moda włoska.doc

(51 KB) Pobierz
Temat

Temat

kompleksowy

Podstawa

programowa

Sposoby realizacji

Umiejętności

zdobywane przez

dzieci

Cel obserwacji

dzieci - diagnoza

Uwagi

Muminki w świecie mody włoskiej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obszar 3.3

Obszar 2.4

Obszar 13.3

Obszar 13.1

Obszar 13.4,5

Obszar 9.1

Obszar 1.1

Obszar 1.2

Obszar 8.1,8.2

Obszar 5.4

Obszar 14.3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poniedziałek

26.04.10r.

1. „Moda włoska” – prezentacja multimedialna, ćw. wypowiadaniu się na temat ilustracji, ćw. w budowaniu zdań złożonych, ćw. w nazywaniu części garderoby

2 „Azzurro” – nauka piosenki

3. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych według własnego pomysłu w ogrodzie lub sali

4. „Prima Moda” – ćw. w przewlekania wełny przez dziurki, ćw. w wiązaniu wełny na supeł (kokardkę)

5„Połącz buty w pary ” – zabawa matematyczna, tworzenie zbiorów

 

- potrafi wypowiedzieć się na temat ilustracji

- potrafi budować dłuższe wypowiedzi wielozdaniowe

- potrafi przewlekać np.; sznurowadła , wiązać kokardki

- potrafi tworzyć wzory według podanego kodu np., koloru, wielkości

- potrafi przeliczać w zakresie 8

- potrafi porównać wielkości: taki sam, większy, mniejszy, najmniejszy

- potrafi porównać wielkości

- potrafi lepić z masy solnej proste formy

- potrafi używać form grzecznościowych

- potrafi zapłacić za zakupiony towar

- potrafi zaprojektować strój według własnego pomysłu

- potrafi składać koła orgiami, przyklejać je, dorysowywać brakujące elementy

-potrafi pokreślić rodzaj materiału poprzez dotyk

- potrafi zaśpiewać piosenkę w rytmie i tempie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Umiejętność nazywania części garderoby

 

Umiejętność wiązania sznurowadeł

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wtorek

27.04.10r.

1. „Kapelusz Uśmiechmistrza” – teatrzyk kukiełkowy do tekstu piosenki zespołu Fasolki

2. „Rzut do kapelusza” – zestaw ćw. gimnastycznych nr 2 wg. Wlaźnik

3. „Pióra, szale, kapelusze i korale” – zabawa matematyczna, układanie przedmiotów od najmniejszego do największego, przeliczanie w zakresie 8

4. „Korale” – praca plastyczna, lepienie z masy solnej

 

 

 

Środa

28.04.10r.

1. „Kupujemy materiały” – używanie zwrotów grzecznościowych, próba zakupienia towaru, operowanie banknotami i monetami

2. „Ciasna sukienka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych

3. „Suknia – jak z bajki” – praca plastyczna, ćw. w składaniu kół origami, ćw. w przyklejaniu kół, ćw w dorysowywaniu brakujących elementów

4. „Mierzymy suknie” – zabawa matematyczno ruchowa, ćw. w mierzeniu długości klockami, ćw. w wykonywaniu ćw. ruchowych wg. instrukcji

Czwartek

29.04.10r.

1. Warsztaty muzyczno – teatralne.

2.Zabawy bieżne w ogrodzie

3 „Spirale, sprężynki” – zestaw ćw. gimnastycznych wg. własnego pomysłu

4 „Fryzjer czarodziej ” – wiersz inscenizowany obrazkami

5. „U fryzjera” –karta pracy, składanie elementów obrazka w całość

6. „Modna, włoska fryzura” – zabawy w parach, w kąciku fryzjerskim

Piątek

30.04.10r.

1.Warsztaty plastyczne

2. „Na wybiegu” – zestaw ćw. gimnastycznych, chodzenie po zwężonym  torze (tip top) w ogrodzie lub sali

3. „Papierowe stroje” – wykonanie stroju z gazet

4. „Pokaz mody włoskiej” – zaprezentowanie swojego stroju na scenie do muzyki włoskiej

5. „Falbanki” – pisanie szlaczków literopodobnych „U u”, „W w”

 

Zatwierdzam:

Zgłoś jeśli naruszono regulamin