mbo - prosta i skuteczna technika zarządzania twoją firmą full.pdf
(
19855 KB
)
Pobierz
Definicja pojĂcia „cel” .......................................................................................................... 62
Wskaşniki .................................................................................................................................. 64
Wskaşniki jednowymiarowe ............................................................................. 65
Wskaşniki dynamiczne (zĪošone) ................................................................... 67
Wskaşniki finansowe ............................................................................................ 68
Wskaşniki jakoŁciowe ........................................................................................... 68
Decyzja jako wskaşnik ......................................................................................... 71
Wskaşniki gĪówne i uzupeĪniajîce ................................................................. 72
„Wskaşniki-kotwice” ............................................................................................. 72
Wskaşniki kontrolne ............................................................................................. 73
Cele bez wskaşników ............................................................................................ 73
Algorytmy celów ..................................................................................................................... 74
Podstawowe rodzaje algorytmów .................................................................... 74
Algorytm zero-jedynkowy ................................................................................... 74
Algorytm liniowy ..................................................................................................... 75
Algorytm progowy ................................................................................................... 76
Algorytm progowo-liniowy ................................................................................. 77
Algorytm przedzia Īowy — „golfowy” ............................................................ 77
Algorytm zadaniowy .............................................................................................. 78
Skîd brað wskaşniki? ........................................................................................................... 80
UznaniowoŁð w ocenie realizacji celów ....................................................... 81
Wskaşniki warunkujîce ...................................................................................... 81
PrzykĪady wskaşników ......................................................................................... 82
Target = wartoŁð wymagana .............................................................................................. 84
Minimum realizacji celu ..................................................................................................... 85
Funkcje minimum .................................................................................................. 85
Maksimum realizacji celu .................................................................................................. 87
Waga celu, waga wskaşnika .............................................................................................. 89
Arkusz celów MBO ................................................................................................................ 90
Inne rozwiîzania arkusza .................................................................................... 96
Kalendarz MBO ...................................................................................................................... 96
Okres rozliczeniowy ............................................................................................... 98
Czym siĂ róšni MBO od innych systemów zarzîdzania personelem? .......... 98
Róšnica pomiĂdzy MBO a systemem oceny pracowniczej ................. 98
Róšnica pomiĂdzy MBO a Balanced Score Card ........................................ 100
Róšnica pomiĂdzy MBO a systemem premiowym .............................. 101
Monitorowanie realizacji celów — systemy informatyczne ............................ 103
RozdziaĪ 3.
Definiowanie dobrych celów ................................................................ 105
Zasada SMART .................................................................................................................... 105
S — (specific) precyzyjnie okreŁlony .......................................................... 107
M — (measurable) mierzalny ......................................................................... 108
A — (ambitious) ambitny ................................................................................. 116
R — (relevant) odnoszîcy siĂ do celów strategicznych ...................... 119
R — (realistic) realistyczny .............................................................................. 119
T — (time framed) ograniczony, okreŁlony w czasie ........................... 121
8
MBO — prosta i skuteczna technika zarzîdzania Twojî firmî
Kaskadowanie — rodzaje i techniki .......................................................................... 122
Etapy kaskadowania .......................................................................................... 127
Kaskadowanie jako technika szkoleniowa .............................................. 128
Stawianie celów — czyli maĪe planowanie strategiczne ................... 128
Metody komunikowania celów .................................................................................... 130
Tryb informacyjny ............................................................................................... 131
Tryb konsultacyjny .............................................................................................. 132
Tryb partycypacyjny ........................................................................................... 133
RozdziaĪ 4.
Czy premiowað realizacjĂ celów? ........................................................ 135
Czy premie motywujî? ...................................................................................................... 136
Wybrane zagrošenia w systemach premiowych ........................................ 139
Czy premia moše stymulowað zmianĂ? .................................................... 141
„Punished by Reward" (ukarani nagrodî) ................................................ 144
Dystans do dzieĪa a premiowanie ................................................................ 146
UznaniowoŁð w premiowaniu ........................................................................ 147
Premie oparte na puli ......................................................................................... 148
Premia jako system informacyjny ................................................................ 148
Ile pĪacið za pracĂ, a ile za wyniki? .............................................................................. 151
Od jakiego poziomu realizacji celu pĪacið premie? .............................. 152
Premia za wyniki ponadprzeciĂtne ............................................................. 153
Minimum ponišej oczekiwaĬ podstawowych ........................................ 154
Kiedy mošna stosowað wysokie premie? ................................................. 155
Co zrobið, aby premie w MBO nie demotywowaĪy? ........................................... 156
Warunki skutecznoŁci premii w systemie MBO ................................... 157
MBO jako kontrakt .............................................................................................. 158
Okresy rozliczeniowe w premiowaniu ....................................................... 159
MBO bez premii ................................................................................................... 160
Dlaczego firmy nadušywajî premii?! ......................................................... 162
Sposoby prawidĪowego finansowania premii ........................................ 163
RozdziaĪ 5.
MBO dla zaawansowanych .................................................................... 167
Rynek celów ........................................................................................................................... 167
Co to jest rynek celów? ...................................................................................... 167
Rynek celów w dojrzaĪych organizacjach ................................................. 168
Stymulowanie rynku za pomocî arkusza celów ................................... 169
Stymulowanie rynku celów poprzez warsztaty ...................................... 172
Stymulowanie rynku celów poprzez procedurĂ wymiany ............... 173
Kto powinien uczestniczyð w rynku celów? ............................................ 174
Co jest potrzebne, aby rynek celów dziaĪaĪ? ........................................... 174
Dewaluowanie siĂ celów ................................................................................................. 177
Dewaluowanie siĂ celu czy dewaluowanie siĂ wskaşnika? ............. 179
Sposoby starzenia siĂ celów ............................................................................ 180
Cele trzeba stale korygowað ............................................................................ 181
Jak skutecznie zapobiegað dewaluowaniu siĂ celów? ....................... 182
9
Spis treŁci
Optymalizowanie poziomu oczekiwaĬ ..................................................................... 183
Czynniki ksztaĪtujîce wysokoŁð targetu .................................................... 184
Kalibrowanie minimum .................................................................................... 187
Kalibrowanie maksimum ................................................................................. 194
MBO jako narzĂdzie restrukturyzacji i zmiany ..................................................... 198
Kalibrowanie wskaşników jako technika negocjacyjna
— kalibrowanie poziome .............................................................................. 200
Kalibrowanie pionowe ...................................................................................... 201
Kalibrowanie jako technika podnoszenia wydajnoŁci pracy .......... 202
Kalibrowanie minimum w negocjacjach indywidualnych ............... 203
Jak wykorzystað kalibrowanie maksimum w negocjacjach ............ 205
Technika 7 kroków ............................................................................................................. 206
Cele MBO a dywersyfikacja portfela .......................................................................... 212
Podsumowanie rozdziaĪu o dywersyfikacji ............................................. 216
RozdziaĪ 6.
Instrukcja wdrošenia MBO w firmie .................................................. 219
Na czym polega wdrošenie MBO? .............................................................................. 219
Ile trwa i w jakim okresie roku budšetowego
najlepiej rozpoczîð wdrošenie? .................................................................. 220
Harmonogram wdrošenia ................................................................................ 221
Etap I wdrošenia. Uzyskanie decyzji o wdrošeniu .............................................. 224
Etap II wdrošenia. Wybór doradcy zewnĂtrznego ............................................... 225
Którî firmĂ wybrað jako doradcĂ? ............................................................... 226
Etap III wdrošenia. Przygotowanie zaĪošeĬ ............................................................ 229
Informacje, które trzeba zebrað
przed rozpoczĂciem prac zespoĪu wdrošeniowego ........................... 230
Co nalešy ustalið ................................................................................................... 231
Budowa koalicji dla wdrošenia ..................................................................... 232
Etap IV wdrošenia. Warsztat inicjujîcy dla zarzîdu ......................................... 233
Przebieg warsztatu ............................................................................................... 234
Metoda 15 pytaĬ .................................................................................................. 235
Etap V wdrošenia. Opracowanie celów strategicznych
— warsztat z zarzîdem .................................................................................................. 238
Przygotowanie i przebieg wywiadów .......................................................... 238
Warsztat strategiczny ......................................................................................... 240
Przebieg warsztatu ............................................................................................... 240
Etap VI wdrošenia. Opracowanie procedur ........................................................... 242
Etap VII wdrošenia. Warsztaty kaskadowania ..................................................... 244
Kiedy stosowað warsztaty kaskadowania? .............................................. 246
Kto powinien prowadzið warsztaty kaskadowania? ........................... 246
Kto powinien uczestniczyð w warsztatach kaskadowania? ............. 247
Przygotowanie ........................................................................................................ 248
Przebieg warsztatu ............................................................................................... 249
NastĂpne kroki ...................................................................................................... 250
10
MBO — prosta i skuteczna technika zarzîdzania Twojî firmî
Etap VIII wdrošenia. Rynek i korekty celów ............................................................. 251
Rynek celów ............................................................................................................ 251
Korekty celów po ich postawieniu ............................................................... 253
Spotkanie — rozdanie celów .......................................................................... 256
Etap IX wdrošenia.
Uruchomienie procesu raportowania wyników MBO .................................... 256
Etap X wdrošenia. PóĪroczny przeglîd realizacji celów ................................... 260
Etap XI wdrošenia. Follow-up warsztatów kaskadowania ............................. 261
ZakoĬczenie ................................................................................................ 263
11
Spis treŁci
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin