Koonspekt 9 16.09 3k..doc

(55 KB) Pobierz
KONSPEKT NR 9

KONSPEKT NR 9

 

 

I.                   Metryczka konspektu

1.      Imię i nazwisko osoby prowadzącej lekcje: Adam Kmiotek

2.      Klasa: 3

3.      Data prowadzonej lekcji: 16.09.2010r.

4.      Miejsce realizacji lekcji: Sala 2

5.      Czas trwania lekcji: 800-845

 

 

II.              Umiejscowienie lekcji w strukturze jednostki metodycznej

1.      Temat lekcji poprzedniej: Przypomnienie zasad korzystania z komputerów.

2.      Temat lekcji prowadzonej: Komputer wynalazek XX w.

3.      Temat lekcji następnej: Jestem bezpieczny na drodze.

 

 

III.              Wiązka celów operacyjnych

A: Operacyjne cele instrumentalne

 

1.      Wiadomości:

·         Wiadomości do zapamiętania:

-          uczeń zna pojęcia związane z komputerem.

·         Wiadomości do zrozumienia:

-          uczeń rozumie potrzeby uczenia się informatyki.

-          uczeń będzie pamiętać o regulaminie pracowni komputerowej.

2.      Umiejętności:

·         Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach typowych:

Uczeń zna pojęcia takie jak: monitor, klawiatura, mysz, CD-rom.

·         Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach problemowych:

Uczeń potrafi poradzić sobie w sytuacjach problemowych w razie potrzeby zwraca się do nauczyciela.

3.      Zdolności poznawcze (Spostrzegawczość; Wyobraźnia techniczna (przestrzenna, konstrukcyjna, operacyjna); Myślenie techniczne (wyobrażeniowe, graficzne, pojęciowe); Pamięć; Uwaga; Zainteresowania techniczne) nabywane w czasie lekcji przez ucznia (należy nazwać oraz w krótko opisać sposób ich nabywania:

Myślenie techniczna - rozwijanie zainteresowań komputerem. Wyobraźnia techniczna – rozwijanie wyobraźni twórczej.

 

B: Operacyjne cele kierunkowe

1.      Działanie

·         Uczestnictwo w działaniu: Uczeń wymienia podstawowe elementy zestawu komputerowego.

·         Podejmowanie działań: Uczeń potrafi posługiwać się klawiaturą i myszką..

2.       Postawy: Uczeń prezentuje postawę poznawczą.

3.     Nastawienie na działania:

System działań: Uczeń zna możliwości pracy przy komputerze.

 

IV.              Metody uczenia się, nauczania i dydaktyczne środki kształcenia

1.      Podstawowa strategia dydaktyczna:

-          Strategia: Skupienie uwagi ucznia na wykładzie prowadzącego zajęcia lekcyjne.

-          Dominujące metody uczenia się: podające objaśnienia.

-         Dominujące metody nauczania: praktyczne – ćwiczenia przy komputerze.

-          Środki dydaktyczne: Podręcznik, komputer.

2.   Awaryjna strategia dydaktyczna:

¨       Strategia: Praca z podręcznikiem.

¨       Dominująca metoda uczenia się: Analiza tekstu podręcznika oraz ilustracji z tablic dydaktycznych.

¨       Dominująca metoda nauczania: Zadawanie teoretycznych ćwiczeń mających na celu pobudzenie wyobraźni ucznia.

¨       Środki dydaktyczne: Podręcznik oraz tablice dydaktyczne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

v.              Struktura lekcji

L.p.

Fazy/ogniwa lekcji

Czas trwania

1.

Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności, wpis tematu lekcji do dziennika)

5

2.

Uświadomienie celów lekcji

5

3.

Zapoznanie z tematem lekcji

5

4.

Rozwinięcie celów dydaktycznych w struktury wiedzy i umiejętności

5

5.

Praca nad tematem lekcji

15

6.

Podsumowanie

5

7.

Czynności organizacyjno porządkowe, zakończenie lekcji

5

 

 

 

VI.              Przebieg lekcji

L.p.

Faza/ogniwa lekcji

Czynności nauczyciela

Oczekiwane czynności / zachowania uczniów:

1.

Czynności organizacyjne

- czynności wstępne – powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji

- zajmują miejsca, włączają komputery i wykonują polecenia nauczyciela

2.

Uświadomienie celów lekcji

- omówienie organizacji zajęć i podanie głównego celu zajęć

- z uwagą wsłuchują się w wykład prowadzącego, zadając pytania

3.

Podanie tematu lekcji

- powtórzenie tematu lekcji i zapisanie w dzienniku

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin