Zarządzanie Jakością zagadnienia na egz.doc

(73 KB) Pobierz

Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie turystycznym i hotelarskim

Zestaw zagadnień do egzaminu

Semestr zimowy 2008/09

 

1.      Co rozumiesz pod określeniami „jakość typu i jakość wykonania. Jaka jest zależność pomiędzy tymi pojęciami i wpływ na jakość wyrobu

2.      Omów definicję jakości zawartą w normie ISO 9001:2000

3.      Omów stały cykl doskonalenia Deminga i jego zastosowanie we współczesnych koncepcjach zarządzania

4.      Jakie działania wpływają na jakość  według koncepcji Jurana

5.      Co oznacza Kaizen i czym się różni od innowacji

6.      Diagram Ishikawy (szkieletu ryby) i  jego zastosowanie w analizowaniu jakości (usługi, wyrobu, działania organizacji)

7.      Co rozumiesz pod pojęciem TQM i na jakich założeniach jest ta koncepcja oparta.

8.      Rola kierownictwa w TQM,

9.      Omów znane Ci narzędzia i techniki stosowane w koncepcji zarządzania jakością TQM

10.  Omów rolę pracy zespołowej w TQM oraz cel i zasady pracy kół i zespołów jakości

11.  Co rozumiesz pod pojęciem usługi i usługi turystycznej

12.  Omów sposoby oddziaływania na jakość w usługach hotelarskich

13.  Co oznacza kategoryzacja w hotelarstwie i jak jest realizowana w Polsce i UE

14.  Omów standardy obsługi w hotelach

15.  Omów na czym polega odmienność organizacji usługowych. Scharakteryzuj tę odmienność podając przykład dowolnie wybranego przedsiębiorstwa turystycznego

16.  Omów aspekty techniczne i funkcjonalne na przykładzie dowolnie wybranej usługi turystycznej

17.  Rola klientów i kryteria ich segmentacji dla przedsiębiorstwa turystycznego

18.  Jakie czynniki składają się na postrzeganie jakości usług turystycznych

19.  Omów model lukowy jakości usługi i jego zastosowanie                                                    

20.  Motywy wdrażania systemu zarządzania jakością w organizacjach turystycznych

21.  Bariery i problemy w wdrażaniu systemu zarządzania jakością w organizacjach

22.  Polityka jakości, jej rola i miejsce w w firmie działającej zgodnie z wymogami

ISO 9001:2000

23.  Dokumentacja systemu zarządzania jakością (rodzaje dokumentów, ich struktura, nadzór nad dokumentami, polityka jakości, cele jakości, księga jakości, procedury, instrukcje, dokumenty zewnętrzne)

24.  Identyfikacja procesów, podział procesów i zarządzanie procesami w SZJ, przykłady zidentyfikowanych procesów realizowanych w biurze podróży

25.  Miejsce, rola i zadania Pełnomocnika ds. Jakości

26.  Przegląd kierownictwa i jego znaczenie w doskonaleniu SZJ

 

 

27.  Co to jest audit jakości i jakie znasz rodzaje auditów i ich cele

28.  Omów cykl PDCA w realizacji auditów

29.  Znaczenie auditów wewnętrznych w funkcjonowaniu systemu zarządzania jakością

30.  Omów działania poauditowe

31.  Cykl PDCA w normie ISO 14001

32.  Co to są aspekty środowiskowe i ich identyfikacja w systemie zarządzania środowiskiem

33.  Jakie działania obejmuje „planowanie” w wdrażaniu systemu zarządzania środowiskowego

34.  Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w wymaganiach normy ISO 14001

35.  Omów przegląd zarządzania i jego rolę w doskonaleniu systemu zarządzania środowiskowego

36.  Cykl PDCA w zarządzaniu bezpieczeństwem i higieną pracy

37.  Jakie działania obejmuje monitorowanie bezpieczeństwa i higieny pracy

38.  Rola szkolenia i świadomości pracowników w wdrażanym systemie zarządzania środowiskiem i w systemie bezpieczeństwa i higieny pracy

39.  Aspekty prawne w wymaganiach normy ISO 14 001 i PN/N 18 001.

40.  Efekt synergii w wdrażaniu zintegrowanego systemu zarządzania (ZSZ)

41.  Podaj przykłady oddziaływania hoteli na środowisko i rolę systemu ISO 14001 w minimalizacji tego oddziaływania

42.  Co oznacza pojęcie „koszty jakości”

43.  Jakie rodzaje kosztów jakości można zidentyfikować w przedsiębiorstwie turystycznym

44.  Na czym polega optymalizacja kosztów jakości

45.  Co rozumiesz pod pojęciem „Akredytacja”, jaka organizacja zajmuje się w Polsce akredytacją i jej zadania

46.  Co rozumiesz pod pojęciem „certyfikacja” i jakie znasz rodzaje certyfikatów

47.  Europejski system akredytacji i certyfikacji i jego znaczenie dla funkcjonowania wspólnego rynku

48.  Omów jak przebiega procedura certyfikacji SZJ i znaczenie certyfikatu dla hoteli

49.  Wzajemne uznawanie certyfikatów systemów zarządzania

50.  Certyfikaty ekologiczne wyrobów oraz usług hotelarskich i kempingowych

51.  Omów znane Ci certyfikaty jakości przyznawane usługom turystycznym i hotelom

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin