„Uciekające ciasto”
1. Przeczytaj uważnie tekst.Wczoraj mama postanowiła upiec drożdżowe bułeczki z dżemem. Wymieszała drożdże z mąką, mlekiem i żółtkami. Dodała cukru i masła. Starannie wyrobiła ciasto i odstawiła je, żeby wyrosło. Potem poszła do sklepu po dżem. Wracając usłyszała nasze głosy:-Mamo, mamo, ciasto ucieka – płakał Jaś.- Macie rację. Dodałam za dużo drożdży- powiedziała mama.Niestety tego dnia nie jedliśmy bułeczek. Jedliśmy za to chleb z dżemem.
2. Zaznacz w okienku właściwą odpowiedź.a/ Mama postanowiła upiec:
-drożdżowy placek
-drożdżowe bułeczki
-drożdżowe rogalikib/ Mama poszła do sklepu kupić:
-wodę
–masło
-dżemc/ Ciasto uciekło z miski, ponieważ
-mama dodała za mało drożdży-mama ugniatała zbyt szybko-mama dodała za dużo drożdży
3. Ponumeruj zdania zgodnie z kolejnością wykonywania ciasta drożdżowego.Ciasto pozostawić do wyrośnięcia.Drożdże rozetrzeć z cukrem, mlekiem i mąką.Włożyć ciasto do formy i wstawić do gorącego piekarnika.Wyrabiać ciasto, aby było pulchne.
4. Wypisz składniki potrzebne do zrobienia ciasta drożdżowego…………………………………………………………………………...................................................................................................................…………………………………………………………………………..
Na odwrocie kartki narysuj historyjkę obrazkową do tekstu „Uciekające ciasto” J
Kret
1.Przeczytaj uważnie tekstKret jest samotnikiem żyjącym pod ziemia. Ma długość od 12 do 15 cm. Jest prawie ślepy. Ma bardzo dobry słuch, chociaż nie ma uszu. Dzięki wąsikom czuciowym skierowanym do przodu ma bardzo dobry węch. Żywi się dżdżownicami i larwami owadów. Samczyki kreta są bardzo pracowite. W ciągu godziny mogą zbudować cztery kretowiska. Nie są szkodnikami. Kopiąc długie korytarze nawadniają i wietrzą ziemie. Niestety ludzie ich nie lubią, ponieważ uszkadzają korzenie roślin, a ich kretowiska niszczą trawniki.2.Zaznacz prawdziwe zdanieKret żyje pod ziemią. TAK NIEKret jest szkodnikiem. TAK NIEKret ma bardzo dobry wzrok. TAK NIEKret ma bardzo dobry słuch. TAK NIEOdżywia się dżdżownicami. TAK NIEKret nawadnia ziemię. TAK NIE3.Uzupełnij zdaniaKret żyje .................................................................. .Jego pożywienie to ........................................... .Ma słaby ......................................... ,ale bardzo dobry .............................. .Kopie długie ................................................... .Ludzie nie .............................. kreta.4.Zakończ zdania odpowiednim znakiem . ! ?Kto widział w ogrodzie kretaUważaj, bo zniszczysz kretowisko
Kret jest zwierzęciem żyjącym pod ziemią
Jak myślisz jak może wyglądać „domek” kreta? Na drugiej stronie narysuj kopiec kreta od środka, powodzeniaJPołącz sylaby w wyrazy 2-sylabowe. Zapisz je pamiętając o przecinkach:
So …………………………………………………………..
wa …………………………………………………………..
ta …………………………………………………………..
ma …………………………………………………………..
pa …………………………………………………………..
ra …………………………………………………………..
da …………………………………………………………..
ry …………………………………………………………..
ba …………………………………………………………..
le …………………………………………………………..
ki …………………………………………………………..
ża …………………………………………………………..
wi …………………………………………………………..
no …………………………………………………………..
ty …………………………………………………………..
ka …………………………………………………………..
sa …………………………………………………………..
la …………………………………………………………..
ga …………………………………………………………..
za …………………………………………………………..
Z liter z dłuższego wyrazu stwórz wyrazy krótsze:
LOKOMOTYWA lok, oko, …
1. Wykonanie ilustracji do przeczytanego tekstu.
Każdy uczeń otrzymuje tekst i ma do niego wykonać rysunek np. :
Dorotka i Kasia były w sklepie z zabawkami.
Dorotka kupiła dwa balony i lalkę, a Kasia klocki i torbę,
Polecenie: narysuj co kupiła Dorotka.
2. Dorysowanie brakujących na ilustracji elementów w oparciu o informacje znajdujące się w tekście.
Polecenie:
Dorysuj bałwankowi duży nos i miotłę.
Samemu bałwankowi jest smutno.
Narysuj obok małego bałwanka.
Dopasuj brakujące sylaby:
RA
FA
PAN
KO
DYL
SA
REN
bozena1978ch