Spotkanie z Mikołajem. Moja ulubiona zabawka-5l.doc

(42 KB) Pobierz

Spotkanie z Mikołajem. Moja ulubiona zabawka.

 

Cel ogólny:

ü      Rozwijanie sprawności poznawczej i kształtowanie umiejętności komunikatywnego wypowiadania się.

ü      Poszerzanie doświadczeń plastyczno-konstrukcyjnych.

ü      organizowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu się pojęć matematycznych dotyczących zbiorów.

 

Temat dnia

 

Wychowanie  zdrowotne

 

Cele operacyjne.

 

Dziecko:

 

Plan pracy –

tematyka, formy i metody

 

Obszary aktywności

 

Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.

4. 12.

poniedziałek

„Dziecięce marzenia”

Zestaw ćwiczeń  gimnastycznych wg K. Wlaźnik

 

 

¨       poprawnie buduje zdanie i buduje wypowiedź kilku zdaniową spójną logicznie;

¨       dokonuje analizy i syntezy własnych wiadomości i wyciąga wnioski;

¨       ocenia własne pomysły

-          wypowiedzi dzieci na temat własnych marzeń;

-          wspólne zastanawianie się nad drogami ich realizacji;

-          rozdzielanie marzeń na fantastyczne i realne

językowa

Przestrzeganie reguł zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami w klasie.

5. 12.

wtorek

„Cudowne spotkanie”

Zabawa ruchowa z elementem orient-porz. „Lali i pajacyki”

¨       odczuwa potrzebę brania udziału w uroczystościach ogólno przedszkolnych;

¨       dba o własny wygląd, potrafi przyczesać włosy przed lustrem, poprawia ubranie;

¨       zna najczęściej śpiewane piosenki przedszkolne i śpiewa je w raz z kolegami;

¨       nie boi się fotografowania;

-          udział w spotkaniu z Mikołajem;

-          zwracanie uwagi na własny wygląd i poprawianie jego mankamentów przed „sesją zdjęciową”;

-          wspólne śpiewanie piosenek i udział w zabawach ruchowych

społeczna

 

 

 

muzyczna

„Na jaka głoskę zaczyna się wyraz?” – ćw. słuchu fonemowego z wykorzystaniem kostki obrazkowej.

6. 12.

środa

„Lubię bawić się…”

Zestaw ćwiczeń  gimnastycznych wg K. Wlaźnik

 

 

¨       poprawnie stosuje różne formy gramatyczne;

¨       odpowiada na postawione pytania samodzielnie się zgłaszając do odpowiedzi;

¨       nie przeszkadza w wypowiedziach kolegów, uważnie ich słucha i odnosi się do nich;

¨       posługuje się pędzlem, zna właściwości farb plakatowych;

-          wypowiedzi dz. na temat spędzania wolnego czasu w domu;

-          „w co najlepiej lubię się bawić”;

-          „jak bawię się z rodzicami i rodzeństwem”;

-          malowanie farbami plakatowymi ulubionej zabawki;

-          wypowiedzi na temat pracy własnej i wybranego kolegi;

językowa

 

 

społeczna

 

plastyczna

Zabawy ćwiczące orientację w schemacie własnego ciała z wykorzystaniem piosenek.

7. 12.

czwartek

„Zbuntowane zabawki pewnej Zosi”

 

Zabawa ruchowa  z elementem skłonu i wyprostu  „Układamy zabawki”

¨     uważnie słuch recytowanego przez  n. wiersza;

¨     logicznie odpowiada na pytania;

¨     używa w wypowiedzi przymiotników i przysłówków;

¨       potrafi dorysować brakujące elementy obrazka, wypełnia kontur kolorem;

-          zapoznanie z wierszem H. Cetnarskiej;

-          „dlaczego zabawki uciekły od Zosi?”;

-          ocena postępowania bohaterki;

-          odniesienie jej cech do siebie;

-          „co trzeba zmienić w postępowaniu Zosi?”;

-          „naprawianie zabawek” – uzupełnianie ilustracji brakującymi elementami i kolorowanie konturów;

językowa

społeczna

 

 

 

 

plastyczna

„W co się zabawimy? – zachęcanie dz. do wymyślania własnych gier i zabaw i zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych.

8. 12.

piątek

„Na półce z zabawkami”

 

Zestaw ćwiczeń  gimnastycznych wg K. Wlaźnik

 

 

¨     posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 4;

¨     rozumie pojęcie para i tworzy pary przedmiotów łącząc je tasiemką;

¨     ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin