Dlaczego nie dziala internet.doc

(1152 KB) Pobierz
DLACZEGO NIE DZIAŁA INTERNET

POMOCNE WSKAZÓWKI GDY NIE DZIAŁA INTERNET.

 

Firma PAI S.A dokłada wszelkich starań aby sygnał internetowy docierał do Państwa nieprzerwanie. W większości przypadków, nasz ciągły nadzór nad siecią, pozwala odpowiednio wcześnie dostrzegać a także eliminować przerwy.

 

Do Państwa dyspozycji został uruchomiony helpdesk, czyli miejsce telefonicznego kontaktu w razie awarii.

 

 

Godziny pracy helpdesku:

 

Pn. – Pt.              900 - 1900

Sobota                            1000 - 1700

 

Numery telefonów:

 

676-29-20, 676-29-50 w.133, automatyczna sekretarka w.160.

 

 

Poniżej przedstawione zostaną niektóre powody pojawiających się problemów związanych z prawidłowym funkcjonowaniem internetu. Należy w pierwszym rzędzie wykluczyć poniższe przyczyny, zarówno administracyjne, jak i wynikające z nieprawidłowych ustawień w systemie operacyjnym Windows. Zamieszczone ekrany mają na celu pomóc Państwu w dotarciu do określonych opcji w systemie operacyjnym Windows. Ekrany przedstawiono dla wersji Windows 98 oraz Windows 2000/XP. Polecamy Państwu zapoznać się z poniższymi wskazówkami lub zachować je na wypadek, gdy zajdzie potrzeba z nich skorzystać.

 

Należy pamiętać również o regularnej konserwacji systemu operacyjnego (hasło: porządkowanie dysku) oraz korzystaniu z zasobów światowego internetu w sposób bezpieczny (hasło: zabezpieczenia). Pozwoli to uniknąć przykrych niespodzianek w postaci bardzo wolno pracującego komputera oraz instalowaniu się "agresywnych skryptów" uniemożliwiających normalną pracę przeglądarki. Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo w Pomocy Windows oraz Pomocy MS Internet Explorer szukając wspomnianych haseł.

 

 

 

 

 

 

 

Problemy z funkcjonowaniem internetu leżące poza awarią sieci można podzielić na 2 rodzaje:

 

1.       PRZYCZYNY ADMINISTRACYJNE

a)       Wirusy komputerowe

b)       Brak płatności

c)        Nielegalna rozbudowa własnej sieci

 

2.       USTAWIENIA TWOJEGO KOMPUTERA

a)       Karta sieciowa

b)       Adres IP, maska podsieci, brama i serwery DNS

c)        Serwer PROXY

 

 

1. PRZYCZYNY ADMINISTRACYJNE:

 

a)       Wirusy komputerowe

W przypadku stwierdzenia niepożądanego oddziaływania wirusa, który istnieje na Twoim komputerze (lub na komputerach w Twojej sieci), administrator, w celu ochrony głównych serwerów przed ich destrukcyjnym działaniem, zmuszony jest do wyłączenia dostępu do internetu.

Działania:

-          Wyeliminuj prawdopodobieństwo występowania wirusów komputerowych, na bieżąco sprawdzając komputer(y) najnowszymi wersjami programów antywirusowych.

Uwaga! Z reguły najlepszym rozwiązaniem pozostaje format twardego dysku i ponowna instalacja systemu operacyjnego.

-          Jeżeli nadal stwierdzasz brak dostępu do internetu, skontaktuj się telefonicznie z serwisem PAI S.A. i ustal istniejący stan. W przypadku wyłączenia za wirusy i po przeprowadzeniu niezbędnych czynności w celu wyeliminowania wirusów komputerowych na Twoim komputerze, poinformuj serwis o włączeniu dostępu.

 

 

b)       Brak płatności

W przypadku niereagowania na kolejne wezwania do zapłaty firma PAI S.A. niestety zmuszona jest do wyłączenia dostępu.

Działanie:

-          Ureguluj wszystkie zaległe należności wobec firmy PAI S.A.

 

c)       Nielegalna rozbudowa własnej sieci

Jeżeli za Twoim komputerem podłączone są niedozwolone komputery, to jest to działanie niezgodne z 6 pkt. umowy. Dopóki takie komputery są nielegalnie podłączone, internet może zostać zawieszony.

Działanie:

-          Odłącz "pasożytnicze" komputery i skontaktuj się z serwisem PAI S.A. w celu przekazania informacji o ustaniu tej sytuacji albo uzgodnij nowy aneks do umowy.


2. USTAWIENIA TWOJEGO KOMPUTERA

 

a)       Karta sieciowa

 

-          Warunkiem wstępnym działania połączenia internetowego jest właściwe funkcjonowanie karty sieciowej i jej sterownika. Pełni ona rolę sprzęgu pomiędzy Twoim komputerem a cyfrowym światem zewnętrznym. Raz zainstalowana w prawidłowy sposób karta sieciowa nie powinna sprawiać problemu i z reguły nie ma potrzeby powtarzania tej czynności. Jednakże, gdy sprawdzamy wszystkie ustawienia, warto również upewnić się, że karta sieciowa w prawidłowy sposób pojawia się w menedżerze urządzeń.

-          Objawem prawidłowej instalacji będzie pojawienie się karty sieciowej w menedżerze urządzeń bez znaków zapytania i krzyżyków. Okno menedżera urządzeń dla Windows 98/2000/XP powinno wyglądać mniej więcej tak, jak na ekranie 1.

-          Po wetknięciu wtyczki sieci internetowej (RJ-45) do gniazda karty sieciowej (z tyłu komputera stacjonarnego) powinny się świecić lub migotać diody LED umieszczone obok gniazda karty sieciowej.

 

Ekran 1. Karta sieciowa w menedżerze urządzeń.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b)       Właściwości połączenia sieciowego

 

W skład istotnych właściwości połączenia sieciowego wchodzą:

-           adres IP, to unikalny identyfikator (jak numer telefonu) przyznawany abonentowi sieci internetowej,

-           brama,

-           konfiguracja DNS.

 

Jak ustawić właściwości połączenia sieciowego w systemie Windows 98?

 

Ekran 2.

Otwieranie właściwości połączenia sieciowego przez panel sterowania w Windows 98.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ekran 3. Otwieranie właściwości protokołu TCP/IP dla karty sieciowej w Windows 98.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekran 4. Adres IP i maska podsieci w Windows 98.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekran 5. Adres bramy w Windows 98.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekran 6. Serwery DNS w Windows 98.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po wypełnieniu wszystkich wskazanych pól, należy zatwierdzić przez OK.


Jak ustawić właściwości połączenia sieciowego w systemie Windows 2000/XP?

 

Ekran 7. Otwieranie połączeń sieciowych i telefonicznych w Windows 2000/XP



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekran 8. Otwieranie właściwości połączenia lokalnego w Windows 2000/XP



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Ekran 9. i 10. Właściwości protokołu TCP/IP w Windows 2000/XP

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

c)       Ustawienia serwera PROXY

 

Samo włączenie serwera PROXY nie jest warunkiem koniecznym do pracy internetu, jednakże błędne wpisanie adresu i portu może uniemożliwić jego działanie. Ustawienia serwera PROXY modyfikujemy w przeglądarce internetowej. Poniższy ekran pokazuje, jak to zrobić w przeglądarce MS Internet Explorer dla systemu Windows 98/2000/XP.

 

Ekran 11. Otwieranie okna ustawień sieci lokalnej dla serwera PROXY

adres: w3cache.pai.net.pl    port: 8080



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po wypełnieniu wszystkich wskazanych pól, należy zatwierdzić przez OK.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin