Program szkolenia okresowego pracowników administracyjno-biurowych i innych, których praca wiąże się z narażaniem na czynniki szkodliwe dla zdrowia, uciążliwe lub niebezpieczne albo z odpowiedzialnością w zakresie bhp
Nr .........
1. Nazwa i adres siedziby pracodawcy
.................................................................................................................................................
….............................................................................................................................................
2. Stanowiska pracy, na których zatrudnieni pracownicy odbywają szklenie okresowe według niniejszego programu: ................................................................................................
……..........................................................................................................................................
3. Forma realizacji szkolenia – seminarium/kurs/samokształcenie kierowane*)
4. Częstotliwość szkolenia:
· pierwsze szkolenie: w okresie do ....................... miesięcy od rozpoczęcia pracy na stanowisku administracyjno-biurowym,
· następne szkolenia: nie rzadziej niż co ............... lat.
5. Czas trwania szkolenia: ............... godzin lekcyjnych
6. Tematyka szkolenia
Plan szkolenia okresowego pracowników administracyjno-biurowych i innych, których praca wiąże się z narażaniem na czynniki szkodliwe dla zdrowia, uciążliwe lub niebezpieczne albo z odpowiedzialnością w zakresie bhp
Lp.
Czas trwania szkolenia (godziny lekcyjne)
1
2
3
1.
Omówienie wybranych regulacji prawnych z zakresu prawa pracy, dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem w szczególności:
• praw i obowiązków pracowników i pracodawców w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz odpowiedzialności za naruszenie przepisów i zasad bhp,
• ochrony pracy kobiet,
• ochrony pracy młodocianych,
• wypadków przy pracy i chorób zawodowych oraz świadczeń z nimi związanych,
• profilaktycznej ochrony zdrowia pracowników.
2.
Zagrożenia czynnikami występującymi w procesie pracy administracyjno-biurowej oraz nowoczesne metody ochrony przed tymi zagrożeniami, w szczególności dotyczące takich czynników, jak:
• obciążenie statyczne,
• obciążenie nerwowo-psychiczne (stres),
• niewłaściwe oświetlenie,
• niebezpieczne napięcie elektryczne w sieci,
• hałas,
• powierzchnie, na których jest możliwy upadek,
• spadające przedmioty (np. wazony, doniczki, segregatory),
• wystające przedmioty (naroża biurek, półek, szuflad, inne wyposażenie biura, ruchome części okien i drzwi),
• ostre krawędzie (np. nożyczki, krawędzie papieru, opakowań),
• urządzenia biurowe (ich obsługa),
• temperatura i ruch powietrza w pomieszczeniu pracy,
• mikroorganizmy stwarzające zagrożenia biologiczne (dotyczy tylko niektórych pracowników, np. pracy w archiwum).
3.
Organizacja stanowisk pracy...
andzia883