Spotkanie z Mikołajem. Moja ulubiona zabawka.
Cel ogólny:
ü Rozwijanie sprawności poznawczej i kształtowanie umiejętności komunikatywnego wypowiadania się.
ü Poszerzanie doświadczeń plastyczno-konstrukcyjnych.
ü organizowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu się pojęć matematycznych dotyczących zbiorów.
Temat dnia
Wychowanie zdrowotne
Cele operacyjne.
Dziecko:
Plan pracy –
tematyka, formy i metody
Obszary aktywności
Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.
4. 12.
poniedziałek
„Dziecięce marzenia”
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik
¨ poprawnie buduje zdanie i buduje wypowiedź kilku zdaniową spójną logicznie;
¨ dokonuje analizy i syntezy własnych wiadomości i wyciąga wnioski;
¨ ocenia własne pomysły
- wypowiedzi dzieci na temat własnych marzeń;
- wspólne zastanawianie się nad drogami ich realizacji;
- rozdzielanie marzeń na fantastyczne i realne
językowa
Przestrzeganie reguł zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami w klasie.
5. 12.
wtorek
„Cudowne spotkanie”
Zabawa ruchowa z elementem orient-porz. „Lali i pajacyki”
¨ odczuwa potrzebę brania udziału w uroczystościach ogólno przedszkolnych;
¨ dba o własny wygląd, potrafi przyczesać włosy przed lustrem, poprawia ubranie;
¨ zna najczęściej śpiewane piosenki przedszkolne i śpiewa je w raz z kolegami;
¨ nie boi się fotografowania;
- udział w spotkaniu z Mikołajem;
- zwracanie uwagi na własny wygląd i poprawianie jego mankamentów przed „sesją zdjęciową”;
- wspólne śpiewanie piosenek i udział w zabawach ruchowych
społeczna
muzyczna
„Na jaka głoskę zaczyna się wyraz?” – ćw. słuchu fonemowego z wykorzystaniem kostki obrazkowej.
6. 12.
środa
„Lubię bawić się…”
¨ poprawnie stosuje różne formy gramatyczne;
¨ odpowiada na postawione pytania samodzielnie się zgłaszając do odpowiedzi;
¨ nie przeszkadza w wypowiedziach kolegów, uważnie ich słucha i odnosi się do nich;
¨ posługuje się pędzlem, zna właściwości farb plakatowych;
- wypowiedzi dz. na temat spędzania wolnego czasu w domu;
- „w co najlepiej lubię się bawić”;
- „jak bawię się z rodzicami i rodzeństwem”;
- malowanie farbami plakatowymi ulubionej zabawki;
- wypowiedzi na temat pracy własnej i wybranego kolegi;
plastyczna
Zabawy ćwiczące orientację w schemacie własnego ciała z wykorzystaniem piosenek.
7. 12.
czwartek
„Zbuntowane zabawki pewnej Zosi”
Zabawa ruchowa z elementem skłonu i wyprostu „Układamy zabawki”
¨ uważnie słuch recytowanego przez n. wiersza;
¨ logicznie odpowiada na pytania;
¨ używa w wypowiedzi przymiotników i przysłówków;
¨ potrafi dorysować brakujące elementy obrazka, wypełnia kontur kolorem;
- zapoznanie z wierszem H. Cetnarskiej;
- „dlaczego zabawki uciekły od Zosi?”;
- ocena postępowania bohaterki;
- odniesienie jej cech do siebie;
- „co trzeba zmienić w postępowaniu Zosi?”;
- „naprawianie zabawek” – uzupełnianie ilustracji brakującymi elementami i kolorowanie konturów;
„W co się zabawimy? – zachęcanie dz. do wymyślania własnych gier i zabaw i zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych.
8. 12.
piątek
„Na półce z zabawkami”
¨ posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 4;
¨ rozumie pojęcie para i tworzy pary przedmiotów łącząc je tasiemką;
¨ ...
Hel53land