abc-coreldraw-x5-pl pełna wersja.pdf

(18518 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
869291447.030.png
ABC CorelDRAW X5 PL
Idź do
• Spis treści
ISBN: 978-83-24 6 -2958-9
Format: 158×228, stron: 264
Katalog książek
Poznaj CorelDRAW X5 PL… i odkryj niesamowite możliwości graki wektorowej!
• Obiekty i podstawy rysunku wektorowego, czyli jak tworzyć rysunki w CorelDRAW
• Tekst, tabele i praca z bitmapami, czyli do czego jeszcze może służyć program
• Modykacje obiektów i efekty, czyli na czym polega dopracowanie szczegółów
O istnieniu programu CorelDRAW niewątpliwie słyszeli wszyscy użytkownicy komputerów. Nie
wszyscy jednak korzystają z jego możliwości, często zniechęceni fundamentalną odmiennością
od innych programów gracznych. CorelDRAW, bardzo łatwy w obsłudze, uchodzi za aplikację
o niepojętych zasadach działania. A przecież niejednokrotnie można uzyskać w nim efekty
znacznie lepsze niż w programach Paint czy Photoshop. W wersji CorelDRAW X5 PL oprócz
tradycyjnych narzędzi pojawiły się także pewne usprawnienia: nowy mechanizm zarządzania
kolorami i przekształcania rysunków bitmapowych na wektorowe, współpraca z ekranami
dotykowymi oraz procesorami wielordzeniowymi i możliwość podglądu w widoku pikseli.
Książka „ABC CorelDRAW X5 PL” pozwoli Ci łatwo i szybko wejść w świat CorelDRAW, zrozumieć
zasady jego działania i zacząć samodzielnie projektować plakaty, szyldy, broszury czy wizytówki,
a także tworzyć skomplikowane rysunki techniczne. Dowiesz się, jak posługiwać się obiektami
i w jakich sytuacjach warto stosować grakę wektorową. Poznasz zasady pracy z tabelami, konturami
i wypełnieniami. Nauczysz się włączać do swoich projektów partie tekstowe i formatować je
według własnego uznania. Kolejnym krokiem będzie nauka dopieszczania szczegółów projektu,
od drobnych modykacji do efektów specjalnych. Strona po stronie biegle opanujesz cały
CorelDRAW – i nie zawahasz się go użyć!
• Uruchamianie programu i pierwsze kroki
• Zapisywanie, otwieranie i drukowanie rysunków
• Corel Connect i korzystanie z okien dokowanych
• Podstawy rysunku wektorowego
• Praca z tekstem i tabelami
• Używanie wypełnień i konturów
• Precyzyjne rysowanie
• Edycja krzywych
• Modykacje obiektów
• Praca z bitmapami
• Efekty
Sprawdź, jak bajeczne efekty możesz uzyskać w CorelDRAW X5 PL!
Twój koszyk
Cennik i informacje
o nowościach
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
© Helion 1991–2011
869291447.031.png 869291447.032.png 869291447.033.png 869291447.001.png 869291447.002.png 869291447.003.png 869291447.004.png 869291447.005.png 869291447.006.png 869291447.007.png 869291447.008.png 869291447.009.png 869291447.010.png 869291447.011.png
 
SPIS TRECI
1
Wstp .............................................................................. 7
Opis programu CorelDRAW X5 ....................................................... 7
Co nowego w programie? ................................................................ 8
Wymagania systemowe ................................................................. 11
Rónice midzy rysunkiem rastrowym a wektorowym .............. 12
2
Pierwsze kroki .............................................................. 17
Uruchamianie programu ............................................................... 17
Podstawowe terminy ..................................................................... 20
Wygld ekranu .............................................................................. 21
Zapisywanie, otwieranie i drukowanie rysunków ....................... 25
Zapisywanie rysunków ............................................................ 25
Otwieranie rysunków .............................................................. 28
Drukowanie rysunków ............................................................ 29
Corel Connect ................................................................................. 30
Korzystanie z okien dokowanych ................................................. 34
Obszar roboczy .............................................................................. 36
Rozmiar strony ........................................................................ 36
To strony ................................................................................. 38
Wstawianie i usuwanie stron .................................................. 39
Widok dokumentu ................................................................... 40
869291447.012.png 869291447.013.png 869291447.014.png 869291447.015.png 869291447.016.png
ABC CorelDRAW X5 PL
3
Podstawy rysunku wektorowego ..................................... 43
Rysowanie prostych obiektów .........................................................43
Prostokty, elipsy, wielokty, gwiazdy i spirale .....................44
Ksztaty podstawowe ...............................................................48
Obiekty z 3 punktów ................................................................49
Inteligentne rysowanie .............................................................49
Nadawanie obiektom kolorów .......................................................51
Transformacje obiektów ................................................................54
Precyzyjne transformacje obiektów ..............................................58
Tworzenie kopii obiektu ................................................................60
Tworzenie kopii obiektu podczas transformacji .....................60
Tworzenie wielu kopii obiektu ................................................61
Duplikowanie obiektu ..............................................................62
Klonowanie obiektów ...............................................................64
Symbole ..........................................................................................66
Kolejno obiektów ........................................................................71
Wybieranie obiektów .....................................................................72
Grupowanie obiektów ....................................................................74
Blokowanie obiektów .....................................................................76
Wyrównywanie i rozkadanie obiektów ........................................76
Wyrównywanie ........................................................................76
Rozkadanie ..............................................................................78
4
Praca z tekstem i tabelami ............................................. 81
Tekst ...............................................................................................81
Wprowadzanie tekstu ...............................................................81
Importowanie tekstu ................................................................84
Formatowanie tekstu ...............................................................86
Wyrównywanie obiektów wzgldem tekstu .........................103
Wstawianie znaków specjalnych ...........................................104
Rozpoznawanie kroju czcionki ..............................................104
Tabele ...........................................................................................107
Tworzenie tabel ......................................................................107
Zaznaczanie wybranych elementów tabeli ............................110
Praca nad kolumnami, wierszami i komórkami ....................111
5
Uywanie wypenie i konturów ................................... 115
Zmiana ustawie domylnych .....................................................116
Wypenienie jednolite ...................................................................117
Wypenienie tonalne ....................................................................121
Wypenienie deseniem .................................................................124
Wypenienie tekstur ...................................................................126
Wypenienie postscriptowe ..........................................................127
Okno dokowane Kolor ..................................................................129
Kontury obiektów .........................................................................129
Interakcyjne wypenienie ............................................................134
Wypenienie siatkowe ..................................................................136
4
869291447.017.png 869291447.018.png 869291447.019.png 869291447.020.png
Spis treci
Inteligentne wypenianie ............................................................ 136
Przeksztacanie konturu w obiekt .............................................. 137
Paleta dokumentu ........................................................................ 139
6
Precyzyjne rysowanie .................................................. 141
Linijki ........................................................................................... 142
Siatka ........................................................................................... 145
Prowadnice .................................................................................. 147
Dynamiczne prowadnice ............................................................. 149
Przyciganie do obiektów ........................................................... 151
7
Edycja krzywych .......................................................... 155
Rysowanie linii ............................................................................ 155
Rysunek odrczny .................................................................. 156
Linia z 2 punktów .................................................................. 158
Krzywe Béziera ...................................................................... 159
rodki artystyczne ................................................................. 159
Pisak ....................................................................................... 162
Linia b-sklejana ..................................................................... 163
amana ................................................................................... 163
Krzywa z 3 punktów .............................................................. 164
cznik ......................................................................................... 165
Wymiary ...................................................................................... 166
Krzywe Béziera ............................................................................ 169
Zmiana ksztatu krzywych .......................................................... 172
Zmiana ksztatu obiektów ........................................................... 176
8
Modyfikacje obiektów ................................................... 179
Narzdzia kadrowania ................................................................ 179
Kadrowanie ............................................................................ 180
Nó ......................................................................................... 181
Gumka .................................................................................... 181
Usuwanie segmentów wirtualnych ....................................... 182
Narzdzia ksztatu ...................................................................... 183
Pdzel rozmazujcy ............................................................... 183
Pdzel chropowaty ................................................................. 184
Swobodna transformacja ....................................................... 185
czenie obiektów ....................................................................... 186
Ksztatowanie .............................................................................. 187
Spawanie ................................................................................ 188
Przycinanie ............................................................................ 189
Cz wspólna ........................................................................ 190
Upro .................................................................................... 190
Przód bez tyu ........................................................................ 191
Ty bez przodu ....................................................................... 191
Granice ................................................................................... 191
5
869291447.021.png 869291447.022.png 869291447.023.png 869291447.024.png 869291447.025.png 869291447.026.png 869291447.027.png 869291447.028.png 869291447.029.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin