Temat
kompleksowy
Podstawa
programowa
Sposoby realizacji
Umiejętności
zdobywane przez
dzieci
Cel obserwacji
dzieci - diagnoza
Uwagi
Muminki w świecie mody włoskiej
Obszar 3.3
Obszar 2.4
Obszar 13.3
Obszar 13.1
Obszar 13.4,5
Obszar 9.1
Obszar 1.1
Obszar 1.2
Obszar 8.1,8.2
Obszar 5.4
Obszar 14.3
Poniedziałek
26.04.10r.
1. „Moda włoska” – prezentacja multimedialna, ćw. wypowiadaniu się na temat ilustracji, ćw. w budowaniu zdań złożonych, ćw. w nazywaniu części garderoby
2 „Azzurro” – nauka piosenki
3. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych według własnego pomysłu w ogrodzie lub sali
4. „Prima Moda” – ćw. w przewlekania wełny przez dziurki, ćw. w wiązaniu wełny na supeł (kokardkę)
5„Połącz buty w pary ” – zabawa matematyczna, tworzenie zbiorów
- potrafi wypowiedzieć się na temat ilustracji
- potrafi budować dłuższe wypowiedzi wielozdaniowe
- potrafi przewlekać np.; sznurowadła , wiązać kokardki
- potrafi tworzyć wzory według podanego kodu np., koloru, wielkości
- potrafi przeliczać w zakresie 8
- potrafi porównać wielkości: taki sam, większy, mniejszy, najmniejszy
- potrafi porównać wielkości
- potrafi lepić z masy solnej proste formy
- potrafi używać form grzecznościowych
- potrafi zapłacić za zakupiony towar
- potrafi zaprojektować strój według własnego pomysłu
- potrafi składać koła orgiami, przyklejać je, dorysowywać brakujące elementy
-potrafi pokreślić rodzaj materiału poprzez dotyk
- potrafi zaśpiewać piosenkę w rytmie i tempie
Umiejętność nazywania części garderoby
Umiejętność wiązania sznurowadeł
Wtorek
27.04.10r.
1. „Kapelusz Uśmiechmistrza” – teatrzyk kukiełkowy do tekstu piosenki zespołu Fasolki
2. „Rzut do kapelusza” – zestaw ćw. gimnastycznych nr 2 wg. Wlaźnik
3. „Pióra, szale, kapelusze i korale” – zabawa matematyczna, układanie przedmiotów od najmniejszego do największego, przeliczanie w zakresie 8
4. „Korale” – praca plastyczna, lepienie z masy solnej
Środa
28.04.10r.
1. „Kupujemy materiały” – używanie zwrotów grzecznościowych, próba zakupienia towaru, operowanie banknotami i monetami
2. „Ciasna sukienka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych
3. „Suknia – jak z bajki” – praca plastyczna, ćw. w składaniu kół origami, ćw. w przyklejaniu kół, ćw w dorysowywaniu brakujących elementów
4. „Mierzymy suknie” – zabawa matematyczno – ruchowa, ćw. w mierzeniu długości klockami, ćw. w wykonywaniu ćw. ruchowych wg. instrukcji
Czwartek
29.04.10r.
1. Warsztaty muzyczno – teatralne.
2.Zabawy bieżne w ogrodzie
3 „Spirale, sprężynki” – zestaw ćw. gimnastycznych wg. własnego pomysłu
4 „Fryzjer czarodziej ” – wiersz inscenizowany obrazkami
5. „U fryzjera” –karta pracy, składanie elementów obrazka w całość
6. „Modna, włoska fryzura” – zabawy w parach, w kąciku fryzjerskim
Piątek
30.04.10r.
1.Warsztaty plastyczne
2. „Na wybiegu” – zestaw ćw. gimnastycznych, chodzenie po zwężonym torze (tip top) w ogrodzie lub sali
3. „Papierowe stroje” – wykonanie stroju z gazet
4. „Pokaz mody włoskiej” – zaprezentowanie swojego stroju na scenie do muzyki włoskiej
5. „Falbanki” – pisanie szlaczków literopodobnych „U u”, „W w”
Zatwierdzam:
kmichal882