PROGRAM-OKRESOWE DLA ADMINISTRACYJNO-BIUROWYCH.rtf

(65 KB) Pobierz
2/9

Program szkolenia okresowego pracowników administracyjno-biurowych i innych, których praca wiąże się z narażaniem na czynniki szkodliwe dla zdrowia, uciążliwe lub niebezpieczne albo z odpowiedzialnością w zakresie bhp

Nr .........

 

1.     Nazwa i adres siedziby pracodawcy

.................................................................................................................................................

….............................................................................................................................................

 

2.     Stanowiska pracy, na których zatrudnieni pracownicy odbywają szklenie okresowe według niniejszego programu: ................................................................................................

……..........................................................................................................................................

 

3.     Forma realizacji szkolenia seminarium/kurs/samokształcenie kierowane*)

 

4.     Częstotliwość szkolenia:

·         pierwsze szkolenie: w okresie do ....................... miesięcy od rozpoczęcia pracy na stanowisku administracyjno-biurowym,

·         następne szkolenia: nie rzadziej niż co ............... lat.

 

5.     Czas trwania szkolenia: ............... godzin lekcyjnych

 

6.     Tematyka szkolenia

 

Plan szkolenia okresowego pracowników administracyjno-biurowych i innych, których praca wiąże się z narażaniem na czynniki szkodliwe dla zdrowia, uciążliwe lub niebezpieczne albo z odpowiedzialnością w zakresie bhp

Lp.

Temat szkolenia

Czas trwania szkolenia (godziny lekcyjne)

1

2

3

1.

Omówienie wybranych regulacji prawnych z zakresu prawa pracy, dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem w szczególności:

     praw i obowiązków pracowników i pracodawców w  zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz odpowiedzialności za naruszenie przepisów i zasad bhp,

     ochrony pracy kobiet,

     ochrony pracy młodocianych,

     wypadków przy pracy i chorób zawodowych oraz świadczeń z nimi związanych,

     profilaktycznej ochrony zdrowia pracowników.

2

2.

Zagrożenia czynnikami występującymi w procesie pracy administracyjno-biurowej oraz nowoczesne metody ochrony przed tymi zagrożeniami, w szczególności dotyczące takich czynników, jak:

     obciążenie statyczne,

     obciążenie nerwowo-psychiczne (stres),

     niewłaściwe oświetlenie,

     niebezpieczne napięcie elektryczne w sieci,

     hałas,

     powierzchnie, na których jest możliwy upadek,

     spadające przedmioty (np. wazony, doniczki, segregatory),

     wystające przedmioty (naroża biurek, półek, szuflad, inne wyposażenie biura, ruchome części okien i drzwi),

     ostre krawędzie (np. nożyczki, krawędzie papieru, opakowań),

     urządzenia biurowe (ich obsługa), 

     temperatura i ruch powietrza w pomieszczeniu pracy,

     mikroorganizmy stwarzające zagrożenia biologiczne (dotyczy tylko niektórych pracowników, np. pracy w archiwum).

2

3.

Organizacja stanowisk pracy...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin