Grudzień.doc

(83 KB) Pobierz

TYDZIEŃ I – Czy musimy się nudzić?

 

Treści programowe:

Nasza grupa

– Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

• uczestniczenie w zabawach, grach, tańcach integracyjnych. (Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego)

 

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr VII (opracowany według metody W. Sherborne). (5, 6)

Zabawa ruchowa z elementem równowagi Uważaj na woreczek. (5)

Zabawa ruchowo-naśladowcza Naśladujemy ruchy zwierząt. (5)

 

 

 

Dzień

 

Przebieg - cel ogólny

 

Cele operacyjne

Dziecko:

Obszar

z podstawy programowej

 

Uwagi

1

Niekonwencjonalne instrumenty.

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Wykonanie niekonwencjonalnych instrumentów - wzbogacenie kącika muzycznego o samodzielnie wykonane instrumenty

 

- spacer – obserwacja zmian w otoczeniu

 

- -Ćwiczenie rąk przez wykonywanie drobnych ruchów: dokręcanie palców każdej dłoni, naciskanie palcemi obu dłoni podłogi

 

 

 

 

– samodzielnie wykonuje i ozdabia niekonwencjonalny instrument muzyczny

 

 

- potrafi wymienić cechy charakterystyczne szarugi jesiennej

- potrafi sprawnie wykonać ćwiczenia palców w trakcie zabawy

 

 

1, 10, 14

 

2

Uczymy się przez zabawę.

 

 

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Słuchanie wiersza  N. Usenko Wiersz o domu - poznanie nazw domów różnych zwierząt

 

- zabawy na placu przedszkolnym – przestrzeganie umówionych zasad, bezpieczne korzystanie z równoważni

 

- Zabawa z elementem dramy – Co to za zwierzę?

 

 

 

 

– rozpoznaje i nazywa domy różnych zwierząt

 

 

Przestrzega umówionych zasad, wie, jak bezpiecznie korzystać z równoważni

 

- Potrafi naśladować wybrane przez siebie zwierzęta

 

 

1, 3, 4, 6, 7

 

3

Nie nudzimy się przy muzyce.

 

 

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Zabawa muzyczno--ruchowa przy  piosence Buty krasnala -. umuzykalnienie dzieci

 

- zabawy na podwórku – szukamy śladów Mikołaja – zabawy tropiące

 

- Układanie dowolnych kompozycji z zasuszonych liści, przyklejanie ich i dorysowanie brakujących elementów

 

 

 

 

– porusza się rytmicznie

 

 

- Próbuje odczytywać symbole – wskazówki , aby odszukać ślady Mikołaja

 

- Potrafi wymyślić kompozycję z liści i dorysować brakujące części

 

 

1, 8, 9

 

4

Układamy obrazki.

 

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Zabawa dydaktyczna Taki sam obrazek - rozwijanie percepcji wzrokowej

 

- Spacer – próby samodzielnego ubierania garderoby w szatni

 

- obrysowywanie i wycinanie śniegowych gwiazdek, próby ich policzenia i ułożenia z nich ciekawych kompozycji

 

 

 

 

– układa obrazek według wzoru

 

 

- Próbuje ubierać samodzielnie buty, czapkę i szalik

 

- obrysowuje z pomocą nauczycielki gwiazdki, wycina je i układa kompozycje

 

 

1, 2, 13, 14,

 

5

Bawimy się, pracując.

 

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- wykonanie owocowych koreczków - zachęcanie

do wykonania drobnych posiłków

 

- Spacer – obserwacja jesiennych chmur

 

- Zabawa Co mogę narysować kredką w tym kolorze?

- spotkanie z Mikołajem

 

 

 

– wykonuje owocowe koreczki

 

 

- porównuje chmury do różnych znanych mu kształtów

 

- potrafi wymienić, co jest w kolorze kredki pokazanej przez nauczyciela.

- potrafi bawić się wesoło z Mikołajem i rodzicami

 

 

1, 2, 9, 11,

 

 

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ II Pada śnieg.

 

Treści programowe:

Zima

– Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwrócenie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie

– Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne.

(Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego)

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr VIII (ułożony przez autora). (5, 6)

Zabawa ruchowa wieloznaczna Śnieżne zabawy. (5)

Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z balonami. (5)

Zabawa ruchowa twórcza Białe – czarne. (5)

 

 

 

Dzień

 

Przebieg - cel ogólny

 

Cele operacyjne

Dziecko:

Obszar

z podstawy programowej

 

Uwagi

1

Zimowa piosenka.

 

- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci

 

- Słuchanie piosenki Pada śnieg - umuzykalnienie dzieci

 

- Spacer – szukamy śladów pani Zimy.

 

- opowiadanie na podstawie obrazków, jak wyglądało spotkanie Mikołaja z dziećmi, rysowanie prezentów od Mikołaja.

 

 

 

 

– śpiewa piosenkę

 

- potrafi kojarzyć obserwowane zmiany w otoczeniu z nową porą roku – zimą

- potrafi opowiedzieć o spotkaniu z Mikołajem

 

 

1, 3, 8,

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin