TYDZIEŃ I – Czy musimy się nudzić?
Treści programowe:
Nasza grupa
– Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:
• uczestniczenie w zabawach, grach, tańcach integracyjnych. (Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego)
• Zestaw zabaw ruchowych – nr VII (opracowany według metody W. Sherborne). (5, 6)
• Zabawa ruchowa z elementem równowagi Uważaj na woreczek. (5)
• Zabawa ruchowo-naśladowcza Naśladujemy ruchy zwierząt. (5)
Dzień
Przebieg - cel ogólny
Cele operacyjne
Dziecko:
Obszar
z podstawy programowej
Uwagi
1
Niekonwencjonalne instrumenty.
- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci
- Wykonanie niekonwencjonalnych instrumentów - wzbogacenie kącika muzycznego o samodzielnie wykonane instrumenty
- spacer – obserwacja zmian w otoczeniu
- -Ćwiczenie rąk przez wykonywanie drobnych ruchów: dokręcanie palców każdej dłoni, naciskanie palcemi obu dłoni podłogi
– samodzielnie wykonuje i ozdabia niekonwencjonalny instrument muzyczny
- potrafi wymienić cechy charakterystyczne szarugi jesiennej
- potrafi sprawnie wykonać ćwiczenia palców w trakcie zabawy
1, 10, 14
2
Uczymy się przez zabawę.
- Słuchanie wiersza N. Usenko Wiersz o domu - poznanie nazw domów różnych zwierząt
- zabawy na placu przedszkolnym – przestrzeganie umówionych zasad, bezpieczne korzystanie z równoważni
- Zabawa z elementem dramy – Co to za zwierzę?
– rozpoznaje i nazywa domy różnych zwierząt
Przestrzega umówionych zasad, wie, jak bezpiecznie korzystać z równoważni
- Potrafi naśladować wybrane przez siebie zwierzęta
1, 3, 4, 6, 7
3
Nie nudzimy się przy muzyce.
- Zabawa muzyczno--ruchowa przy piosence Buty krasnala -. umuzykalnienie dzieci
- zabawy na podwórku – szukamy śladów Mikołaja – zabawy tropiące
- Układanie dowolnych kompozycji z zasuszonych liści, przyklejanie ich i dorysowanie brakujących elementów
– porusza się rytmicznie
- Próbuje odczytywać symbole – wskazówki , aby odszukać ślady Mikołaja
- Potrafi wymyślić kompozycję z liści i dorysować brakujące części
1, 8, 9
4
Układamy obrazki.
- Zabawa dydaktyczna Taki sam obrazek - rozwijanie percepcji wzrokowej
- Spacer – próby samodzielnego ubierania garderoby w szatni
- obrysowywanie i wycinanie śniegowych gwiazdek, próby ich policzenia i ułożenia z nich ciekawych kompozycji
– układa obrazek według wzoru
- Próbuje ubierać samodzielnie buty, czapkę i szalik
- obrysowuje z pomocą nauczycielki gwiazdki, wycina je i układa kompozycje
1, 2, 13, 14,
5
Bawimy się, pracując.
- wykonanie owocowych koreczków - zachęcanie
do wykonania drobnych posiłków
- Spacer – obserwacja jesiennych chmur
- Zabawa Co mogę narysować kredką w tym kolorze?
- spotkanie z Mikołajem
– wykonuje owocowe koreczki
- porównuje chmury do różnych znanych mu kształtów
- potrafi wymienić, co jest w kolorze kredki pokazanej przez nauczyciela.
- potrafi bawić się wesoło z Mikołajem i rodzicami
1, 2, 9, 11,
TYDZIEŃ II – Pada śnieg.
Zima
– Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwrócenie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
– Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne.
(Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego)
• Zestaw zabaw ruchowych – nr VIII (ułożony przez autora). (5, 6)
• Zabawa ruchowa wieloznaczna Śnieżne zabawy. (5)
• Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z balonami. (5)
• Zabawa ruchowa twórcza Białe – czarne. (5)
Zimowa piosenka.
- Słuchanie piosenki Pada śnieg - umuzykalnienie dzieci
- Spacer – szukamy śladów pani Zimy.
- opowiadanie na podstawie obrazków, jak wyglądało spotkanie Mikołaja z dziećmi, rysowanie prezentów od Mikołaja.
– śpiewa piosenkę
- potrafi kojarzyć obserwowane zmiany w otoczeniu z nową porą roku – zimą
- potrafi opowiedzieć o spotkaniu z Mikołajem
1, 3, 8,
mirkamil