W OCZEKIWANIU NA MIKOŁAJA-4l.doc

(35 KB) Pobierz

W OCZEKIWANIU NA MIKOŁAJA

Plan wynikowy

Działania dziecka pod kierunkiem nauczyciela. Oferty proponowane wychowankom, metody, formy.

Monitoring bieżący uwagi o realizacji

Glottodydaktyka.

 

s.16/pII/1,2/s17/4,

 

s22

 

 

s.22/7-  bierze udział w uroczystościach...

 

 

 

 

s.48-poznaje pojazdy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

s.32/II

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

p.II/s44/1,2

 

 

 

 

 

 

s.39/1,2,3,4,5,6,7

 

 

 

S5,6/pII?/1,2,3,45,6

 

S1/8

 

S52

 

 

 

 

Aktywność umysłowa.

1.Podróże św. Mikołaja-wykorzystanie wierszyka- Podróżowanie Mikołaja

B. Feduszczak(załączniki do planu). Poznanie różnych środków lokomocji. Rozmowa nt. Czym można podróżować, sposobów poruszania się różnych pojazdów: po lądzie, wodzie i w powietrzu.

2.Spotkanie z Mikołajem-udział w ogólnoprzedszkolej imprezie, oglądanie przestawienie Pt. Kłopoty Mikołaja, spotkanie z Mikołajem, wspólna zabawa, poczęstunek. Przestrzeganie umów dotyczących zachowania się podczas występów, zgodna wspólna zabawa.

3.Historyjka obrazkowa ’Przygoda z saniami”.  Łączenie elementów akcji, próby dalszego opowiadania historyjki.

4.Rozwiązywanie zagadek dotyczących pojazdów- próby zebrania informacji i analizowanie ich w sposób prowadzący do rozwiązania zagadki. (załączniki do planu).

5.Cwiczenia słuchu fonemowego- wykorzystanie karty pracy- Pt Środki lokomocji- pokaż- Au-to-bus, Ra-kie-tę. Oddzielanie pojazdów od innych zabawek- rysowanie pętli, kolorowanie obrazków. (załączniki do planu).

6.Mikołajowe kółka i kółeczka

Zabawa w kołami- Hop do koła- przypomnienie nazwy figury koło.

Klasyfikowanie figur geometrycznych wg kształtu- wykorzystanie mozaiki geometrycznej- określanie liczebności zbiorów na oko- więcej, mniej.

Karta pracy – gdzie czego brakuje- utrwalanie nazw pojazdów dopasowywanie brakujących elementów, utrwalanie nazwy figury koło. (załączniki do planu).

 

 

Matematyka

Ile jest tych prezentów-liczenie liczmanów podczas układani ich w szereg,  pokazywanie pierwszego, ostatniego, drugiego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktywność artystyczno- techniczna.

1.Kolorowanie sylwety Mikołaja

2.Rysunek kredka świecową- temat dowolny lub związany z Mikołajem. Grube nakładanie kredki podczas rysowania, zamalowywanie tła farbką akwarelową.

3.Rysowanie po śladzie , strzałkach łączenie kropek- pojazdy. (załączniki do planu).

 

 

Muzyczne.

Nauka piosenki Spotkanie z choinką. Słuchanie piosenki Pt Biały walczyk- zabawa taneczna wysnuta z treści piosenki. Odtwarzanie rytmów granych na bębenku klaskaniem, tupaniem.

 

Aktywność zdrowotna

1.Zabawy ruchowe- naśladowcza- Pojazdy- rowerek, samolot, ciężarówka, pociąg,

w połączeniu z ćwiczeniami ortofonicznymi.

2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

3.Rozmowa nt. potrzeby mówienia  umiarkowanym głosem podczas zajęć zabawy

4.utrwalanie nawyku mycia zębów po posiłkach

 

INNE PROPOZYCJE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Doskonalenie w każdej dogodnej sytuacji sprawności komunikowania się, ze zwróceniem uwagi na postać ortofoniczną wyrazów.

2.Doskonalenie słuchu fonemowego- ćwiczenia syntezy fonemowo- logotomowej

3.Zabawy klockami logo.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin