W OCZEKIWANIU NA MIKOŁAJA
Plan wynikowy
Działania dziecka pod kierunkiem nauczyciela. Oferty proponowane wychowankom, metody, formy.
Monitoring bieżący uwagi o realizacji
Glottodydaktyka.
s.16/pII/1,2/s17/4,
s22
s.22/7- bierze udział w uroczystościach...
s.48-poznaje pojazdy
s.32/II
p.II/s44/1,2
s.39/1,2,3,4,5,6,7
S5,6/pII?/1,2,3,45,6
S1/8
S52
Aktywność umysłowa.
1.Podróże św. Mikołaja-wykorzystanie wierszyka- Podróżowanie Mikołaja
B. Feduszczak(załączniki do planu). Poznanie różnych środków lokomocji. Rozmowa nt. Czym można podróżować, sposobów poruszania się różnych pojazdów: po lądzie, wodzie i w powietrzu.
2.Spotkanie z Mikołajem-udział w ogólnoprzedszkolej imprezie, oglądanie przestawienie Pt. Kłopoty Mikołaja, spotkanie z Mikołajem, wspólna zabawa, poczęstunek. Przestrzeganie umów dotyczących zachowania się podczas występów, zgodna wspólna zabawa.
3.Historyjka obrazkowa ’Przygoda z saniami”. Łączenie elementów akcji, próby dalszego opowiadania historyjki.
4.Rozwiązywanie zagadek dotyczących pojazdów- próby zebrania informacji i analizowanie ich w sposób prowadzący do rozwiązania zagadki. (załączniki do planu).
5.Cwiczenia słuchu fonemowego- wykorzystanie karty pracy- Pt Środki lokomocji- pokaż- Au-to-bus, Ra-kie-tę. Oddzielanie pojazdów od innych zabawek- rysowanie pętli, kolorowanie obrazków. (załączniki do planu).
6.Mikołajowe kółka i kółeczka
Zabawa w kołami- Hop do koła- przypomnienie nazwy figury koło.
Klasyfikowanie figur geometrycznych wg kształtu- wykorzystanie mozaiki geometrycznej- określanie liczebności zbiorów na oko- więcej, mniej.
Karta pracy – gdzie czego brakuje- utrwalanie nazw pojazdów dopasowywanie brakujących elementów, utrwalanie nazwy figury koło. (załączniki do planu).
Matematyka
Ile jest tych prezentów-liczenie liczmanów podczas układani ich w szereg, pokazywanie pierwszego, ostatniego, drugiego.
Aktywność artystyczno- techniczna.
1.Kolorowanie sylwety Mikołaja
2.Rysunek kredka świecową- temat dowolny lub związany z Mikołajem. Grube nakładanie kredki podczas rysowania, zamalowywanie tła farbką akwarelową.
3.Rysowanie po śladzie , strzałkach łączenie kropek- pojazdy. (załączniki do planu).
Muzyczne.
Nauka piosenki Spotkanie z choinką. Słuchanie piosenki Pt Biały walczyk- zabawa taneczna wysnuta z treści piosenki. Odtwarzanie rytmów granych na bębenku klaskaniem, tupaniem.
Aktywność zdrowotna
1.Zabawy ruchowe- naśladowcza- Pojazdy- rowerek, samolot, ciężarówka, pociąg,
w połączeniu z ćwiczeniami ortofonicznymi.
2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
3.Rozmowa nt. potrzeby mówienia umiarkowanym głosem podczas zajęć zabawy
4.utrwalanie nawyku mycia zębów po posiłkach
INNE PROPOZYCJE
1. Doskonalenie w każdej dogodnej sytuacji sprawności komunikowania się, ze zwróceniem uwagi na postać ortofoniczną wyrazów.
2.Doskonalenie słuchu fonemowego- ćwiczenia syntezy fonemowo- logotomowej
3.Zabawy klockami logo.
Hel53land