design dla hakerów. sekrety genialnych projektów pełna wersja.pdf
(
44279 KB
)
Pobierz
Spis treści
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Design jako nowa piśmienność . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
Postawa hakera . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Problem z designem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
Część I Zrozumieć design
R o Z D Z I a ł 1
Dlaczego design jest ważny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
Czym design jest . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Czym design nie jest . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Warstwy projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
Cel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
Medium i technologia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
Decyzje estetyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
R o Z D Z I a ł 2
Funkcje designu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Projektowanie graiczne a projektowanie doświadczenia użytkownika . . . . . 35
Podstawy projektowania doświadczenia użytkownika . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Projekty wizualne w różnych kategoriach produktów . . . . . . . . . . . . . . . . 38
Czasami wystarczy przeciętna oprawa graiczna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
Oprawa graiczna bywa atutem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Analiza doświadczenia użytkownika na Twitterze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Persony użytkowników . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Przypadki użycia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Szkielet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Wiedza stosowana . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
8
D e S I g n
D L A H A K E R óW
Część II Medium i forma
R o Z D Z I a ł 3
Medium i forma w typograii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
Tragedia złych wyborów: dlaczego nienawidzimy Comic Sans . . . . . . . . . . . . 52
Typograf w powrozach: słowo i jego niezmienna forma . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
Kształtowanie się naszego alfabetu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
Narodziny naszych liter . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Twitter Cesarstwa Rzymskiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
Rozkwit typograii rzymskiej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Krój, który przeżył . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
Wynalezienie i upowszechnienie druku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
Wycinanie stempli: kołyska niezmiennej formy słowa . . . . . . . . . . . . . . . . 77
Wenecja i renesans . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Francja i Garamond . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
Garamond współcześnie: dlaczego nie używamy go w internecie . . . . . . . . . 79
Narodziny „fontów internetowych” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
Wielki krok naprzód . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
Trzecia droga . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Ograniczenia można twórczo wykorzystać — a nawet parodiować . . . . . 85
Wiedza w praktyce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
R o Z D Z I a ł 4
Technologia i kultura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
Jak powstają trendy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
Narodziny impresjonizmu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
Graika w Web 2.0 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
Design to również SEO . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
Dlaczego SEO jest ważne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
Dobór właściwych słów kluczowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
Treść i kodowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
Wiedza w praktyce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
S p I S
T R E ś C I
9
Część III Kompozycja
R o Z D Z I a ł 5
oszukańcza złota liczba: zrozumieć proporcje . . . . . . . . . . . . . 119
Czym są proporcje? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
Proporcja i design . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
Fakty i mity o złotej proporcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Złota proporcja i ciąg Fibonacciego: podobne, lecz inne . . . . . . . . . . . . . 126
Złota proporcja a człowiek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
Mity o złotej proporcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
Inne atrakcyjne proporcje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Prostokąt 1:√2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Prostokąt 2:3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
Prostokąt 3:4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135
Proporcje w naszym świecie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135
Muzyka i taniec . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
Przyroda . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
Komputery i urządzenia przenośne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
Proporcje w praktyce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
Wiedza w praktyce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
R o Z D Z I a ł 6
przyciągnąć wzrok: zasady kompozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
Relacje kompozycyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148
Kierunek czytania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
Prowadzenie wzroku przez kompozycję . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
Relacje między pierwszym planem a tłem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155
Zasady projektowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
Dominacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
Podobieństwo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
Rytm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
10
D e S I g n
D L A H A K E R óW
Faktura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164
Kierunek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165
Kontrast . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
Dlaczego logo MailChimp jest piękne:
zastosowanie zasad kompozycji i projektowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
Relacje między pierwszym planem a tłem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173
Dominacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
Podobieństwo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
Rytm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
Faktura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 177
Kierunek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 177
Kontrast . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 177
Wiedza w praktyce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179
R o Z D Z I a ł 7
ożywić informacje: hierarchia wizualna . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181
Jak rozumiem hierarchię . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182
Hierarchia jest ekspresyjna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
Na hierarchię może wpłynąć wiele czynników wizualnych . . . . . . . . . . . 184
Czynniki hierarchizujące — wszystkie z osobna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185
Przestrzeń negatywna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186
Grubość i wielkość pisma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 191
Kolor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 195
Dekoracje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 196
Hierarchia w działaniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
Wiedza w praktyce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin