Pedagogika - sciaga.DOC

(39 KB) Pobierz
1

1.Podstawowe funkcje języka to:

komunikatywna i reprezentatywna

2.Nauka o wychowaniu i nauczaniu, świadoma i celowa działalność wychowawcza to:

pedagogika

3.Całokształt materialnego i duchowego dorobku ludzkości gromadzony, utrwalony i wzbogacany w ciągu jej dziejów, przekazywany z pokolenia na pokolenie to:

kultura

4.Część składowa kultury społeczeństwa obejmująca dziedzinę kształtowania fizycznych uzdolnień człowieka itd. to:

kultura fizyczna

5. Całokształt zabiegów mających na celu ukształtowanie człowieka pod względem fizycznym, moralnym i umysłowym oraz przygotowanie go do życia w społeczeństwie; wykształcenie w określonym kierunku.

wychowanie

6.Ujęty w system pedagogiczny proces uczestnictwa w kulturze fiz. młodych pokoleń, którego celem jest wspomaganie rozwoju fizycznego to:

wychowanie fizyczne

7. odpoczynek, wytchnienie, rozrywka [SJP]. Działania i zachowania człowieka w czasie wolnym, wypoczynek po pracy oraz zjawisko społeczne wynikające ze skracania ogólnego czasu pracy i tym samym wydłużania czasu wolnego, który należy odpowiednio wykorzystać

rekreacja

8. Rekreacja polegająca na powstrzymaniu się od wszelkiej aktywności, umysłowej i fizycznej, np. opalanie się, oglądanie telewizji itp. to:

rekreacja bierna

9. Rekreacja polegająca na podjęciu wysiłku intelektualnego (rozwiązywanie krzyżówek, gra w szachy, gra w bridża itp.) lub fizycznego to:

rekreacja czynna

10.Rekreacja czynna, w której głównym składnikiem jest ruch to:

rekreacja ruchowa

11. Dział pedagogiki zajmujący się zagadnieniami pobudzania, ukierunkowywania lub wspomagania procesów wychowania, kształcenia i samokształcenia ludzi dorosłych; pedagogika dorosłych to:

andragogika

12. Zajmuje się kształceniem, czyli harmonijnym połączeniem procesów uczenia się i nauczania. Dzieli się na dydaktykę ogólną i dydaktyki szczegółowe (metodyki) poszczególnych przedmiotów.

dydaktyka

13.Co to jest dydaktyka szczegółowa (metodyka)?:

Metodyka - dydaktyka szczegółowa jakiegoś przedmiotu szkolnego, omawiająca cele i sposoby nauczania tego przedmiotu.

14.Chyba odp. Dydaktyka

15. Uwarunkowana doświadczeniem, stosunkowo trwała zmiana kompetencji do osiągania określonych celów w określonych sytuacjach przez określone zachowanie ruchowe

uczenie się ruchów

16.Pytanie dotyczyło Prawa Yerkesa-Dodsona

17. Skupienie świadomości, mimowolne lub celowe, na określonym przedmiocie, czynności, sytuacji lub zjawisku, od którego zależy jakość, trafność i skuteczność postrzegania, decyzji i działania

uwaga

18. Zdolność, predyspozycja umysłu do przyswajania, utrwalania i przypominania doznanych wrażeń, przeżyć, wiadomości to:

pamięć

19.Pytanie dotyczyło sterowania ruchami Bernsztejna

20.Słowa w postaci mówionej lub pisanej to:

drugi układ sygnałów

21.Nie pamiętam ale dałam odp. A

22. Umiejętność, w której podstawą sukcesu końcowego jest składnik ruchowy to:

umiejętność ruchowa

 

23. Planowa i systematyczna praca nauczyciela z uczniami mająca na celu wywołanie pożądanych, trwałych zmian w ich postępowaniu, dyspozycjach i całej osobowości pod wpływem uczenia się i opanowywania wiedzy, przekazywania wartości i działań praktycznych to:

nauczanie

24.Coś o pedagogice

25.Zachowanie się w sytuacji trudnej to:

agresja, regresja, fiksacja

26.Nie pamiętam

27.Rodzaje wiedzy: odp.

deklaratywna i proceduralna

28.Cos o rekreacji

29. Zakres i formy codziennych zachowań jednostek lub grup, swoiste dla dla ich usytuowania społecznego, tzn. odzwierciedlające położenie społeczne oraz postrzeganie jako charakterystyczne dla tego położenia, a dzięki temu umożliwiające określenie różnic i zależności w stosunku do innych grup ludzi.

styl życia

30. Coś o rekreacji

31.Rodzaje wywiadów:

- ze względu na konstrukcję kwestionariusza: skategoryzowany i nie skategoryzowany,

- ze względu na rolę społeczną badacza: jawny i ukryty,

- ze względu na liczbę badanych: indywidualny i zbiorowy.

32. Technika gromadzenia informacji polegająca na samodzielnym wypełnianiu kwestionariuszy przez badanego. Najbardziej wiarygodny zapis.

ankieta

33.Chyba o zasadach nauczania

Podział pedagogiki

- teoria wychowania,

- dydaktyka.

Pedagogika – nauka o wychowaniu, której przedmiotem jest działalność wychowawcza, mająca na celu wyposażenie całego społeczeństwa – a przede wszystkim młodego pokolenia – w wiedzę, sprawności ogólne i zawodowe, zainteresowania, system wartości, postawy i przekonania oraz przysposobienie do oddziaływania na własny rozwój.[Okoń, 2001]

Pedagogika czasu wolnego – nauka o teoretycznych i praktycznych problemach przygotowania człowieka do spożytkowania czasu wolnego

Metodologia rekreacji – nauka o metodach badania naukowego, o skutecznych sposobach dociekania ich wartości poznawczej.

Wywiad – rozmowa badającego z respondentem według opracowanych wcześniej dyspozycji lub na podstawie specjalnego kwestionariusza.

Inteligencja – zdolność rozumienia otaczających sytuacji i sytuacji i znajdowania na nie właściwych, celowych reakcji.

Rodzaje inteligencji:

1. Inteligencja płynna – mechanika (operacje umysłowe, rozwiązywanie zadań),

2. Inteligencja skrystalizowana – pragmatyka (mowa, dostosowanie społeczne).

 

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin