Opis przedmiotowego systemu oceniania.doc

(29 KB) Pobierz
Opis przedmiotowego systemu oceniania

Opis przedmiotowego systemu oceniania

 

 

 

Zasady oceniania:

Uczeń oceniany jest zgodnie z przyjętymi wymaganiami:

1.Praca na lekcji:

Stopień samodzielności podczas wykonywania zadania,

Sposób osiągnięcia rozwiązania,

Ćwiczenia praktyczne, wykonywane podczas zajęć,

Odpowiedzi ustne,

Aktywność na lekcji,

Współpraca w grupie,

Praktyczne prace domowe.

Praca na lekcji może być wyrażona oceną, plusem lub minusem, albo wyrażona ustną pochwałą lub upomnieniem.

2.Sprawdziany wiadomości i umiejętności po każdym zrealizowanym dziale, zapowiedziane wcześniej, uwzględniając pytania na ocenę celującą, czyli wykraczające poza program nauczania.

3.Skala procentowa ocen:

100% i wiadomości dodatkowe cel

100%-91% - bdb

90%-75% - db

74%-50% - dst

49%-35% - dop

34%-0% - nast.

4.Kartkówki 15 min mogą być niezapowiedziane, a dotyczyć 3 ostatnich jednostek lekcyjnych

5.Prace klasowe, sprawdziany, odpowiedzi ustne, prace domowe są obowiązkowe.

6.Aktywność uczniów na lekcji jest oceniana w formie: pochwały, plusów, oceny wyrażonej stopniem.

7.Ocena semestralna i końcowa wystawiana jest na podstawie ocen cząstkowych.

 

Przy ocenianiu proponuje się sześciostopnową skalę ocen:

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

- nie opanował treści koniecznych,

- ma poważne braki w podstawowych wiadomościach, uniemożliwiające dalszą naukę,

- nie przejawia chęci przyswajania nowych wiadomości i współpracy z nauczycielem.

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

- ma braki w podstawowych wiadomościach, lecz z pomocą nauczyciela potrafi je nadrobić,

- rozwiązuje i wykonuje typowe zadania o niewielkim stopniu trudności,

- przejawia gotowość i chęć do przyjmowania nowych wiadomości

i współpracy z nauczycielem.

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

- opanował treści przewidziane w programie nauczania na poziomie podstawowym,

- rozwiązuje i wykonuje typowe zadania o średnim stopniu trudności

i niewielkim stopniu złożoności,

- próbuje porównywać, selekcjonować i klasyfikować fakty i informacje,

- dostrzega podstawowe związki pomiędzy różnymi faktami historycznymi,

- współpracuje z nauczycielem,

- wykazuje aktywność na lekcji.

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

- potrafi samodzielnie pracować z podręcznikiem, materiałem źródłowym,

- ustnie i pisemnie stosuje terminy i pojęcia historyczne,

- rozwiązuje typowe problemy z wykorzystaniem informacji z różnych źródeł,

- efektywnie współpracuje w zespole i aktywnie pracuje w grupie,

- bierze udział w dyskusjach, wymianie poglądów, potrafi argumentować i bronić swoich racji.

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:

- opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania historii w danej klasie,

- sprawnie posługuje się wiadomościami,

- rozwiązuje samodzielnie problemy, potrafi samodzielnie interpretować i wyjaśniać fakty i zjawiska historyczne,

- potrafi zastosować posiadaną wiedzę w ocenie bieżących wydarzeń,

- umie bronić swoich poglądów, a także potrafi dochodzić do porozumienia w kwestiach spornych,

- wnosi twórczy wkład w realizowane zagadnienia.

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:

- w wysokim stopniu opanował treści programowe, rozszerzając swoją wiedzę o wiadomości wykraczające poza granice danej klasy,

- umie formułować oryginalne wnioski, hierarchizować i selekcjonować nabytą wiedzę,

- bierze udział i osiąga znaczące sukcesy w konkursach przedmiotowych,

- samodzielnie i twórczo rozwija swoje zainteresowania.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin