11k.doc

(64 KB) Pobierz
OSNOWA ZABAW I GIER RUCHOWYCH

Akademia Wychowania Fizycznego

w Poznaniu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Osnowa lekcji pływania

 

 

 

 

 

 

 


 


Temat: Nauka pływania kraulem na piersiach.

 

Zadanie główneNAUCZANIE KOORDYNACJI RUCHÓW RAMION, NÓG I ODDYCHANIA

Zadanie dodatkowedoskonalenie PRACY NÓG

 

Klasa – III szkoły podstawowej,

Liczba ćwiczących – 12 osób,

Miejsce – pływalnia,

Czas trwania lekcji – 45 min.

Prowadzący – Daniel Osmański

 

 

Cele lekcji:

a.      dydaktyczny – nauka prawidłowej koordynacji pracy ramion, nóg
i oddychania oraz ukazanie błędów występujących w kraulu na piersiach,

b.     wychowawczy – uświadomienie przydatności zdobytej wiedzy
i umiejętności w życiu codziennym,

c.      zdrowotny -  sprawność układu mięśniowego, oddechowego oraz krążenia przez systematyczny trening.

 

 

Przyrządy – deski, gwizdek.


Tok lekcji

Nazwa ćwiczenia, gry lub zabawy

Czas lub liczba powtórzeń

Organizacja lekcji

Rozkazownictwo

Uwagi

I część wstępna

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, zadanie lekcji: objaśnienie teoretyczne

3 min.

X X X X X X
X X X X X X

 

           N 

 

na lądzie

Na zajęciach będziemy uczyli się koordynacji pracy ramion, nóg
i oddychania w kraulu na piersiach oraz doskonalili pracę nóg. Wyjaśnimy najczęstsze błędy.

Informacje dotyczące bezpieczeń-stwa

 

 

 

 

 

II część główna

 

 

 

 

 

 

 







Rozgrzewka na lądzie

 

Ćwiczenie kształtujące ramion

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia ramion

 

 

 

Ćwiczenia tułowia „Wiatraczki”

 

 

 

 

 

Ćwiczenia
rr i nn

„Zrywanie jabłuszek z najwyższego drzewa”

.

 

 

1 min.

 

 

 

 

 

 

 

1 min.

 

 

 

 

1 min.

 

 

 

 

 

 

 

20 powt.

 

 

 

 

 

 

 

 

X     X     X

     X     X     X

X     X     X 

     X     X     X

         

           N

 

 

jw.

 

 

 

 

jw.

 

 

 

 

 

 

 

 

jw.

 

 

 

1.     krążenia rr w przód/tył

 

 

 

 

 

 

2.     wymachy ramion w bok

 

 

 

1.     dzieci wykonują skręty tułowia w prawo, w lewo naśladując kręcenie się wiatraczka

 

 

Dzieci naśladują ogrodnika, który sięga po owoce z najwyższej gałęzi wyciągając rr w górę i wznosząc się na palce.

Wszystkie ćwiczenia wykonujemy z pokazem razem z dziećmi



Ćwiczenie nn

„Kopanie Piłki”

10 powt.





X X X X X X       
X

X

X         

X

X             N

X

Dzieci stoją na lądzie przy ścianie opierając się o nią jedną ręką, nogą wymachują naśladując kopnięcia piłki. Po dziesięciu powtórzeniach zmiana nogi.

 

Podział osób na tory – 4 osoby na jeden tor.

Obowiązkowy natrysk.

 

Zabawa orientacyjno
–porządkowa w wodzie

Trzymaj odległość

2 długości basenu









4

3

2

1

Uczniowie zajmują tory, płyną kraulem
na piersiach jeden za drugim utrzymując odległość od poprzedzającej osoby.

W ten sposób ustalamy kolejność osób, które będą pływać.

 

Praca nn

1 długość basenu

jw.

Uczniowie płyną
z deską w przodzie
na wyprostowanych
rr na max. oddechu 
- wdech i cykl powtarzamy do końca długości basenu.

Zwracamy uwagę na prawidłowe wykonywanie ćwiczeń

 

Praca nn

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin