Neuroshima - Gladiator 1.5.pdf

(123 KB) Pobierz
Microsoft Word - Gladiator1.5.doc
2/1
qpqsbxlj uzmlp nfdibojd{of
ups 2/6 w 2/1
2/1
autor: Marek Szumny alias Mar_cus
CaþoĻę chroniona prawami autorskimi.
Pozwolenie na udostħpnianie i rozpowszechnianie caþoĻci we wszelaki
moŇliwy sposb tylko i wyþĢcznie za pozwoleniem autora konwersji.
Zabronione jest rozpowszechnianie zarwno caþoĻci jak i fragmentw w
celach zarobkowych.
Hmbej
ups 2/6
Hmbejbups 2/6
113659610.013.png
Gladiator 1.5: Poprawki tylko mechaniczne
plik pobrano z NS Center Î www.nscenter.pl
Dfdiz { qpdipe{fojb
Podczas walki wrħcz cios w gþowħ przeciwnika zada-
wany jest po wyrzuceniu 1, 2 lub 3 (4-5 dla prawej
rħki, 6-7 dla lewej, tuþw od 8). Pamiħtaj, tylko w
walce wrħcz!
turze testy ataku i obrony bħdĢ dla ciebie stopieı
þatwiejsze.
Po kaŇdym zadanym ciosie za jeden sukces przez
przeciwnika moŇesz rzucię k20. JeŇeli wypadþo 1 Î
automatycznie udaje ci siħ obronię przed celnym
uderzeniem i odrzucasz najwyŇszĢ koĻę ze swoich
3k20. Reguþa ta dziaþa tylko podczas walki z jednym
przeciwnikiem, do pozostaþych masz dalej zwykþe
darmowe koĻci obrony.
Raz na turħ walki wrħcz zamiast nieudanego ciosu
moŇesz zdecydowaę siħ na szaleıczy atak. Rzucasz
k20 i po wypadniħciu 1-10 trafiasz przeciwnika (rana
jak za 1 sukces). Tego ciosu nie moŇesz þĢczyę z
pozostaþymi dwoma segmentami lub z innymi Ce-
chami i Sztuczkami. Po prostu zwykþe 50% szans.
Wszelkie utrudnienia wynikajĢce z oberwania otrzy-
mujesz dopiero po szeĻciu segmentach.
Przed walkĢ nigdy nie wykonujesz testu áNajpierw
spjrz mi w oczyÑ Î automatycznie go zdajesz.
Otrzymujesz poþowħ utrudnieı wynikajĢcych z no-
szonych pancerzy. Ale wczeĻniej odejmij liczby wg
ramki ze strony 200 Podstawki 1.5.
Dopiero cztery DraĻniħcia zamieniajĢ siħ w jednĢ
Ranħ LekkĢ.
Na starcie walki lub pod koniec tury moŇesz oddaę
przeciwnikowi Inicjatywħ, dziħki czemu w nastħpnej
Dfdiz { qspgftkj
qspgftkj
Podczas walki w zwarciu, tþoku lub ciasnym po-
mieszczeniu dostajesz tylko poþowħ utrudnienia wy-
nikajĢcego z ramki na stronie 195 Podstawki 1.5.
Oprcz tego otrzymujesz premiħ -20% do testw
walki i nie tracisz bonusu do obrony danĢ broni.
T{uvd{lj
Wymagania: Budowa 16+, Broı rħczna 6+ lub
Bijatyka 6+
Dziaþanie: Akcja za 3 sukcesy. JeĻli przeciwnik siħ
nie obroni przed ciosem, a w tej turze ma dodatko-
we utrudnienie +30%, dostaje KrytycznĢ Ranħ i
pada na glebħ. Osobno do wykupienia dla obu umie-
jħtnoĻci.
Dziaþanie: Raz w trakcie walki moŇesz zamienię
udanĢ obronħ na cios zwrotny i w ten sposb przejĢę
Inicjatywħ. Siþa zadanego ciosu zaleŇy od iloĻci suk-
cesw. NaleŇy wykupię osobno dla walki wrħcz i
walki broniĢ.
Wymagania: Budowa 12+, OdpornoĻę na bl 2+
Wymagania: ZrħcznoĻę 14+, Broı rħczna 3+ lub
Bijatyka 3+
Wymagania: ZrħcznoĻę 14+, Broı rħczna 4+
2
Dfdiz {
113659610.014.png 113659610.015.png
Gladiator 1.5: Poprawki tylko mechaniczne
plik pobrano z NS Center Î www.nscenter.pl
Wymagania: Charakter 14+
Dziaþanie: W teĻcie áNajpierw spjrz mi w oczyÑ
koĻę z najwyŇszĢ wartoĻciĢ zamienia siħ w sukces.
Wymagania: Spryt 12+, Broı rħczna 4+
Wymagania: Broı rħczna 4+
Wymagania: ZrħcznoĻę 14+
Dziaþanie: Pod koniec tury moŇna po prostu wyco-
faę siħ z walki i jeszcze raz rozpatrzyę Inicjatywħ,
tak jak na poczĢtku starcia. Nie podziaþa to dwa razy
na tego samego przeciwnika.
Wymagania: Spryt 12+
- Sztuczka áWalka dwiema
broniamiÑ: Neuroshima 1.5, str. 110
- Manewr áSzarŇaÑ: Neuroshima 1.5,
str. 193
Wymagania: Postrzeganie emocji 5+
Dipspcz {bxpepxf
Dziaþanie: Za kaŇdym razem, gdy podczas testw
na ktrejĻ koĻci wypadnie 20, test jest automatycz-
nie oblany. W walki dwie pozostaþe koĻci zamieniajĢ
siħ w poraŇki na czas tej tury.
Stan ostry: Jak wyŇej, teraz sĢ to jednak 3 godzi-
ny.
Stan krytyczny: Tym razem 6 godzin telepania
przed snem.
Stan terminalny: Sen paskudny jak wyŇej, reszta
doby to na zmianħ k20 godzin trzħsawek i k20 go-
dzin normalnego Ňycia.
Lekarstwo: Tabletki áKeep SmilingÑ (6 za 1 Gam-
bel, dostħpnoĻę 10%). MoŇna teŇ uŇyę oglnych
lekw antydepresyjnych, na przykþad: Elavir, Levate,
Doxepin, Aponal czy Lerivon (1 gambel za dawkħ,
dostħpnoĻę 10%).
Pierwsze symptomy: UmiejħtnoĻci spadajĢ o 1,
Wspþczynniki o 2 punkty.
Stan ostry: UmiejħtnoĻci o poþowħ w dþ, a Wspþ-
czynniki o 4 oczka.
Stan krytyczny: UmiejħtnoĻci ciĢgle o poþowħ w
dþ, Wspþczynniki o 6 punktw.
Stan terminalny: WartoĻę Ňadnej UmiejħtnoĻci nie
moŇe przekroczyę wartoĻci 1, a Wspþczynniki lecĢ w
dþ o 8 oczek. Od teraz zamiast codziennego testu
pogarszania siħ choroby naleŇy wykonywaę test
NiezþomnoĻci poczynajĢc od Przeciħtnego i zwiħksza-
jĢcego siħ co dnia o jeden poziom. Po oblaniu testu
Gracz traci kontrolħ nad PostaciĢ.
Lekarstwo: SĢ dwa rodzaje Ļrodkw uspokajajĢ-
cych, oba w tabletkach lub zastrzykach. Sþabsze, np.
Valium, Librium czy Milltown (5 gambli za dawkħ,
dostħpnoĻę 50%), oraz silniejsze, przykþadowo Fe-
nactil albo Largactil (15 gambli za dawkħ, dostħp-
noĻę 10%). Te pierwsze zmniejszajĢ test opanowa-
nia o 2 poziomy, ale zarazem kaŇdy test Sprytu,
Percepcji, Budowy i ZrħcznoĻci zwiħkszajĢ o +10%.
Te drugie zmniejszajĢ test opanowania o 4 stopnie,
ale kara w testach wynosi aŇ +30%.
Pierwsze symptomy: Trudny test Charakteru.
Stan ostry: Bardzo trudny test Charakteru.
Stan krytyczny: Cholernie trudny test Charakteru.
Stan terminalny: Test Charakteru na poziomie
Fart.
Lekarstwa i stany jak w NadpobudliwoĻci.
Lekarstwo: Do wyboru jest duŇo lekw - Neurotop,
Nitrazepam, Tegretol, Depakine albo Neurontin
(wszystkie 1 gambel za tabletkħ, dostħpnoĻę 10%).
Drgawki niweluje teŇ Tornado przed snem.
Pierwsze symptomy: Od tego momentu wartoĻę
UmiejħtnoĻci maleje o poþowħ, a wszystkie testy sĢ
trudniejsze o +60%. Przed zaĻniħciem naleŇy prze-
czekaę godzinħ telepania.
3
113659610.016.png 113659610.001.png
Gladiator 1.5: Poprawki tylko mechaniczne
plik pobrano z NS Center Î www.nscenter.pl
Qpqsbxjpob ubcfmlb QbnjBufl
ufl
Przed rzutem naleŇy zdecydowaę, do ktrego miej-
sca (Podstawka 1.5, str. 129) ma byę dodany wynik
rzutu. Nigdy nie moŇna osiĢgnĢę wiħcej niŇ 20 Punk-
tw Reputacji (czyli 1 Punkt Sþawy) w jednym miej-
scu Î nadwyŇka po prostu przepada.
1 Zþamany nos
+5% w testach kontaktw z ludŅmi, chyba Ňe wykorzystuje siħ pakiet
Negocjacje lub umiejħtnoĻę Blef, wtedy -5%.
2 Straszne blizny
+20% w testach kontaktw z ludŅmi, chyba Ňe wykorzystuje siħ pakiet
Negocjacje lub umiejħtnoĻę Blef, wtedy -20%.
3 Oczy szaleıca
+20% w testach kontaktw z ludŅmi i zwierzħtami, chyba Ňe wykorzy-
stuje siħ pakiet Negocjacje lub umiejħtnoĻę Blef w stosunku do ludzi,
wtedy -20%.
4 Kþopoty z pamiħciĢ +10% do wszystkich testw Sprytu
5 TrzħsĢce siħ rħce
+10% przy wszystkich testach z uŇyciem rĢk
6 Gþuchota
+20% we wszystkich testach Nasþuchiwania
7 Sþaby wzrok
+20% do wszystkich testw Wypatrywania
8 Zþamana szczħka
+20% we wszystkich testach z uŇyciem mowy
9 Odþamek
JeŇeli podczas testw z pakietu SprawnoĻę lub JeŅdziectwo na ktrejĻ
koĻci wypadnie 20 Î test jest automatycznie oblany.
10
11
Kþopoty z barkiem
Rzut k20: 1-10 dla lewej rħki i 11-20 dla prawej. Wszystkie testy z uŇy-
ciem tej rħki sĢ o +20% trudniejsze.
12 PrzetrĢcone kolano +20% przy wszystkich testach w ruchu
13 Kþopoty z koncentracjĢ +20% do wszystkich testw
14 ParaliŇ dþoni
+40% do wszystkich testw zwiĢzanych z tĢ rħkĢ
15
16
17
Obciħty palec w dþoni
Rzut k20 dla okreĻlenia palca. Lewa rħka Î 1-2: kciuk, 3-4: wskazujĢcy,
5-6; Ļrodkowy, 7-8: serdeczny, 9-10: maþy. Prawa rħka Î 11-12: maþy,
13-14: serdeczny, 15-16: Ļrodkowy, 17-18: wskazujĢcy, 19-20: kciuk.
Po stracie kciuka niemoŇliwy jest chwyt, przy innych palcach jakieĻ po-
mniejsze czynnoĻci. +20% za kaŇdy palec do wszystkich testw z uŇy-
ciem tej uszkodzonej dþoni. JeŇeli drugi raz wypadnie ten sam palec,
naleŇy przerzucię koĻę.
18 Wrogowie
Po wejĻciu do jakiegoĻ miasteczka czy wioski MG wykonuje rzut k20 Î
wartoĻę powyŇej 15 oznacza spotkanie wrogw áz kapeluszaÑ. Ilu? Zale-
Ňy od wartoĻci tego rzutu - 16: jeden, 17: dwch, 18: trzech, 19: czte-
rech, 20: piħciu.
19
Dodatkowa choroba
zawodowa
Po wypadniħciu tej samej choroby powtrz rzut.
20 Brak oka
+40% do wszystkich testw z uŇyciem wzroku. Gdy wypadnie drugi raz
to wylosuj drugĢ chorobħ i spadaj!
4
Qpqsbxjpob ubcfmlb Qbnj
113659610.002.png 113659610.003.png 113659610.004.png
Gladiator 1.5: Poprawki tylko mechaniczne
plik pobrano z NS Center Î www.nscenter.pl
[cspkpxojb
Rodzaj 2-rħczna
Wymagana Budowa 15
Punkty przebicia ---
Bonus do ataku ---
Bonus do obrony +1
Bonus do inicjatywy +1
Bonus z wieloma
przeciwnikami
+1
Rodzaj 1-rħczna
Wymagana Budowa 12
Punkty przebicia 1
Bonus do ataku +1
Bonus do obrony ---
Bonus do inicjatywy +1
Bonus z wieloma
przeciwnikami
+2
Cena
15
Cena
10
DostħpnoĻę
80%
DostħpnoĻę
40%
Budowa -10 -14 -18 19+
1 sukces SD sL
L
Budowa -14 -18 19+
1 sukces
L
C
2 sukcesy sL L
C
2 sukcesy L
C
3 sukcesy L
C
K
3 sukcesy C
K
Rodzaj 2-rħczna
Wymagana Budowa 15
Punkty przebicia 1
Bonus do ataku ---
Bonus do obrony +1
Bonus do inicjatywy +2
Bonus z wieloma
przeciwnikami
Zasada specjalna Î miaŇdŇenie: WytrzymaþoĻę
pancerza spada juŇ po Lekkim ciosie o 1. Po CiħŇkim
o 3, a Krytycznym aŇ o 6!
Zasada specjalna Î zamach: Wyrzucenie 18-19
podczas ataku oznacza, Ňe postaę trafia samĢ siebie
(nawet jeŇeli przeciwnik dostaje) i otrzymuje ranħ za
jeden sukces. Wynik 20 to juŇ rana za dwa sukcesy.
---
Rodzaj 1-rħczna
Wymagana Budowa 10
Punkty przebicia 2
Bonus do ataku +1
Bonus do obrony ---
Bonus do inicjatywy ---
Bonus z wieloma
przeciwnikami
Cena
20 (12)
DostħpnoĻę
60%
Budowa caþoĻę
1 sukces L
2 sukcesy C
3 sukcesy K
Rodzaj 2-rħczna
Wymagana Budowa 16
Punkty przebicia 1
Bonus do ataku +1
Bonus do obrony +1
Bonus do inicjatywy +2
Bonus z wieloma
przeciwnikami
---
Cena
20
DostħpnoĻę
30%
Budowa caþoĻę
1 sukces D
2 sukcesy L
3 sukcesy C
+2
Rodzaj 2-rħczna
Wymagana Budowa 14
Punkty przebicia 2
Bonus do ataku ---
Bonus do obrony ---
Bonus do inicjatywy +1
Bonus z wieloma
przeciwnikami
Cena
30 (18)
DostħpnoĻę
40%
Budowa caþoĻę
1 sukces L
2 sukcesy C
3 sukcesy K
+2
Specjalny manewr do zadeklarowania przed
rzutem 3k20: Po zdaniu Bardzo trudnego testu
Broni rħcznej na czas tury bonus do ZrħcznoĻci w
ataku roĻnie o 1. JeĻli jednak test zostanie oblany,
naleŇy odjĢę 1.
Cena
50
DostħpnoĻę
10%
Budowa caþoĻę
1 sukces L
2 sukcesy C
3 sukcesy K
Zasada specjalna: Piþa spalinowa niweluje bonusy
do ZrħcznoĻci w obronie, jakie przeciwnik otrzymuje
dziħki swej broni.
5
113659610.005.png 113659610.006.png 113659610.007.png 113659610.008.png 113659610.009.png 113659610.010.png 113659610.011.png 113659610.012.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin