opsint-6-darmowe-ebooki-com.pdf

(904 KB) Pobierz
Optymalizacja serwisów internetowych. Tajniki szybkości, skuteczności i wyszukiwarek
Optymalizacja serwisów
internetowych.
Tajniki szybkoœci,
skutecznoœci i wyszukiwarek
Autor: Andrew B. King
T³umaczenie: Rados³aw Meryk
ISBN: 978-83-246-2087-6
Tytu³ orygina³u: Website Optimization:
Format:168x237, stron: 392
Poznaj sekrety tworzenia popularnych i dochodowych witryn internetowych!
Jak poprawiæ widocznoœæ serwisu w wyszukiwarkach?
Jak zoptymalizowaæ p³atne kampanie reklamowe?
Jak odnieϾ sukces w Internecie?
Celem optymalizacji witryny WWW jest przede wszystkim maksymalizacja przychodów
z serwisu i podniesienie komfortu u¿ytkowników. Aby ten cel osi¹gn¹æ, trzeba spe³niæ
kilka podstawowych warunków. Po pierwsze nale¿y zadbaæ o to, aby serwis mo¿na
by³o ³atwo odszukaæ w sieci. Po drugie korzystanie z niego nie mo¿e sprawiaæ
trudnoœci, a po trzecie powinien on byæ szybki, atrakcyjny i interaktywny. Krótko
mówi¹c, dobry serwis musi byæ funkcjonalny i wydajny. Aby osi¹gn¹æ sukces w sieci,
nale¿y zatem wybraæ w³aœciwe metody i przyj¹æ skuteczn¹ strategiê dzia³ania. Jakie
to techniki i jak je stosowaæ, dowiesz siê w³aœnie z tej ksi¹¿ki.
Ksi¹¿ka „Optymalizacja serwisów internetowych. Tajniki szybkoœci, skutecznoœci
i wyszukiwarek” wska¿e Ci mo¿liwoœci tworzenia i optymalizacji serwisu internetowego,
pozwalaj¹ce w znacznym stopniu ograniczyæ inwestycje w marketing, a jednoczeœnie
zyskaæ wielu klientów. Z tego podrêcznika dowiesz siê, jak zoptymalizowaæ serwis pod
k¹tem wyszukiwarek, na czym polega w³aœciwy dobór s³ów kluczowych, jak zbudowaæ
architekturê CSS i tworzyæ ciekawe rozwi¹zania, opieraj¹ce siê na Ajaksie. Ponadto
nauczysz siê optymalizowaæ kampanie reklamowe dziêki stosowaniu perswazyjnej
treœci reklam. Po tej lekturze bêdziesz umia³ stworzyæ wydajny, funkcjonalny, a przy tym
popularny i dobrze zarabiaj¹cy serwis internetowy.
Optymalizacja pozycji serwisu w wyszukiwarkach
Narzêdzia do analizowania s³ów kluczowych
Nag³ówki przyci¹gaj¹ce uwagê
Optymalizacja reklam p³atnych (PPC)
Dobór grupy docelowej i kwalifikowanie odwiedzaj¹cych
Wykorzystanie metryk do ustalenia bud¿etu
Optymalizacja wspó³czynnika konwersjiv
Optymalizacja stron WWW
Budowanie architektury CSS
Tworzenie w³asnych rozwi¹zañ, opartych na Ajaksie
Zaawansowana optymalizacja serwisów WWW
Metryki optymalizacji wydajnoœci
Optymalizuj serwis i dochody!
400235290.001.png 400235290.002.png
Spis treści
Słowo wstępne ......................................................................................................................... 9
Przedmowa .............................................................................................................................. 11
I Optymalizacja marketingu wyszukiwarek ........................................... 21
1. Naturalna optymalizacja pozycji serwisu w wyszukiwarkach ................................. 25
Korzyści ze stosowania optymalizacji SEO
26
Zasadnicze techniki SEO
27
Dziesięć kroków do uzyskania wyższych pozycji w rankingach wyszukiwarek
31
Podsumowanie
62
2. Analiza przypadku użycia SEO: PhillyDentistry.com ................................................. 65
Serwis w postaci wyjściowej
65
Pierwsza modyfikacja projektu: środek roku 2004
68
Druga modyfikacja projektu: koniec roku 2007
71
Podsumowanie
74
3. Optymalizacja reklam płatnych (PPC) ........................................................................ 75
Podstawowe pojęcia i definicje związane z reklamami PPC
76
Google, Yahoo!, Microsoft i wszyscy inni
78
Określanie celów, pomiary, analiza i zamykanie pętli
83
Identyfikacja, wybór i analiza słów kluczowych
87
Organizowanie i optymalizowanie grup reklam
93
Optymalizacja reklam PPC
95
Optymalizacja stron docelowych
103
Optymalizacja stawek kosztu za kliknięcie
108
Inne problemy związane z kampanią PPC
117
Podsumowanie
123
5
400235290.003.png
4. Analiza przypadku kampanii PPC: BodyGlove.com ................................................. 125
Optymalizacja kampanii PPC serwisu Body Glove
125
Podsumowanie
132
5. Optymalizacja współczynnika konwersji ................................................................. 133
Korzyści ze stosowania optymalizacji CRO
133
Najlepsze praktyki optymalizacji CRO
134
10 najważniejszych czynników
wpływających na maksymalizację współczynników konwersji
140
Etapy kampanii CRO
151
Podsumowanie
169
II Optymalizacjawydajności stron WWW ...............................................171
6. Optymalizacja stron WWW ....................................................................................... 179
Znane problemy ze stronami WWW
180
W jaki sposób zoptymalizować szybkość stron WWW?
184
Podsumowanie
209
7. Optymalizacja CSS ...................................................................................................... 211
Budowanie architektury CSS
211
10 wskazówek optymalizacji CSS
214
Podsumowanie
238
8. Optymalizacja Ajaksa ................................................................................................ 239
Częste problemy z Ajaksem
240
Ajax: nowa, poprawiona komunikacja bazująca na JavaScript
241
Odpowiednie zastosowania technologii Ajax
241
Tworzenie własnych rozwiązań bazujących na Ajaksie
245
Korzystanie z bibliotek Ajaksa
249
Optymalizacja JavaScript
253
Minimalizacja liczby żądań HTTP
266
Rozsądny wybór formatów danych
268
Rozwiązanie problemu z pamięcią podręczną
przy korzystaniu z technologii Ajax
271
Rozwiązywanie problemów z rozmiarami sieci
273
Skutki zastosowania architektury Ajax
277
Podsumowanie
278
6 |
Spis treści
9. Zaawansowana optymalizacja serwisów WWW .................................................... 279
Techniki optymalizacji po stronie serwera
279
Techniki poprawy wydajności po stronie klienta
303
Podsumowanie
317
10. Metryki optymalizacji wydajności ............................................................................ 319
Metryki sukcesu serwisu internetowego
320
Typy oprogramowania do analizy serwisów internetowych
324
Metryki marketingu w wyszukiwarkach
332
Metryki wydajności serwisów WWW
345
Podsumowanie
369
Skorowidz ..............................................................................................................................371
Spis treści |
7
ROZDZIAŁ 6.
Optymalizacja stron WWW
Celem optymalizacji stron WWW jest uproszczenie ich treści po to, by wyświetlały się szyb-
ciej. Szybkie wyświetlanie stron jest kluczem do sukcesu serwisu WWW. Zwiększa zyski, ob-
niża koszty i poprawia satysfakcję klientów (nie mówiąc już o pozycji w rankingach wyszu-
kiwarek, dostępności i łatwości pielęgnacji).
Uproszczenia polegają na takim przekształceniu stron, aby szybciej wyświetlała się treść do-
stępna natychmiast. Dzięki temu można opóźnić moment ładowania treści z zewnątrz. W tym
rozdziale podpowiemy, w jaki sposób zminimalizować liczbę żądań HTTP, przekształcić kod
strony na semantyczny zestaw znaczników, ułatwić nadawanie stylistyki dzięki kaskado-
wym arkuszom stylów (CSS), zoptymalizować grafikę i multimedia oraz opóźnić ładowanie
treści z zewnątrz.
W celu maksymalizacji szybkości wyświetlania stron WWW można zastosować 10 technik
wymienionych poniżej:
zminimalizowanie liczby żądań HTTP;
zmiana rozmiaru i optymalizacja ilustracji;
optymalizacja multimediów;
zastąpienie skryptów JavaScript kodem CSS;
wykrywanie możliwości przeglądarek po stronie serwera;
optymalizacja kodu JavaScript pod kątem szybkości uruchamiania i rozmiaru plików;
konwersja na CSS układu bazującego na tabelach;
zastąpienie stylów wierszowych (ang. inline ) regułami CSS;
zminimalizowanie czasu wyświetlania;
rozsądne ładowanie kodu JavaScript.
Dzięki zastosowaniu dobrych praktyk zaprezentowanych w niniejszym rozdziale przekształ-
cimy kod HTML i multimedia w taki sposób, aby serwis stał się bardziej dynamiczny. Roz-
poczniemy od omówienia znanych problemów ze stronami WWW, przed którymi stają inży-
nierowie wydajności serwisów WWW.
179
400235290.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin