marketing-narracyjny.-jak-budowac-historie,-ktore-sprzedaja full scan.pdf
(
18546 KB
)
Pobierz
Spis treci
Wstp ...................................................................... 5
Rozdzia 1. Opowiedz albo nie przeszkadzaj .................... 15
Natok informacji i efekt: attention crash ...................................... 16
Syzyfowe prace marketingu i public relations ................................ 19
Od speniania potrzeb konsumentów po ich tworzenie ................. 22
Marketing decyduje o wartoci ...................................................... 24
Trzy tysice reklam dziennie .......................................................... 27
Krzycze goniej, jeszcze goniej .................................................. 29
Kto opowie wiat, ten nim rzdzi ................................................... 37
Powrót komunikacji do korzeni ..................................................... 43
Opowiadanie wci tych samych historii, na nowo ........................ 45
akniemy dobrych historii ............................................................. 51
31 narratemów i struktura dramatu Szekspirowskiego .................. 54
Rozdzia 2. Opowiedz mi o swojej firmie ........................ 57
Podstawa: strategia wizerunkowa .................................................. 59
Precyzja w komunikacji z otoczeniem ............................................ 61
Scenariusze dla firm ....................................................................... 65
Sia narracji w biznesie ................................................................... 69
Co sprzedajecie? ............................................................................ 72
Narracja Steve’a Jobsa ................................................................... 74
Sprzeda emocji, nie produktów .................................................... 76
Mniej informacji, wicej historii ..................................................... 78
Porywajca walka narracji .............................................................. 81
Nie kupujemy ju marek, ale dobre opowieci .............................. 87
W poszukiwaniu marze ................................................................ 89
Pi elementów dobrej narracji ...................................................... 98
4
MARKETING NARRACYJNY
Rozdzia 3. Opowiedz mi swoj histori .........................107
Precyzja wyjtkowej opowieci ..................................................... 107
Narracyjne wizytówki ................................................................... 109
ycie w kilku sekundach .............................................................. 112
Opowieci ksztatujce los jednostki ............................................ 119
E-reputacja i puapki sieci ............................................................ 123
Zarzdzanie cyfrow tosamoci ................................................ 126
Narzdzia budowy e-reputacji ..................................................... 129
Blogi nie buduj reputacji menederów ....................................... 133
140 znaków skutecznej opowieci ................................................ 141
Engage or die ............................................................................... 149
Rozdzia 4. Opowiedz mi o swoim miecie ......................151
Rozdzia 5. Opowiedz mi o swoim przywództwie .............155
Jak wygra wybory dziki dobrej narracji? ................................... 156
Opowie omija poredników informacji ..................................... 158
Narracja latarni wiata 2.0 .......................................................... 167
Dobre opowieci buduj frekwencj ............................................ 175
Odbiorca: low information voters ................................................ 180
Nadawca: aktor sceny publicznej ................................................. 183
Rola mediów: wybór polityków z najlepszymi opowieciami ....... 186
Codzienna walka narracji ............................................................. 191
Rozdzia 6. Opowiedz mi o swoim kraju… .......................197
Do it yourself! .........................................................205
43
Opowiedz albo nie przeszkadzaj
Powrót komunikacji do korzeni
„yjemy zanurzeni w opowieciach tak, jak ryby yj zanurzone
w wodzie. Pyniemy poprzez sowa i obrazy tworzce narracje, za-
sysamy historie do naszych umysów tak jak ryby zasysaj tlen po-
przez skrzela. Kluczem naszej tosamoci, ale i rozwoju, s opowie-
ci” — przekonuje Christina Baldwin
35
.
Ludzie uwielbiaj dobre opowieci. Odbiorcy wiedz, na któr
parti powinni zagosowa w najbliszych wyborach (i bd nama-
wia do tego wszystkich wokó), w jakim kraju czy miecie chcieli-
by spdzi najblisze wakacje (a gdyby wygrali w gry liczbowe lub
otrzymali nieoczekiwany spadek, chcieliby wanie tam spdzi resz-
t ycia), jak sie telefonii komórkowej i jaki komputer wybra, aby
wspomóc tych, którzy walcz z monopolistami o „bardziej sprawie-
dliwe” stawki cen za poczenia telefoniczne i z gigantami rynku
o prawa konsumenckie. Dobra opowie sprawia, e zmieniamy per-
cepcj osoby, miejsca, firmy, partii, stowarzyszenia, regionu, kraju.
Scenarzysta Robert McKee powtarza czsto: „Opowieci s mone-
t wymiany w relacjach midzyludzkich”
36
.
Psychologia ewolucyjna wskazuje, dlaczego od dowiadcze zbio-
rowych, od statystyk i zbiorczych opracowa waniejsze s indywidu-
alne historie. Czowiek ma bowiem naturalne skonnoci do gene-
ralizowania, przenoszenia historii pojedynczych na ca populacj
— ta skonno jest czstsza ni uszczegóawianie, zaszczepianie hi-
storii zbiorowych na indywidualnym gruncie. Uogólniajce syntezy,
raporty zbiorcze, przemijaj w zgieku komunikatów, gdy nie zostan
dobrze „opowiedziane”, zobrazowane pojedynczym przypadkiem,
35
Christina Baldwin,
Storycatcher: Making Sense of Our Lives Through the Power
and Practice of Story
, New World Library, 2007.
36
Robert McKee, warsztaty scenariuszowe, Pary, czerwiec 2011.
44
MARKETING NARRACYJNY
raporty zbiorcze, przemijaj w zgieku komunikatów, gdy nie zostan
dobrze „opowiedziane”, zobrazowane pojedynczym przypadkiem,
jednostkowym przykadem. Wiemy, e ma to zwizek z dug ewolu-
cj naszego gatunku: empirycznej drogi, zdobywanych dowiadcze,
przekazywanych poprzez opowieci przy ognisku. Badania neuromar-
ketingowe prowadzone na Uniwersytecie Princeton pokazuj, jak
zmienia si aktywno neuronów w mózgu odbiorców, odwzorowu-
jc aktywno neuronów w mózgu nadawcy. Warunkiem skutecznej
komunikacji jest jednak swoista „synchronizacja” z mózgiem osoby
opowiadajcej histori, gdy jest ona zrozumiaa i interesujca
37
.
14. Raport PNAS
„Fundamentaln kwesti nie jest dzi prdko, z któr dziaaj
neurony, ale raczej sposób, w jaki funkcjonuj nasze zdolnoci po-
znawcze, jaka jest nasza skuteczno w rozwizywaniu problemów,
podejmowaniu decyzji, z jak szybkoci orientujemy si w otaczaj-
cym nas wiecie” — pisz Gabriel Salomon i David Perkins
38
. Inte-
ligencja czowieka jest w duej czci inteligencj „samoadaptujc
si”, odnajdujc prdzej czy póniej rozwizanie problemów, przed
którymi stajemy.
By moe dlatego wanie komunikacja w czasach attention crash
wraca do korzeni. To Ateczycy komunikowali si, w odrónieniu
od Barbarów niepotraficych si wysawia. Komunikacja przeciw-
37
Greg J. Stephens, Lauren J. Silbert, Uri Hasson,
Speaker — listener neural cou-
pling underlies successful communication
, Neuroscience Institute, Princeton Uni-
versity, Princeton, PNAS, 2010.
38
David Perkins, Gabriel Salomon,
Intelligence and Technology: The Impact of Tools
on the Nature and Development of Human Abilities
, Routledge, 2005.
Plik z chomika:
basia1995x
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
ebooki(1)moooooooo
ebooki(1)moooooooo(1)
ebooki(1)moooooooo(10)
ebooki(1)moooooooo(11)
ebooki(1)moooooooo(12)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin