i usługach.

Prawdziwym problemem jest jednak stworzenie prezentacji, która

sprawia, że klient dokonuje zakupu z radością, a cena przestaje być

liczącym się czynnikiem.

 

Sekret stworzenia takiej prezentacji (werbalnej, ulotki, ogłoszenia lub

strony w sieci) polega nie na wytwarzaniu, jak to kiedyś uważano,

.potrzeby. , którą dany produkt lub usługa zaspokoi lecz....

.pragnienia., .chcenia. a nawet .pożądania. tego produktu lub

usługi. 90% rzeczy i usług, które kupujemy nie jest czymś czego

.potrzebujemy., jest czymś co .chcemy. mieć lub robić. Ludzie

podejmują decyzję o zakupie kierując się w 90% emocjami a tylko w

10% logiką. Czyli... jeśli najpierw poruszysz emocje a potem

dostarczysz dobre, logiczne uzasadnienie zakupu to...

podświadomość klienta zamknie za Ciebie sprzedaż!

Gdy naprawdę zrozumiesz ten mechanizm i zastosujesz proste ale

niesłychanie skuteczne techniki oddziaływania na emocje, na

podświadomość klienta to możesz dosłownie podwoić sprzedaż w

Twojej firmie.

 

Jak wytworzyć w kliencie .pragnienie. a nawet pożądanie

Twojego produktu?

 

To proste. Najpierw trzeba sprawić aby klient zaczął odczuwać

określony stan np. , uczucie, które towarzyszy mu gdy bardzo czegoś

chce .czuje, że musi to mieć.. Teraz wystarczy .zakotwiczyć.

(Kotwiczenie jest jedną z najstarszych technik NLP. Wykorzystuje

ona mechanizm warunkowania, spopularyzowany przez rosyjskiego

fizjologa Pawłowa. Umożliwia trwałe skojarzenie dowolnego silnego

stanu emocjonalnego z dowolnym bodźcem np. widokiem Twojego

produktu!) ten stan emocjonalny i uruchomić prezentując produkt!

Prezentacja powinna zawierać też elementy, potrzebne świadomemu

umysłowi do wyprodukowania .logicznego. uzasadnienia.

Stroje zgodne z najnowszym trendem mody, drogie zegarki,

samochody, wakacje w odległych i egzotycznych krajach, najnowsze

perfumy, odżywki, polisy ubezpieczeniowe są kupowane ponieważ

są chciane lub wręcz pożądane. Uczucie, popycha do zakupu np.

odżywki odchudzającej lub bardzo drogiej marynarki - chcę ładnie

wyglądać (najczęściej dla siebie) Logika dorabia uzasadnienie - Będę

zdrowsza lub na moim stanowisku trzeba mieć drogą marynarkę

(zegarek, pióro itd.) Zresztą przypomnij sobie, jak sam lub sama

nagle poczułeś lub poczułaś, że musisz coś kupić, wejść w

posiadanie tego czegoś. Jeszcze wczoraj nie wiedziałaś, że to

istnieje a dziś musisz to mieć!

 

I jeśli dokonałeś tego zakupu to przypomnij sobie ile .logicznych. i

.racjonalnych. uzasadnień wyprodukował Twój świadomy umysł abyś

mógł lub mogła pozbyć się tych ostatnich zahamowań i kupić ten

telewizor z panoramicznym ekranem- bo przecież już zaraz, za ja

jakieś 10-15 lat te z kwadratowymi ekranami przestaną działać albo

zaczną wydzielać trujące substancje, poza tym żonie podoba się

jasna kanapa, do której stara czarna obudowa telewizora nie pasuje

kolorem. Na kanapę jeszcze trzeba poczekać, ale przynajmniej

telewizor będzie pasował (do tej kanapy, której tam jeszcze nie ma!)

 

Naucz się sterować tymi procesami i zapomnij o .trudnej sytuacji

gospodarczej. oraz .ubożeniu społeczeństwa.. To są właśnie

wymówki .logicznego. umysłu. Poznaj zastosowania NLP w biznesie

i pozwól konkurencji .logicznie. i .racjonalnie. szukać przyczyn ich

porażek. 

 

Czy wiesz, jak często poddają Cię hipnozie?

 

Ja wiem. Pewnie nawet częściej niż się domyślasz! 

 

"Czujesz się senny, senny, coraz bardziej senny....Podczas gdy

będę liczył od 10 do 1 Twoje powieki będą coraz cięższe.... i

cięższe..." 

 

Jest to najprawdopodobniej pierwsze skojarzenie, jakie przychodzi

na myśl gdy myślisz o hipnozie. I słusznie. Hipnoza polega miedzy

innymi na odprężeniu Twojego umysłu, zwłaszcza tego

podświadomego. Sprawia że zaczynasz być bardziej podatny na

sugestie. Hipnoza wywołuje wiele kontrowersji, ale jest skuteczna.

Hipnoza znana jest od ponad 300 lat. I nie bez powodu. Jest

skuteczna! 

 

Ale hipnotyczny język perswazji polega na czymś innym. Przecież

nikt nie chce żeby mu klienci w czasie prezentacji biznesowej

zasypiali! Mówiąc o hipnotycznym języku mam na myśli słowa i

zdania, którym nie sposób się oprzeć! Tekst który przykuwa wzrok do

każdego akapitu i mowa, która sprawia, że słuchacze nie mogą się

oprzeć. Nie tylko czytają i słuchają, ale też pamiętają i co ważniejsze

podejmują działanie pod wpływem tych słów. 

 

W biznesie jest to chyba o wiele bardziej przydatne niż uśpienie

potencjalnego klienta, nieprawdaż? 

 

Jestem przekonany, że zdarzyło Ci się już spotkać taki tekst który

przykuł Twoja uwagę, lub taka osobę, której słowa sprawiły, że w

pełni koncentrujesz się na tym co widzisz i słyszysz. Czy straciłeś lub

straciłaś poczucie czasu? A może ktoś do Ciebie coś w tym czasie

powiedział lub wołał Cię a Ty tego nie słyszałeś? Byłaś tak

pochłonięta czytaniem lub słuchaniem, że nic poza tym nie miało

znaczenia? 

 

Spójrz prawdzie w oczy - byłeś lub byłaś w stanie hipnotycznego

transu. 

 

Dobra książka hipnotyzuje. Ciekawą opowieść hipnotyzuje. 

 

A kiedy ostatni raz zahipnotyzowało Cię ogłoszenie lub prezentacja

handlowa? (Już prędzej uśpiła.) 

 

Wyobraź sobie, jak by to było gdybyś umiał używać słów, mówiąc w

taki sposób, że Twoi słuchacze słuchali by Ciebie jak

zahipnotyzowani, pamiętali to co słyszeli i podejmowali działanie,

które im zasugerowałeś! 

 

Albo czytaliby Twój list od deski do deski i zamawiali usługę lud

podejmowali decyzję, którą im sugerujesz! 

 

Nieee, pewnie nie byłoby to przydatne. Ani w handlu, ani w

negocjacjach, ani przy pisaniu tekstów marketingowych a już na

pewno nie w POLITYCE a szczególnie nie w czasie wyborów. Komu

to potrzebne! 

 

Ja jednak lubię przekraczać granice i zadałem sobie pytanie: Co by

się stało gdyby zacząć stosować strategie i język hipnozy w biznesie.

Nie mogłem się powstrzymać, żeby nie sprawdzić. 

 

Rezultaty są fascynujące, o czym wiedza Ci nieliczni, którzy byli na

moim warsztacie w marcu i zastosowali te metody w swoim

marketingu i negocjacjach! Oczywiście to nie jest dla wszystkich a

tylko dla tych, którzy są ciekawi ile pieniędzy przecieka im między

słowami. I chcą ten przeciek uszczelnić! 

 

Stany transu hipnotycznego są dla nas chlebem powszednim i

najczęściej o tym nawet nie wiemy. Za każdym razem gdy

"odjeżdżasz" w myślach gdzieś daleko i przestajesz zauważać co się

wokół Ciebie dzieje - jesteś w transie! Albo gdy czytasz coś

fascynującego i "nie możesz się oderwać" - też jesteś w transie. 

 

Hipnotyzują nas towary, teksty reklamowe, książki, filmy i ludzie.

Każdy zna ten stan, gdy zaczynasz skupiać się na tym co robisz ...

tak jak gdy czytasz tekst i widzisz przed sobą litery....nawet nie

zwracasz uwagi z czego są zrobione...kreski pionowe, kreski ukośne,

zawijasy, ogonki, kropki i pauzy... które ukladają się w słowa.... ile

liter potrzeba by napisać słowo "litera"........ i dlaczego tu było aż tyle

kropek, powinny być trzy... co za różnica. Albo przerwy między

słowami czy one coś komunikują? O czym on pisze i dlaczego ja w

ogóle to czytam?... Bo jestem w lekkiej hipnozie i dopiero teraz

zaczynam zauważac, że coś się dzieje dookoła... 

 

A co z hipnoza grupową? Czy politycy nas hipnotyzują? Ludzie w

dużej grupie są podatniejsi na sugestie i perswazję, tak pokazaly

badania naukowe. Zjawisko konformizmu nie tłumaczy wszystkiego.

Ludzie w tłumie robią dziwaczne rzeczy, ktorych solo by nie zrobili,

ale w czasie gdy je robią wydaje im się to naturalne. Chuligani na

meczach wpadaja w zbiorowy trans agresywny. A kto przynajmniej

raz nie zmienił zdania, pod wpływem perswazyjnej mowy sprzedawcy

lub polityka (Gdyby tak policzyć ludzi, ktorzy dzisiaj sami nie mogą

uwierzyć, że głosowali na Stana Tyminskiego!) 

 

Sam kiedyś uleglem hipnozie, gdy Cygan zaproponował mi kupno

"skórzanej" kurtki, chociaż zazwyczaj nie kupuję rzeczy na ulicy.

Nawet pachniała prawdziwą skórą a w dotyku też była prawdziwie

skórzana (znam sie na skórach), ale tylko przez nastepne 15 min!

Sam nie moglem uwierzyć, że ten plastyk pachniał mi skórą. Nawet

w dotyku to była zwykła cerata! 

 

Hipnotyzują Cie politycy, sprzedawcy, reklamy, literatura, znajomi i

obcy ludzie, telewizja i Ty sam lub sama sie hipnotyzujesz! Czy tego

chcesz czy nie i niezależnie od tego czy w to wierzysz.

 

A wiec skoro jest to tak powszechne to czy może nie istnieć? A może

kryje sie tutaj jakiś potencjał, jakieś mozliwości? 

 

Czy już zaczynasz się domyślać jak łatwo możesz zamienić

"opornych" klientów w najgorętszych fanów Twoich usług i

produktów, którzy pragną "dokonać zakupu z intensywnością

nastolatków na pierwszej wiosennej randce?

 

W pełni możesz się przekonać się czytając kolejne strony.

 

Dam Ci też jeden ważny powód dla którego warto czytać dalej. To

prawda, że w ciągu ostatnich miesięcy interesy idą w większości firm

nie najlepiej. I w takich warunkach wygrywają Ci, którzy potrafią

skutecznie przekonywać swoich klientów. W mowie i na piśmie. 

 

Złoty medal na Olimpiadzie dostaje ten kto ma czas lepszy

często tylko o 1/100 sekundy! Czy jest on aż tak dużo lepszy od

pozostałych zawodników? Nie, tylko o 1/100 sekundy. 

 

Na dalszych stronach tej książki możesz  znaleźć swoją 1/100

sekundy , która może dać Ci złotą przewagę nad konkurencją w tych

trudniejszych czasach!

 

A więc czytaj dalej bardzo uważnie!

Wprowadzenie

 

Podstawowym narzędziem komunikacji pomiędzy jednym

człowiekiem, a drugim jest mowa. W ten sposób ludzie przekazują

sobie zdecydowaną większość informacji. Warto już na początku

zauważyć, że bardzo dużo pozycji wydawniczych dotyczących sztuki

skutecznego komunikowania się, które dostępne są na polskim

rynku, koncentruje się na treści przekazywanej informacji, czyli

ujmując to inaczej, co i jak powiedzieć drugiemu człowiekowi, aby

osiągnąć określony rezultat. 

 

Dlatego jeżeli sięgnąłeś po tę książkę, aby zwiększyć swoje

umiejętności w tym aspekcie komunikacji z innymi ludźmi, to nie jest

ona dla Ciebie. Także nie czytaj jej i nie myśl, że możesz znaleźć w

niej coś tak interesującego i intrygującego, coś co pozwoli ci w

krótkim czasie znacznie udoskonalić jakość twoich kontaktów z

otoczeniem, a przez to również skutecznie poprawić jakość całego

twojego życia. Jeżeli jednak twoim pragnieniem jest dowiedzieć się,

jak mówić do drugiego człowieka, aby skutecznie zrealizować

zamierzony cel, to ta książka jest dla ciebie i już wkrótce w pełni

sobie uświadomisz, jak bardzo cennego zakupu właśnie dokonałeś. 

 

Zapewne każdy z nas spotkał w swoim życiu przynajmniej jednego

takiego człowieka, który zaczynając mówić, albo przekonując o

czymś lub do czegoś sprawiał, że wszystkie osoby, znajdujące się w

zasięgu jego głosu, słuchały wypowiadanych słów z wypiekami na

twarzy, a to wszystko co mówił, zawsze trafiało w przysłowiową

dziesiątkę. Takim człowiekiem mógł być np. sprzedawca, z którym

kiedyś zetknąłeś się dokonując pewnego zakupu, czyli przedstawiciel

zawodu, który jest powszechnie dostępny, ale wbrew często

spotykanym opiniom niesłychanie trudny. Efektywny sprzedawca to

osoba, która dobrze się czuje wykonując swoją pracę, mówi w taki

sposób, że klienci go słuchają i z łatwością dają się przekonać, że

potrzebują produktu, który im oferuje, że jest to dobra rzecz oraz, że

sprawią sobie wspaniały prezent kupując go i to kupując go od razu. 

 

Już po tym krótkim opisie można z łatwością zauważyć, że jest to

wbrew pozorom profesja bardzo złożona. Dobry sprzedawca

powinien posiadać nie tylko głęboką wiedzę na temat produktu, który

oferuje, umieć odpowiednio sformułować to co ma powiedzieć, ale

także mieć doskonały refleks i zrobić to w odpowiednim momencie. 

 

Bardzo perswazyjnymi osobami są również niektórzy

psychoterapeuci, którzy stosują techniki, mocno zbliżone do

sprzedaży. Ich celem jest przekonanie pacjenta, aby zaczął inaczej

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin