w jaki sposób dzieci mogą nauczyć ...zajęcie.doc

(57 KB) Pobierz

 

    

 

 

 

KONSPEKT  ZAJĘĆ  OTWARTYCH

Z   UDZIAŁEM   RODZICÓW  W  GRUPIE  DZIECI  5-LETNICH

 

 

 

Opracowała i przeprowadziła: mgr Agnieszka Mikulska

Przedszkole Nr 7 w K-Koźlu, dnia 16.05 2003 r.

 

 

Temat kompleksowy: W jaki sposób dzieci mogą nauczyć dorosłych

                                      higieny?

 

Temat zajęć:  „Kraina Zdrowego Życia” – znamy zasady zdrowego trybu

                          życia.

 

Grupa wiekowa: pięciolatki

 

Cele ogólne:

·        Wykorzystanie  w kursie  pt. „Zrowy Styl Życia” zdobytych podczas zajęć wiadomości na temat zdrowego trybu życia.

·        Rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia.

·        Stymulowanie ciekawości poznawczej.

 

Metody i techniki:

·        Metoda problemowa

·        Metoda oglądowa (pokazu)                              

·        Metoda stymulacyjna

 

 

Formy pracy: zespołowa, grupowa.

 

 

Środki dydaktyczne: przebranie nauczyciela – Strażnika Czystości (zielony domestos), napisy JURY, pojemniki i piłeczki, oznaki na szyję dla dzieci (do drużyny niebieskiego i pomarańczowego Domestosa), oznakowanie drużyn – papierowe butelki niebieskiego i pomarańczowego Domestosa umocowane na kijkach, wstęga, nożyczki, napis na ścianie Kraina Zdrowego Życia, plakaty na temat zdrowia, kartki z ilustracjami: mydło,  grzebień, ręcznik, szampon, szczoteczka do zębów, lalka, samochód, miś, kredki, kasety magnetofonowe (3), magnetofon, instrunenty perkusyjne, puzzle w kopertach – obrazek nt. zdrowia pocięty na 6 części, skrzynia z przedmiotami: mydło, grzebień, ręcznik, gąbka, szczoteczka do rąk, kubek, pasta i szczoteczka do zębów, chusteczki higieniczne, dyplomy.

 

 

 

Lp.

                   

             Sytuacja edukacyjna 

     

      Cele operacyjne

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

10

 

POWITANIE

Nauczyciel wita dzieci i rodziców i zaprasza wszystkich na wycieczkę do tajemniczej „Krainy Zdrowego Życia”. Przewodnikiem po tej krainie jest Strażnik Czystości – Domestos (nauczyciel przebrany za Domestosa – zielony).

 

Przekroczenie tajemniczej  krainy to przecięcie zaczarowanej wstęgi przez dziecko.

 

Integracja dzieci i rodziców – wspólne śpiewanie piosenki pt.: „Dzień dobry”.

 

 

 

CZĘŚĆ WŁAŚCIWA – ZADANIA KONKURSOWE

 

- zaproszenie wszystkich do udziału w konkursie „Zdrowy Styl Życia”,

- podział dzieci z rodzicami na dwie drużyny-niebieskiego i pomarańczowego Domestosa

- powołanie jury, wyjaśnienie punktacji.

 

Co przedstawia dana ilustracja?

Dzieci z rodzicami oglądają ilustrację przedstawiającą różne przedmioty. Jaki przedmiot służy higienie osobistej i w jakiej sytuacji?

 

 

 

Dzieci śpiewają jedną ze znanych piosenek o zdrowiu pt. „Kąpiel”. Rodzice dzieci tworzą akompaniament na dowolnie wybranym instrumencie perkusyjnym.

 

 

 

Pantomima pt. „Mój poranek”.

Dziecko naradza się z rodzicem, jakie czynności związane ze zdrowiem wykonuje codziennie rano i przedstawia scenkę za pomocą ruchu, mimiki i gestu.

 

 

Zabawa ruchowa „Ach, gimnastyka”.

Ćwiczenia gimnastyczne zgodne z treścią i tempem piosenki (przyśpieszenie). Wykonują dzieci, następnie rodzice.

 

 

Puzzle – zasada zabawy.

Dzieci z rodzicami składają obrazek z 6 części. Po ukończeniu zadania „odczytują temat obrazka”.

 

 

Zaczarowana skrzynka.

W pudełku znajdują się przedmioty służące do higieny. Dzieci poprzez dotyk opisują i określają przedmiot oraz jego przeznaczenie.

 

 

ZAKOŃCZENIE ZAJĘCIA

Na zakończenie dzieci z rodzicami przekazują sobie iskierkę zdrowia. Uroczyste  wręczenie dyplomów ukończenia kursu „Zdrowego Stylu Życia” przez Strażnika Czystości – Domestosa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dzieci potrafią wspólnie z rodzicami zaśpiewać piosenkę,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dziecko potrafi zaznaczyć na ilustracji przedmiot służący do higieny osobistej,

 

 

 

- dziecko potrafi zaśpiewać piosenkę przy akompaniamencie instrumentów perkusyjnych

 

 

- dziecko potrafi za pomocą pantomimy przekazać czynności higieniczne, które wykonuje rano,

 

 

- dziecko potrafi wykonać ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z  treścią i tempem piosenki,

 

 

- dziecko potrafi złożyć obrazek z 6 części i „odczytać treść obrazka”

 

 

- dziecko potrafi za pomocą dotyku opisać i określić przedmiot służący do higieny.

 

 

 

 

 

 

 

               

Zgłoś jeśli naruszono regulamin