stretching w biznesie. rozwijanie działalności w lepszych i gorszych czasach ebook.pdf
(
13199 KB
)
Pobierz
6
S
PIS TREŚCI
ROZDZIAŁ 5. .........................................................................95
Przygotowanie do rozwoju
Pozytywne aspekty rozwoju ..................................................................................................... 96
Skutki konsolidacji branży ..................................................................................................... 100
Diagnozowanie wzrostu ......................................................................................................... 104
Część III
Model rozwoju przez rozciąganie
ROZDZIAŁ 6. .......................................................................109
Wprowadzenie do modelu rozwoju przez rozciąganie
Opowieść o dwóch strategiach ................................................................................................ 111
Zdecentralizowane i zunifikowane ......................................................................................... 121
ROZDZIAŁ 7. .......................................................................125
Działalność operacyjna — usuwanie „wąskich gardeł” i barier rozwoju
Wal-Mart — rozwój napędzany przez działalność operacyjną .............................................. 126
1. Zarządzanie procesem zaopatrzenia ...................................................................................127
2. Jakość produktu i usługi .................................................................................................... 128
3. Rozwój nowego produktu .................................................................................................. 129
4. Dostawa na czas .................................................................................................................. 131
5. Lepsza obsługa klienta ....................................................................................................... 132
6. Efektywność sprzedaży .......................................................................................................133
7. Strategia cenowa i jej wdrażanie ........................................................................................ 134
Graco ...................................................................................................................................... 136
ROZDZIAŁ 8. .......................................................................139
Organizacja — budowanie dobrze prosperujących firm
Goldman Sachs ....................................................................................................................... 140
Eliminacja tarć ....................................................................................................................... 143
Przełamanie barier rozwoju ....................................................................................................145
Sara Lee .................................................................................................................................. 148
Usprawnienie procesu podejmowania decyzji ...................................................................... 149
Powiązanie systemu wynagrodzeń z rozwojem firmy ........................................................... 150
HSBC Holdings ....................................................................................................................... 151
ROZDZIAŁ 9. .......................................................................155
Strategia — wykorzystanie dźwigni strategicznych
Toyota ......................................................................................................................................155
W jakiej branży rzeczywiście działasz? ...................................................................................159
Na czym polega Twoja strategia rozwoju zorientowana na klienta? ......................................159
Jakie kanały dystrybucji najsilniej pobudzają rozwój? ......................................................... 160
W których krajach powinieneś konkurować? ......................................................................... 161
Jaki jest najlepszy portfel produktów? .................................................................................. 162
Teleflex ................................................................................................................................... 162
Gdzie mieszczą się w Twoich planach fuzje i przejęcia? ........................................................ 164
Robert Mondavi ..................................................................................................................... 166
7
SPIS TREŚCI
ROZDZIAŁ 10. ..................................................................... 171
Rozciąganie — osiąganie nadzwyczajnego tempa wzrostu
Nestlé ....................................................................................................................................... 171
Łańcuch wartości i model biznesowy .....................................................................................174
Baza klientów .......................................................................................................................... 175
Obsługa .................................................................................................................................... 177
Partnerstwo i podział ryzyka ...................................................................................................178
Kanały dystrybucji ..................................................................................................................178
Marki .......................................................................................................................................179
Wygoda i dostosowanie do indywidualnych potrzeb ............................................................ 180
Zasięg geograficzny .................................................................................................................181
Technologia ............................................................................................................................ 182
Johnson & Johnson ............................................................................................................... 183
Część IV
Realizacja i wnioski
ROZDZIAŁ 11. ..................................................................... 189
Organizacja procesu rozwoju — rozwiązywanie
problemów związanych z implementacją
Przekonanie partnerów do rozwoju ........................................................................................ 191
Wybór właściwego dyrektora generalnego z punktu widzenia rozwoju ................................193
Stworzenie kultury rozwoju ....................................................................................................195
Globalizacja i ekspansja geograficzna .....................................................................................197
ROZDZIAŁ 12. ..................................................................... 201
Przebudowa procesów biznesowych pod kątem rozwoju
Podstawowe procesy umożliwiające rozwój .......................................................................... 202
Innowacje — narodziny nowych produktów i usług .............................................................. 203
Możliwości wzrostu ................................................................................................................206
Zarządzanie decyzjami o fuzjach i przejęciach ...................................................................... 207
ROZDZIAŁ 13. ..................................................................... 213
Przyszłe wyzwania dla rozwoju
Powody dla zachowania nadziei .............................................................................................215
Perspektywy wzrostu dla głównych regionów ........................................................................215
Prognozy wzrostu w kluczowych branżach .............................................................................217
Rozciąganie w przyszłość ....................................................................................................... 222
DODATEK ........................................................................... 223
Ekonomiczna wartość dodana (EVA) i inne schematy wartości
Strategie cenowe .................................................................................................................... 227
SKOROWIDZ ....................................................................... 233
Rozdział 4.
Cel rozwoju
D
laczego firma powinna się rozwijać? Odpowiedź brzmi: jeśli się nie
rozwija, nie może odnieść sukcesu w długim okresie. Jest to kolejny
życiowy pewnik, obok śmierci i podatków.
Znajduje on potwierdzenie w naszych badaniach i doświadczeniu. Prze-
analizowaliśmy i porównaliśmy setki zmiennych, aby zidentyfikować te spo-
śród nich, które najlepiej prognozują sukces przedsiębiorstwa i stanowią dla
niego siły napędowe. Jak się okazuje, długofalowy, przekładający się na zyski,
wzrost przychodów w 78% decyduje o cenach akcji przedsiębiorstwa w okre-
sie obejmującym przynajmniej 14 lat. Pod tym względem czynnik ten odbiega
znacznie od wielu statycznych mierników wyników firmy, takich jak zysk
netto, rentowność sprzedaży, stopa zwrotu z kapitału własnego (ROE) czy też
rentowność zaangażowanego kapitału, które wpływają na cenę akcji jedynie
w 22%. Długookresowy wzrost przychodów jest najważniejszym celem strate-
gicznym dla każdego przedsiębiorstwa, które aspiruje do wysokiej pozycji na
rynku papierów wartościowych.
Następstwem konieczności rozwoju jest długofalowy wpływ procesu kon-
solidacji branży. Jak już wspominaliśmy we wstępie, podmioty muszą albo
zwyciężać w bitwie konsolidacyjnej w swoim sektorze, albo stawić czoło per-
spektywie przejęcia przez konkurencję lub bankructwa. Dlatego konieczność
wzrostu staje się podwójnie ważna dla przetrwania Twojej firmy. Albo będzie
się ona rozwijała i odnosiła większe sukcesy, albo osiągnie niższe wyniki fi-
nansowe i zostanie przejęta przez konkurencję lub wypadnie z rynku. To sce-
nariusz prawdziwego doboru naturalnego.
Jednak korzyści z przekładającego się na zyski wzrostu są ogromne. Ana-
litycznym szkieletem, którego używamy jako swego rodzaju przewodnika na
drodze zwiększania konkurencyjności, jest macierz rozwoju przez budowanie
wartości, zwana dalej macierzą VBG (ang.
Value-Building Growth
). Jak już
78
A
RGUMENTY PRZEMAWIAJĄCE ZA ROZWOJEM
wspomnieliśmy, jest to narzędzie, które A.T. Kearney opracował i udoskonalił
w ciągu ostatnich 14 lat. Schemat VGB oparty na bazie danych finansowych
dotyczących 29000 firm z całego świata dostarcza wiarygodnych informacji
i spostrzeżeń na temat konkurencji i opcji strategicznych właściwie dla każdej
branży.
Argument przemawiający za prowadzeniem firmy w kierunku prawego
górnego rogu macierzy — obszaru wzrostu wartości — jest nie do podważenia.
Jak pokazuje rysunek 4.1, firmy rozwijające się przez wzrost wartości cieszyły
się niezwykle dobrymi wynikami działalności przez ostatnie 14 lat, co po-
twierdzają złożona roczna stopa wzrostu przychodów w wysokości 18% i złożona
roczna stopa wzrostu wartości dla akcjonariuszy w wysokości 21%. Wyobraź
sobie, że Twoja firma osiąga takie rezultaty przez kolejne 15 lat.
Rysunek 4.1. Macierz rozwoju przez budowanie wartości
według A.T. Kearney (lata 1998 – 2002)
Źródło: A.T. Kearney.
Firmy w pozostałych trzech obszarach albo przodują tylko w jednym wy-
miarze — wzroście przychodów lub wartości dla akcjonariuszy, albo nie wiedzie
im się w żadnym z nich. Zatem celem każdej firmy jest przesunięcie z punktu,
w którym się obecnie znajduje, do prawego górnego rogu macierzy VBG i utrzy-
manie tej pozycji. W niniejszym rozdziale opisujemy kroki, które należy pod-
jąć, aby osiągnąć status przedsiębiorstwa rozwijającego się przez wzrost war-
tości. W dalszej części książki pokazujemy, w jaki sposób ten status zachować
przez możliwie najdłuższy czas.
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin