PLAN WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNY W KLASIE 0b
ROK SZKOLNY 2010 / 2011 LISTOPAD
Temat tygodnia
Temat dnia
Zadania edukacyjne
Przewidywane efekty pracy dziecka
Kapie, kropi, mży
· Pada deszcz
Poznanie oznak późnej jesieni.
Rozwijanie umiejętności malowania.
Dziecko:
- wymienia oznaki późnej jesieni;
- maluje skrawkami materiału maczanymi w farbie;
· Jesienna pogoda
Poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni.
Obserwowanie przyrody.
- wymienia zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla późnej jesieni;
- określa wybrane właściwości fizyczne wody;
· Cały świat w deszczu pływa
Rozwijanie umiejętności wokalnych.
Poznawanie cykliczności pór roku.
- śpiewa piosenkę;
- wymienia nazwy pór roku;
· Co wiemy o jesieni?
Rozwijanie zainteresowania literaturą.
Rozwijanie zainteresowania przyrodą.
- uważnie słucha opowiadania;
· Gdzie leżą kropelki?
Rozwijanie percepcji słuchowej.
Rozwijanie orientacji przestrzennej.
- odtwarza podany rytm;
- określa położenie przedmiotów względem siebie.
Pomysł na deszczową pogodę
· Pomysły na nudę
Zintegrowanie dzieci.
Poznanie dźwięków o różnym natężeniu.
- bawi się wspólnie z innymi dziećmi;
- rozróżnia dźwięki ciche i głośne;
· Starochińska zabawa
Poznanie wyglądu tangramu.
-układa figury z tangramu;
-śpiewa piosenkę;
· Zabawy z wodą
Wykorzystywanie wody jako instrumentu.
Poznanie nowej techniki plastycznej.
- wydobywa z wody różne dźwięki;
- wykonuje pracę techniką mokre w mokrym;
· Matematyczny dzień
Zachęcanie do układanie gier.
Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej.
- konstruuje grę;
- wykonuje i układa puzzle;
· Kolorowy dzień
Rozpoznawanie i nazywanie kolorów.
Zachęcanie do zabaw badawczych.
- rozpoznaje i nazywa kolory;
- wymienia nazwy kolorów otrzymywanych z wymieszania dwóch barw podstawowych.
Jak ubieramy się jesienią?
· Nosimy buty- małe i duże
Poznanie różnych rodzajów butów.
Rozwijanie ekspresji twórczej.
- wymienia kilka rodzajów butów;
- ozdabia sylwetę buta;
· Zabawy z butami
Rozwijanie poczucia rytmu.
Poznawanie nazw ubrań i ich zastosowania.
- wymienia nazwy ubrań i podaje, w jakiej kolejności należy je wkładać;
· Zabawy z nićmi
Rozwijanie zainteresowań plastycznych.
- wykonuje obrazek z nietypowego materiału;
· Zabawy z igłą
Poznawanie etapów szycia.
Poznawanie właściwości magnesu.
- wie, na czym polega szycie;
-wymienia właściwości magnesu;
· Liczymy zdania
Rozwijanie słuchu fonematycznego.
Wykorzystywanie w zabawie guzików.
- liczy zdania w wypowiedzi;
- bawi się, wykorzystując przedmioty codziennego użytku.
Ulubione zwierzątko
· Kotek i myszka
platynka88