dojrzalosc szkolna.doc

(14 KB) Pobierz

Oto lista pytań:

  1. Czy twoje dziecko zna:

l     imię i nazwisko,

l     adres zamieszkania,

l     imiona rodziców,

l     nazwę zawodu rodziców, jeśli pracują,

l     nazwy zwierząt domowych,

l     nazwę pór roku, dni tygodnia?

  1. Czy potrafi:

l     powiedzieć, jak brzmi pierwsza i ostatnia głoska w prostych słowach: woda, rower, lody,

l     wymówić prawidłowo wszystkie wyrazy (nie ma wady wymowy),

l     powtórzyć dłuższe słowa np. hipopotam, kaloryfer?

  1. Czy rozpoznaje przewidziane programem litery alfabetu?
  2. Czy pod koniec zerówki umie przeczytać prosty nowy tekst (np.: To jest dom. Ola ma psa. )?
  3. Czy rysując posługuje się zawsze tą samą ręką (prawą lub lewą)?
  4. Czy prawidłowo trzyma ołówek (chwyt pęsetkowy - między palcem wskazującym i kciukiem, lekko oparty na palcu środkowym jak na siodełku)?
  5. Czy widząc wzór potrafi go odwzorować, umie narysować znaki podobne do liter?
  6. Czy jest w stanie narysować rysunek człowieka zaznaczając głowę, tyłów, ręce, palce i inne szczegóły?
  7. Czy umie narysować rysunek, na którym coś się dzieje (np. Chłopiec bawi się piłką)?
  8. Czy, kolorując obrazki, nie wychodzi poza ich kontur?
  9. Czy dobrze zapamiętuje wierszyki i piosenki?
  10. Czy potrafi skakać na jednej nodze, rzucać i łapać piłkę?
  11. Czy umie ubrać się bez pomocy dorosłego, wiązać sznurowadła, zapiąć guziki?
  12. Czy sprawnie posługuje się nożycami, tnie po linii prostej, falistej i łamanej?
  13. Czy umie opowiedzieć, co wydarzyło się w domu lub w przedszkolu, posługując się prawidłowo zbudowanymi zdaniami?
  14. Czy potrafi określić, których elementów jest więcej, a których mniej?
  15. Czy rozpoznaje cyfry od 1 - 10 i potrafi na konkretach, np. patyczkach wykonać proste działania, np.
    5 + 2 =
    9 - 2 =
    oraz wstawić odpowiedni znak matematyczny: <, >, =, np.
    8  7
    9  4
  16. Czy umie powstrzymać się od głosu, gdy pytanie jest skierowane do innego dziecka?
  17. Czy rozumie i wykonuje polecenia skierowane do całej grupy?
  18. Czy umie pracować w grupie dzieci wykonując wspólne zadanie, np. budowanie z klocków?
  19. Czy potrafi bez rozpaczy rozstać się z rodzicami lub babcią czy nianią?
  20. Czy potrafi zwrócić się do dorosłego z prośbą lub pytaniem?
  21. Czy jest w stanie skoncentrować się na wykonywanym zadaniu przez 30 minut?
  22. Czy umie nazywać swoje emocje, np. co go cieszy, złości, czego się boi?

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin