Linux__12_2009_PL.pdf

(6315 KB) Pobierz
306380182 UNPDF
306380182.010.png
306380182.011.png
306380182.012.png
Miesięcznik Linux+ (11 numerów w roku) jest wydawany
przez Software Press Sp. z o.o. SK
Prezes wydawnictwa:
Paweł Marciniak
W bieżącym numerze
Redaktor naczelny:
Andrzej Jankowski, andrzej.jankowski@software.com.pl
Aktualności
Kierownik produkcji:
Andrzej Kuca, andrzej.kuca@software.com.pl
Dział produkcji i kolportażu:
Alina Stebakow, alina.stebakow@software.com.pl
Opracowanie DVD:
Tomasz Kostro, tomasz.kostro@software.com.pl
Korekta:
Justyna Sutkowska
Dział reklamy:
reklama@lpmagazine.org , tel.: (22) 427 36 52
Obsługa prenumeraty: EuroPress Polska
software@europress.pl
6
Justyna Sutkowska
Opis płyty
CentOS 5.3
Kurs: Programowanie interfejsu użytkownika pod
Android OS (1 godz. 18 min.)
(Kurs zamieszczony dzięki uprzejmości redakcji SDJ)
Okładka:
Agnieszka Marchocka, Łukasz Pabian
DTP:
Monika Grotkowska, monika.grotkowska@software.com.pl
Urządzenia mobilne
Android Market bliżej dewelopera
Stworzenie aplikacji to dopiero początek. Dowiedz
się, jak ją sprzedać!
Adam Skrzyszewski
Głównym zmartwieniem deweloperów planujących sprzedaż swoich pro-
gramów jest dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców. Android Market,
jako oicjalna platforma dystrybucyjna, zakłada nieograniczony dostęp do
wszystkich posiadaczy urządzeń z oprogramowaniem Google.Czy zasta-
nawiałeś się, jak wykorzystać ten ogromny potencjał? Lektura niniejszego
artykułu Ci w tym pomoże
Stali współpracownicy:
Roger Zacharczyk, Piotr Brzózka, Leszek Konka,
Robert Romaniuk
Wydawca:
Software Press Sp. z o.o. SK
ul. Bokserska 1, 02-682 Warszawa
e-mail: redakcja@lpmagazine.org , tel. (22) 427 36 52
Redakcja dokłada wszelkich starań, aby publikowane w piśmie i na
towarzyszących mu nośnikach informacje i programy były poprawne,
jednakże nie bierze odpowiedzialności za efekty ich wykorzystania.
Kiedy na zakupy do sklepu
Grzegorz Madajczak
Market – czyli aplikacja sprzedająca aplikacje na platformę Android ma za
sobą nieco ponad rok istnienia. Wszystko bowiem zaczęło się 23 paździer-
nika 2008 roku wraz z 50 aplikacjami, które były laureatami pierwszego
konkursu Google Code. Już po miesiącu liczba dostępnych aplikacji wzro-
sła do trzystu, a najbardziej popularna z nich gra Pac-Man została pobrana
przez 250 tysięcy użytkowników.
Redakcja Linux+ pracuje na sprzęcie dostarczonym przez firmę
Device Polska
Płyty uszkodzone podczas wysyłki wymienia dział prenumeraty.
Wszystkie znaki firmowe zawarte w piśmie są własnością
odpowiednich firm i zostały użyte wyłącznie w celach
informacyjnych.
Nakład: 10 000 egz.
Kontrolki wizualne w systemie Android
Grzegorz Madajczak
W kolejnym artykule z cyklu poświęconego tworzeniu aplikacji dla
systemu Android przedstawię informacje związane z tworzeniem gra-
icznego interfejsu użytkownika (GUI). Tematyka artykułu w znacz-
nej mierze będzie się koncentrowała wokół klasy podstawowej andro-
id.view.View API Android oraz kilku innych klas z nią związanych. Jak
zwykle do zrozumienia treści artykułu wymagane są podstawy progra-
mowania w języku JAVA oraz znajomość zasad tworzenia dokumen-
tów XML.
Redakcja używa systemu automatycznego składu
Druk:
ArtDruk
www.artdruk.com
Płyty dołączone do magazynu przetestowano programem
AntiVirenKit irmy G DATA Software Sp. z o.o.
Sprzedaż aktualnych lub archiwalnych numerów pisma po innej
cenie niż wydrukowana na okładce – bez zgody wydawcy – jest
działaniem na jego szkodę i skutkuje odpowiedzialnością sądową.
Linux ® jest zarejestrowanym znakiem towarowym należącym
do Linusa Torvaldsa.
Lista obowiązkowych aplikacji
Grzegorz Madajczak
Wiele osób zarzuca Google, że skopiował z Apple system dystrybucji
oprogramowania – AppStore. Może jest to prawda, lecz od razu dodam,
że nie tylko Google tak zrobiło, a Apple nie wymyśliło niczego nowego,
ani nie opatentowało tego pomysłu. Różnica pomiędzy tymi dwoma
kanałami dystrybucji oprogramowania polega między innymi na tym,
iż Google w większości przypadków nie iltruje aplikacji, co Apple robi
nagminnie.
Pismo ukazuje się w następujących wersjach językowych:
polskiej ,
francuskiej ,
hiszpańskiej ,
angielskiej .
4
grudzień 2009
12
14
22
24
32
306380182.013.png 306380182.001.png
 
 
306380182.002.png 306380182.003.png 306380182.004.png
Spis treści
Temat miesiąca
Zarabiaj na Android OS
Cykl wytwarzania aplikacji
Roger Zacharczyk
Tworzenie każdego – poważniejszego od Hello world – projektu
wymaga solidnego przemyślenia. Mimo to, wiele projektów kończy
się porażką. Zawodzą najczęściej ludzie, narzędzia, słaby plan, nie-
jednoznaczna specyikacja wymagań. Chcąc zrealizować wartościo-
wy projekt, który przyniesie zyski, czy to w postaci materialnej, czy
niematerialnej, trzeba przestrzegać pewnych reguł i naprawdę przyło-
żyć się do pracy.
Jądro Linuksa
Linux Kernel: Podróż do wnętrza systemu
Część druga (2/7): Zaawansowana koniguracja
i rozruch systemu
Rafał Kułaga
W pierwszej części cyklu artykułów omawiających budowę, konigura-
cję oraz programowanie jądra systemu Linux, zapoznaliśmy się z pod-
stawowymi opcjami, pozwalającymi na dostosowanie jądra do naszych
wymagań. W tym artykule zajmiemy się dokładnym opisem najważ-
niejszych aspektów koniguracji kernela, opisem procesu uruchamia-
nia systemu oraz wykorzystaniem łatek (patchy) w celu aktualizacji
źródeł jądra. Zapraszam do lektury!
Coraz bardziej atrakcyjne stają się więc usługi pozwalające na korzy-
stanie z tych samych programów z poziomu każdego urządzenia. Sie-
ciowe pulpity (lub wirtualne systemy operacyjne) sprawią, że dostęp
do naszych aplikacji uzyskamy z dowolnego komputera, a kopiowanie
plików na pamięć USB przejdzie do historii.
Recenzje
Rozwiązania
Monster 2
Maciej Mroziński
Ci z Was, którzy mieli przyjemność zapoznać się z numerem listo-
padowym prawdopodobnie kojarzą dość krytyczną recenzję pierw-
szej części opisywanego dziś tytułu spod skrzydeł irmy Nooskewl
mojego autorstwa. Podejrzewam, że po lekturze nie spodziewali-
ście się powrotu tego zespołu na łamy Linux+, a jednak. Zaskoczę
Was pewnie jeszcze bardziej gdy powiem, że poznacie dziś kawa-
łek naprawdę ciekawego i co istotne – dobrego RPGa. O ile pierw-
szy Monster pokazał nam jak bardzo gra może się nie udać, o tyle
Monster 2 udowadnia, że kontynuacja kiepskiego tytułu potrai być
naprawdę udaną grą. Zapraszam do lektury.
NetBeans + Eclipse = SUKCES!
Łukasz Ciesielski
Jesteś programistą? A czy wybrałeś już dla siebie odpowiednie śro-
dowisko programistyczne? Myślisz, że to zbędne oprogramowanie?
Jesteś w błędzie! Jeżeli nie dokonałeś jeszcze wyboru, to koniecznie
musisz przeczytać ten tekst! Zdradzę Ci tajemnicę. Java to tylko przy-
krywka, ponieważ Eclipse i NetBeans kryją w sobie coś więcej. Chcesz
wiedzieć co to takiego? Sprawdź sam!
Gummi – nowy gracz na rynku LaTeXowych
edytorów tekstu
Paweł Łupkowski
Praca z systemem składu LaTeX może wydawać się na pierwszy rzut
oka nieco uciążliwa. W jednym programie piszemy kod źródłowy,
który potem kompilujemy i oglądamy w kolejnym programie. Oczy-
wiście to pierwsze wrażenie może znacząco złagodzić wybór dobre-
go edytora ułatwiającego pracę z LaTeXem. Na tym polu użytkownicy
GNU/Linuksa mają oczywiście ogromy wybór. W tym artykule chciał-
bym jednak przedstawić nowy edytor do pracy z LaTeXem o nazwie
Gummi, który dla wielu użytkowników może stać się ciekawą alterna-
tywą dla obecnych rozwiązań.
System operacyjny w przeglądarce
Paweł Wolniewicz
Większość komputerów jest dziś podłączona do Internetu, a do global-
nej sieci zaglądać można niemal z dowolnego miejsca, dzięki dostęp-
ności sieci telekomunikacyjnych EDGE oraz 3G (zwłaszcza HSDPA).
www.lpmagazine.org
5
38
46
72
52
60
62
 
306380182.005.png 306380182.006.png 306380182.007.png
 
306380182.008.png 306380182.009.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin