3ds-max-2012.-biblia scan.pdf
(
46664 KB
)
Pobierz
Spis treci
O autorze ......................................................................................................... 41
Wstp ............................................................................................................... 43
Podzikowania ................................................................................................ 49
Cz I
Rozpoczynanie pracy z programem 3ds Max .................. 51
Pierwsze kroki. Burzenie murów obronnych ................................................ 53
Burzenie muru — planowanie produkcji ............................................................................................54
Ustawianie sceny ................................................................................................................................54
wiczenie: Wznoszenie muru .......................................................................................................55
wiczenie: Gromadzenie modeli ..................................................................................................55
wiczenie: Tworzenie podoa .....................................................................................................56
Materiay i owietlenie ........................................................................................................................57
wiczenie: Dodawanie materiaów ..............................................................................................58
wiczenie: Dodanie systemu Sun & Sky ......................................................................................59
wiczenie: Renderowanie sceny ..................................................................................................60
Tworzenie animacji dynamicznej przy uyciu systemu MassFX ........................................................62
wiczenie: Ustalanie parametrów symulacji ................................................................................62
wiczenie: Renderowanie ostatecznej animacji ...........................................................................63
Podsumowanie ....................................................................................................................................64
Rozdzia 1.
Poznawanie interfejsu Maksa ....................................................... 67
Gówne elementy interfejsu ................................................................................................................68
Korzystanie z menu .............................................................................................................................70
Uywanie pasków narzdzi .................................................................................................................72
Dokowane i pywajce paski narzdzi ..........................................................................................72
Podpowiedzi i rozwijane grupy przycisków .................................................................................73
Pasek szybkiego dostpu ..............................................................................................................73
Gówny pasek narzdzi .................................................................................................................74
Wstka ........................................................................................................................................77
Korzystanie z okien widokowych .......................................................................................................77
Korzystanie z panelu polece ..............................................................................................................78
Rolety ...........................................................................................................................................79
Zwikszanie szerokoci panelu polece ........................................................................................80
wiczenie: Przystosowanie interfejsu dla leworcznych ..............................................................81
Dolna listwa interfejsu ........................................................................................................................82
10
3ds Max 2012. Biblia
Interaktywne funkcje Maksa ...............................................................................................................84
Czteroczciowe menu kontekstowe (quadmenus) .......................................................................84
Przybornik ....................................................................................................................................85
Sygnalizacja stanu przycisków za pomoc kolorów .....................................................................85
Korzystanie z funkcji „przecignij i upu” ..................................................................................86
Posugiwanie si spinerami ...........................................................................................................86
Niemodalno i zachowawczo okien dialogowych ...................................................................87
Korzystanie z pomocy Maksa .............................................................................................................87
Pasek narzdziowy InfoCenter .....................................................................................................87
Ekran powitalny i Essential Skills Movies ....................................................................................89
Podstawowy system pomocy ........................................................................................................89
Pozostae opcje menu Help ...........................................................................................................90
Podsumowanie ....................................................................................................................................91
Rozdzia 2.
Sterowanie oknami widokowymi oraz ich konfigurowanie ........ 93
Przestrze trójwymiarowa ...................................................................................................................94
Widok aksonometryczny a perspektywiczny ................................................................................94
Widoki ortogonalne i izometryczne ..............................................................................................94
Okna widokowe w Maksie ...........................................................................................................95
Posugiwanie si manipulatorami nawigacyjnymi ..............................................................................95
Manipulator ViewCube .................................................................................................................96
Manipulator SteeringWheels ........................................................................................................98
wiczenie: Nawigowanie w aktywnym oknie widokowym .......................................................100
Sterowanie oknami widokowymi za pomoc rolki do przewijania ...................................................102
Korzystanie z kontrolek nawigacyjnych okien widokowych ............................................................102
Zmienianie skali widoku .............................................................................................................103
Przesuwanie widoku ...................................................................................................................104
„Spacerowanie” po scenie ..........................................................................................................104
Obracanie widoku .......................................................................................................................105
Powikszanie aktywnego okna widokowego ..............................................................................106
Sterowanie widokami z kamery i z reflektora .............................................................................107
Modyfikowanie okien widokowych ..................................................................................................108
Cofanie i zapisywanie zmian dokonanych za pomoc narzdzi do sterowania widokiem sceny ......108
Odwieanie okien widokowych ................................................................................................108
Wywietlanie materiaów w oknach widokowych ......................................................................109
Wywietlanie wiate i cieni .......................................................................................................109
Konfigurowanie wiate i cieni w oknach widokowych ..............................................................111
Wykrywanie bdów siatki za pomoc funkcji xView ................................................................113
Konfigurowanie okien widokowych .................................................................................................114
Ustawianie stylu okna widokowego ...........................................................................................115
Zmienianie ukadu okien widokowych .......................................................................................121
Ramki obszarów bezpiecznych ...................................................................................................121
Jako wywietlania ....................................................................................................................123
Definiowanie regionów ...............................................................................................................125
Wywietlanie statystyk ...............................................................................................................125
Praca z tem w oknie widokowym ....................................................................................................126
Umieszczanie obrazu jako ta w oknie widokowym ...................................................................127
Umieszczanie animacji jako ta w oknie widokowym ................................................................128
wiczenie: Przygotowanie obrazów uatwiajcych modelowanie ..............................................129
Podsumowanie ..................................................................................................................................130
11
Spis treci
Rozdzia 3.
Praca z plikami, importowanie i eksportowanie ....................... 133
Praca z plikami zawierajcymi sceny ................................................................................................133
Posugiwanie si przyciskiem aplikacji ......................................................................................134
Ekran powitalny ..........................................................................................................................135
Tworzenie nowej sceny ..............................................................................................................136
Zapisywanie plików ....................................................................................................................136
Archiwizowanie plików ..............................................................................................................138
Otwieranie plików ......................................................................................................................138
Ustalanie folderu dla danego projektu ........................................................................................139
Doczanie i zastpowanie obiektów ..........................................................................................139
Zamykanie programu ..................................................................................................................140
Ustawianie preferencji dotyczcych obsugi plików .........................................................................140
Opcje obsugi plików ..................................................................................................................141
Opcje tworzenia zapasowych kopii plików .................................................................................143
wiczenie: Ustawianie opcji zapisywania kopii zapasowych .....................................................144
Opcje zarzdzania raportami .......................................................................................................144
Konfigurowanie cieek dostpu ......................................................................................................145
Konfigurowanie cieek uytkownika ........................................................................................145
Konfigurowanie cieek systemowych .......................................................................................146
Importowanie i eksportowanie ..........................................................................................................146
Importowanie plików ..................................................................................................................147
Preferencje importu ....................................................................................................................148
Eksportowanie do obsugiwanych formatów ..............................................................................148
Wymiana plików z programami Softimage, MotionBuilder i Mudbox ......................................149
Wymiana plików z programem Maya .........................................................................................149
Stosowanie formatu OBJ ............................................................................................................150
Eksportowanie do formatu JSR-184 (M3G) ...............................................................................152
Eksportowanie do formatu DWF ................................................................................................154
Dodatkowe narzdzia eksportujce .............................................................................................155
wiczenie: Importowanie grafiki wektorowej wykonanej w Illustratorze ..................................156
Korzystanie z narzdzi do zarzdzania plikami ..................................................................................157
Korzystanie z narzdzia Asset Browser ......................................................................................158
Odszukiwanie plików za pomoc narzdzia MAX File Finder ...................................................160
Gromadzenie plików za pomoc narzdzia Resource Collector .................................................160
Korzystanie z narzdzia File Link Manager ...............................................................................161
Korzystanie z technologii i-drop .................................................................................................162
Uzyskiwanie dostpu do informacji o plikach ..................................................................................162
Wywietlanie informacji dotyczcych sceny ..............................................................................162
Odczytywanie waciwoci pliku ................................................................................................163
Ogldanie zawartoci plików ......................................................................................................163
Podsumowanie ..................................................................................................................................165
Rozdzia 4.
Modyfikowanie interfejsu i ustawianie jednostek .................... 167
Wybieranie jednostek systemowych .................................................................................................167
Stosowanie jednostek wasnych i ogólnych ................................................................................168
Postpowanie w przypadku niezgodnoci jednostek ...................................................................169
Zmiana skali jednostek globalnych .............................................................................................170
Ustawianie preferencji ......................................................................................................................170
Preferencje ogólne ......................................................................................................................170
Preferencje dotyczce plików .....................................................................................................174
Preferencje dotyczce okien widokowych ..................................................................................174
12
3ds Max 2012. Biblia
Preferencje korekcji gamma .......................................................................................................179
Pozostae preferencje ..................................................................................................................180
Podsumowanie ..................................................................................................................................180
Cz II
Praca z obiektami .......................................................... 183
Rozdzia 5.
Tworzenie i edycja obiektów podstawowych ............................ 185
Tworzenie obiektów podstawowych .................................................................................................186
Korzystanie z menu Create .........................................................................................................186
Korzystanie z panelu Create .......................................................................................................186
Nadawanie nazw obiektom .........................................................................................................187
Przypisywanie kolorów ...............................................................................................................189
Korzystanie z narzdzia Color Clipboard ...................................................................................191
Stosowanie rónych metod tworzenia obiektów .........................................................................191
Precyzyjne okrelanie wymiarów za pomoc rolety Keyboard Entry .........................................193
Modyfikacja parametrów obiektów ............................................................................................194
Poprawianie bdów oraz usuwanie obiektów ............................................................................194
wiczenie: Przegld bry platoskich .........................................................................................195
Przegld typów obiektów podstawowych .........................................................................................196
Standardowe obiekty podstawowe ..............................................................................................197
Rozbudowane obiekty podstawowe ............................................................................................202
Modyfikowanie parametrów obiektów .......................................................................................212
wiczenie: Wypenianie skrzyni skarbami .................................................................................213
Podstawowe obiekty architektoniczne ..............................................................................................213
Stosowanie obiektów AEC .........................................................................................................213
wiczenie: Schody na wie zegarow ......................................................................................217
Podsumowanie ..................................................................................................................................217
Rozdzia 6.
Zaznaczanie obiektów i ustawianie ich waciwoci ................. 219
Zaznaczanie obiektów .......................................................................................................................220
Filtry selekcji ..............................................................................................................................220
Narzdzia selekcji .......................................................................................................................221
Zaznaczanie przy uyciu polece z menu Edit ...........................................................................222
Zaznaczanie wielu obiektów .......................................................................................................226
Zaznaczanie przez malowanie ....................................................................................................226
wiczenie: Zaznaczanie obiektów ..............................................................................................227
Blokowanie zaznaczenia .............................................................................................................228
Stosowanie imiennych zestawów wyboru ..................................................................................228
Zarzdzanie zestawami wyboru ..................................................................................................229
Wydzielanie biecego zaznaczenia ...........................................................................................230
Zaznaczanie obiektów w innych oknach interfejsu .....................................................................230
Ustawianie waciwoci obiektu .......................................................................................................232
Informacje dotyczce obiektu .....................................................................................................232
Ustawianie waciwoci zwizanych z wywietlaniem ...............................................................233
Ustawianie waciwoci zwizanych z renderowaniem ..............................................................235
Wczanie efektu Motion Blur ....................................................................................................236
Panele Advanced Lighting i mental ray ......................................................................................237
Panel User Defined .....................................................................................................................237
Ukrywanie i zamraanie obiektów ....................................................................................................237
Korzystanie z okna dialogowego Display Floater .......................................................................238
Korzystanie z panelu Display .....................................................................................................
239
wiczenie: Ukryte szczoteczki do zbów ...................................................................................240
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin