naznaczeni.pdf
(
1013 KB
)
Pobierz
11201228 UNPDF
NAZNACZENI
wersja beta 2.0.2
Autor materiałów i skład: Przemysław „Thronaar” Wasilewski; e-mail:
polonusx@poczta.onet.pl
Zasady mechaniki Q10 (c): Michał Madej;
Grafiki pobrane z serwisu
http://www.digart.pl
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez wiedzy autora zabronione.
Gra fabularna Naznaczeni
Wstęp
Czytający te słowa, masz przed sobą autorską grę fabularną używającą uniwersalną mechanikę Q10.
Większość zasad została zawarta w tym podręczniku, ale dobrze by było abyś zapoznał się także z
zasadami zawartymi na stronie mechaniki:
http://conquest.rpg.pl/q10/index.html
. Świat Naznaczonych
razem z mechaniką Q10 tworzą grę zwaną z angielskiego RPG. Jest to zabawa w odgrywanie
niezwykłych postaci zamieszkujących fantastyczny kontynent (po więcej odsyłam do wikipedi:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Gry_fabularne
)
. Tytułowi naznaczeni to osoby obdarzone darami
pozwalającymi na ograniczone zmiany swego ciała i materii dokoła nich. Jest to o tyle ciekawe, że
pozwala graczom na bardziej fantastyczne przygody. Mimo tak pospolitych ras jakimi są ludzie,
krasnoludy i elfy dary dają to, że postacie graczy stają się czymś nowym. Jeżeli nie zraziłem cię tym
krótkim wstępem zapraszam do dalszej lektury.
3
Gra fabularna Naznaczeni
Wprowadzenie
Pośród nieskończonej ilości wymiarów, między niepoliczonymi światami znajduje się jedna
planeta, a w niej to znajdują się uwięzione potęgi z początków czasu, Pierwotne Żywioły. Powiadają, że
są to najpotężniejsze byty tego wszechświata. Każdy spotkał się kiedyś z jego manifestacją, a powiada się,
że moce jakie dane jest nam posiadać mamy z ich przyczyny i na ich podobieństwo. Lecz czym są
Żywioły?. Być może są to bogowie zamknięci we wnętrzu planety lub niezrozumiałe byty których moc
przecina bariery między wymiarami, a może esencją sił wszechświata w którym żyjemy. Bez względu na
to czym są wiedzcie jedno, to jest prawda, o czym często możemy się przekonać. To za ich sprawą wnętrza
wulkanów wyrzucają stopioną skałę na Starym Kontynencie, to ich moc tworzy trąby powietrze których
boją się podniebni elfi żeglarze, w nich też tkwi przyczyna zatonięcia całego kontynentu atlantów wśród
ogromnych fal, oraz trzęsień ziemi pod krasnoludzkimi twierdzami. Lecz nie tylko tak można odczuć ich
moc, każdy naznaczony darem żywiołu czuje ich głód, który sprawia, że chce ciągle wykorzystywać moc
jaką posiada. To dlatego każde użycie manifestacji żywiołu może sprowadzić na daną osobę szaleństwo i
śmierć. Więc strzeżcie się mocy i mądrze ją wykorzystujcie, a wiedza którą wam przekazałem niech
przypomina wam, że w momencie gdy przeszliście rytuał i staliście się jednymi z naznaczonych,
posiedliście nie tylko moc która daje wam niezwykłe możliwości, ale też groźną moc którą musicie
nauczyć się kontrolować. Lecz nie lękajcie się, bo moc wasza nie pochodzi od Żywiołów, lecz bytów o
wiele potężniejszych, do których należy Wielki Duch i które będą was wspierać, a o czym świadczy
znamię na piersi każdego z was.
Druid nauczający młodych naznaczonych
4
Gra fabularna Naznaczeni
Spis treści
Wstęp...............................................................03
Wprowadzenie.................................................04
Spis treści.........................................................05
WALKA
..........................................................27
Potyczka
..........................................................27
( Premie, Tura, Obrona bierna, Inicjatywa, Deklaracje,
Rozstrzygnięcie, Obrażenia )
KSIĘGA POWIETRZA
.........................06
Świat
................................................................07
( Nowy świat, Archipelag)
Strzelanie
........................................................29
Mieszkańcy Kontynentu
................................07
( Elfy, Ludzie, Krasnoludy, Atlanci )
Ekwipunek bojowy
........................................31
Naznaczeni
......................................................07
(Dar Żywiołów, Dar Bestii, Dar Widzenia, Dar Magii)
KSIĘGA ZIEMI
........................................33
Historia świata
...............................................34
Mechanika Q10
..............................................08
( Akcja, Testy, Trudność, Potencjał, Rzuty, „Zera”,
Modyfikatory, Sukces i Porażka, Podbicia, Dziesięć kości )
Lądy
................................................................34
( Nowy Świat, Góry, Wielki Las, Wybrzeże,
Wolny step, Ocean, Archipelag )
Terminologia gry
............................................10
KSIĘGA OGNIA
......................................11
Społeczności
....................................................35
( Górskie twierdze, Grody, Państwa-Miasta, Klany,
Elfie przyczółki, Atlanckie wspólnoty )
POSTAĆ
.........................................................12
(Atrybuty i Cechy, Umiejętności)
Bestie z nowego świata
..................................37
(Górskie stworzenia, Megafauna Wielkiego Lasu,
Zwierzęta z koloni, Stwory magiczne, Stwory legendarne,
Rasy starożytne )
Rasa
.................................................................14
(Ludzie, Krasnoludy, Elfy, Atlanci)
Legendy, mity i opowieści
.............................40
( Imperium )
Dar
...................................................................16
(Dar Żywiołu, Dar Bestii, Dar Widzenia, Dar Magii)
Zasłyszane i poznane
.....................................40
( Mentalna więź )
Profesje
...........................................................18
( Wojownik, Łowca, Rzemieślnik, Sługa Boży,
Uczony, Łotr )
TESTY
............................................................41
( Poziomy trudności, Sztuka przetrwania,
opanowanie, ogień )
Umiejętności
...................................................19
( podstawowe, profesji, opisy )
Specjalizacje
...................................................24
( wyszkolenie, triki )
KSIĘGA WODY
.......................................43
MAGIA
...........................................................44
Zalety i Wady
.................................................24
Moc daru
........................................................44
( Punkty Mocy, Wykorzystywanie daru)
Wierzenia na kontynencie
.............................24
Ścieżka czterech żywiołów
............................26
Dar żywiołu
.....................................................44
( Manifestacje wody, powietrza, ognia, ziemi)
Ekwipunek postaci
.........................................26
5
Plik z chomika:
grisznakiw
Inne pliki z tego folderu:
the-shadows-of-yesterday-pl.pdf
(6647 KB)
3k10.pdf
(365 KB)
TomaszKucza-DzieciStarszychBogow-e1.pdf
(928 KB)
Misjonaz.pdf
(4404 KB)
luku karumanta rikuna.pdf
(0 KB)
Inne foldery tego chomika:
Agregatory Tłumaczeniowe (do gier VN)
Artbooki, Fanbooki
Artificial Girl 3 - Gra
Artificial Girl 3 - Mody
Artificial Girl 3 - Stroje
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin