flash 5. biblia full version.pdf
(
22197 KB
)
Pobierz
710011134 UNPDF
IDZ DO
PRZYK£ADO
WY ROZDZIA£
Flash 5. Biblia
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Robert Reinhardt, Jon Warren Lentz
T³umaczenie: Marek Binkowski, Rafa³ Joñca, Joanna
Pasek, Wojciech Pazdur
ISBN: 83-7197-536-8
Tytu³ orygina³u:
Format: B5, stron: 1192
oprawa twarda
Zawiera CD-ROM
KATALOG ONLINE
Flash 5 Bible
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Internet znacznie zmieni³ sposób, w jaki ludzie pracuj¹, ¿yj¹ i komunikuj¹ siê ze sob¹. Nie
mo¿na nie zauwa¿yæ podobieñstwa pomiêdzy cyfrow¹ rewolucj¹ i innymi wynalazkami,
które zmieni³y i ukszta³towa³y pokolenia: telefonem, radiem i telewizj¹. Chocia¿ w trakcie
ich wprowadzania by³y prymitywne, ostatecznie sta³y siê du¿o bardziej dynamiczne,
potê¿niejsze i atrakcyjniejsze. Telefon z dwuczêciowej skrzynki zmieni³ siê w niewielkie
bezprzewodowe urz¹dzenie s³u¿¹ce za przenone biuro. Telewizja osi¹gnê³a taki poziom,
¿e w pokoju, ogl¹daj¹c film, mo¿esz czuæ siê jak w kinie. Internet na pocz¹tku by³ (i dla
wielu osób nadal jest) statyczny, powolny i niezbyt atrakcyjny. Flash zrewolucjonizowa³
sposób, w jaki projektanci, animatorzy i twórcy mog¹ zrealizowaæ swoje pomys³y, dziêki
czemu ponad dwiecie milionów internautów mo¿e chocia¿ przez chwilê odczuæ, co to jest
Internet.
Po wprowadzeniu ka¿dej nowej wersji Flasha widzielimy, ¿e coraz wiêksza liczba
u¿ytkowników programu korzysta³a z nowych funkcji. Najpierw byli ilustratorzy
i animatorzy tworz¹cy wspania³¹ grafikê wektorow¹. Póniej pojawili siê projektanci witryn
kreuj¹cy interaktywne menu, animowan¹ grafikê lub nawet ca³e witryny. Twórcy
programów rozpoczêli projektowanie nowoczesnych aplikacji internetowych oraz
zakoñczenia interfejsów baz danych. Inni opracowywali multimedialne reklamy,
prezentacje, wygaszacze ekranów i symulacje produktów. Pozostali nadal wykorzystywali
Flasha do tworzenia kreskówek dla telewizji lub krótkich filmów. Nie dziwi wiêc fakt,
ze spo³ecznoæ pos³uguj¹ca siê programem uros³a do pó³ miliona u¿ytkowników, pojawi³y
siê dziesi¹tki witryn powiêconych Flashowi,awlokalnych konferencjach o wspólnym
temacie przewodnim -- aplikacji Flash firmy Macromedia -- uczestnicz¹ tysi¹ce osób.
U¿ytkownicy programu nigdy nie przestali mnie zadziwiaæ innowacyjnymi pracami
tworzonymi po wydaniu ka¿dej wersji Flasha, ci¹gle pokazuj¹c, co jeszcze mo¿na
osi¹gn¹æ. Wspaniali u¿ytkownicy oraz tworzone przez nich prezentacje inspiruj¹ zespó³
firmy Macromedia do poprawy i unowoczeniania tej platformy.
Mam zaszczyt pracowaæ z autorami tej ksi¹¿ki -- Jonem Warrenem Lentzem oraz
Robertem Reinhardtem -- jednymi z najbardziej szanowanych ekspertów flashowej
spo³ecznoci. Aby zwiêkszyæ atrakcyjnoæ tej ksi¹¿ki, zgromadzili zespó³ ponad
czterdziestu osób, które napisa³y æwiczenia; do grupy tej do³¹czyli najlepsi artyci,
projektanci i twórcy pracuj¹cy we Flashu. Flash 5. Biblia jest szczegó³owym
przewodnikiem po aplikacji Flash firmy Macromedia i zawiera wskazówki pozwalaj¹ce
dok³adnie poznaæ wszystkie tajniki programu. Jest to ksi¹¿ka, któr¹ powinien posiadaæ
ka¿dy prawdziwy projektant witryn i animator.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
O Autorach ............................................................................................................................................23
O Redaktorach merytorycznych............................................................................................................25
Przedmowa............................................................................................................................27
Wstp....................................................................................................................................29
Przegld: Flash w pigułce.....................................................................................................35
Rozdział 1. Struktura Flasha.................................................................................................71
Rozdział 2. Interfejs programu: panele, ustawienia, menu...................................................81
Rozdział 3. Narzdzia do powikszania i przesuwania obrazu............................................123
Rozdział 4. Zaznaczanie i narzdzie Pen Tool...................................................................129
Rozdział 5. Narzdzia rysownicze i malarskie...................................................................149
Rozdział 6. Kolor................................................................................................................179
Rozdział 7. Tekst ................................................................................................................201
Rozdział 8. Listwa czasowa................................................................................................219
Rozdział 9. Biblioteka Flasha — symbole i klony.............................................................243
Rozdział 10. Rysowanie we Flashu....................................................................................277
Rozdział 11. Animacje........................................................................................................309
Rozdział 12. Bitmapy i materiały w innych formatach......................................................333
Rozdział 13. Projektowanie interfejsu................................................................................363
! "
Rozdział 14. D8wik — podstawy .....................................................................................393
Rozdział 15. Import i edycja d8wiku we Flashu...............................................................405
Rozdział 16. Optymalizacja d8wiku.................................................................................421
#$$%&'("
Rozdział 17. Akcje i detektory zdarze:................................................................................439
Rozdział 18. Zarzdzanie listwami czasowymi..................................................................459
Rozdział 19. Sterowanie klipami filmowymi.....................................................................493
Rozdział 20. Doczytywanie filmów i biblioteki współdzielone...........................................549
)*+
#,&-%.'$/'0$)
Rozdział 21. Planowanie struktury kodu............................................................................579
Rozdział 22. Funkcje i tablice.............................................................................................611
Rozdział 23. Klipy filmowe jako obiekty zło<one.............................................................641
Rozdział 24. Wyprowadzanie i pobieranie danych we Flashu...........................................667
Rozdział 25. Formatowanie tekstu w polach tekstowych Flasha.......................................693
Rozdział 26. Zaawansowana budowa klipów filmowych..................................................705
#
1$0'- )
Rozdział 27. Co to jest Generator?.....................................................................................727
Rozdział 28. Zastosowania Generatora ..............................................................................741
Rozdział 29. Aplikacje serwerowe niezale<nych producentów .........................................769
#20340'%&0&&5"
Rozdział 30. Programy do edycji grafiki rastrowej............................................................785
Rozdział 31. Programy do edycji grafiki wektorowej........................................................813
Rozdział 32. Programy do edycji d8wiku.........................................................................855
Rozdział 33. Grafika trójwymiarowa..................................................................................885
Rozdział 34. Format QuickTime ........................................................................................917
Rozdział 35. Format RealMedia.........................................................................................949
Rozdział 36. Tworzenie filmów wideo we Flashu.............................................................965
Rozdział 37. Tworzenie kreskówek we Flashu..................................................................987
Rozdział 38. Planowanie z u<yciem specjalistycznych aplikacji.....................................1019
Rozdział 39. Współpraca z programami Dreamweaver i Director...................................1047
# %$%+'-&365
Rozdział 40. Publikowanie filmów Flasha.......................................................................1089
Rozdział 41. Osadzanie filmu Flasha w dokumencie HTML...........................................1121
Rozdział 42. Odtwarzacze, projektory i wygaszacze ekranu ...........................................1151
$
Dodatek A
Płyta CD-ROM
.................................................................................................1179
Skorowidz.........................................................................................................................1181
/0$'
7.$' "
78$'&%$%'%')
,&
2$0
,9:04'")
wiczenie ..............................................................................................................................................35
Rozpoczynamy projekt....................................................................................................................35
Piłka.................................................................................................................................................39
Pierwsza animacja...........................................................................................................................41
Symbol klipu filmowego.................................................................................................................46
Etykiety i komentarze......................................................................................................................48
Praca z tekstem................................................................................................................................50
Symbol przycisku............................................................................................................................51
D/wi0k ............................................................................................................................................58
Rozmieszczenie elementów na listwie czasowej ............................................................................60
Pierwszy kontakt z j0zykiem ActionScript .....................................................................................61
Tworzenie skryptów........................................................................................................................63
Testowanie filmu.............................................................................................................................66
Porady dotycz3ce efektywnej pracy z programem................................................................................66
Organizacja pracy............................................................................................................................66
Poznaj mo4liwo5ci i ograniczenia Flasha 5.....................................................................................67
/$$
Spojrzenie na struktur0 programu..........................................................................................................71
Przetwarzanie obrazów bitmapowych.............................................................................................72
Program wektorowy........................................................................................................................72
Animacje wektorowe.......................................................................................................................72
8rodowisko edycyjne ......................................................................................................................73
Sekwencer animacyjny....................................................................................................................73
Programowanie interfejsu i obsługi baz danych..............................................................................74
Wy5wietlanie filmów Flasha...........................................................................................................75
Zastosowania filmów Flasha 5 ..............................................................................................................75
Planowanie interaktywnych projektów Flasha................................................................................76
Typy plików Flasha.........................................................................................................................78
)*+
$-0&:0;$;& 5
Podstawy................................................................................................................................................81
Przybornik.......................................................................................................................................81
Podpowiedzi narz0dzi......................................................................................................................83
Narz0dzia Flasha zwi3zane z kolorem ............................................................................................84
Poznajemy interfejs Flasha....................................................................................................................84
Podobie<stwo Flasha 5 na ró4nych platformach.............................................................................84
Podr0czne menu ..............................................................................................................................88
Menu Flasha ..........................................................................................................................................88
Menu File ........................................................................................................................................88
Publikowanie...................................................................................................................................92
Drukowanie.....................................................................................................................................92
Menu Edit........................................................................................................................................93
Menu View....................................................................................................................................103
Menu Insert ...................................................................................................................................106
Menu Modify.................................................................................................................................108
Menu Text .....................................................................................................................................111
Menu Control ................................................................................................................................112
Menu Window...............................................................................................................................113
Menu Help.....................................................................................................................................120
Materiały szkoleniowe w trybie offline.........................................................................................121
Materiały szkoleniowe w trybie online .........................................................................................121
<00+"
Narz0dzie Zoom Tool..........................................................................................................................123
Powi0kszenie i pomniejszenie.......................................................................................................124
Narz0dzie Hand Tool...........................................................................................................................125
Parametr Zoom Control i polecenia zwi3zane z powi0kszeniem........................................................125
Parametr Zoom Control.................................................................................................................125
Polecenia menu View zwi3zane z powi0kszeniem obrazu ...........................................................126
=',
Narz0dzie Lasso...................................................................................................................................130
Zaznaczanie w trybie Polygon Mode............................................................................................130
Modyfikator Magic Wand.............................................................................................................131
Parametry modyfikatora Magic Wand ..........................................................................................131
Narz0dzie Arrow Tool.........................................................................................................................132
Zaznaczanie elementów za pomoc3 narz0dzia Arrow ..................................................................133
Funkcja przyci3gania do obiektów................................................................................................134
Wspomaganie rysowania...............................................................................................................135
Modyfikator Smooth narz0dzia Arrow Tool.................................................................................135
Modyfikator Straighten narz0dzia Arrow Tool.............................................................................136
Modyfikator Rotate narz0dzia Arrow Tool...................................................................................137
Modyfikator Scale narz0dzia Arrow Tool.....................................................................................137
Okno dialogowe Scale and Rotate.................................................................................................138
Trzy stany narz0dzia Arrow, umo4liwiaj3ce zmian0 kształtów i przemieszczanie rysunków......139
Narz0dzie Pen Tool .............................................................................................................................141
Zastosowania narz0dzia Pen Tool.................................................................................................141
Zastosowania narz0dzia Subselect Tool........................................................................................145
Styl i kolor linii .............................................................................................................................146
Plik z chomika:
basia1995x
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
ebooki(1)moooooooo
ebooki(1)moooooooo(1)
ebooki(1)moooooooo(10)
ebooki(1)moooooooo(11)
ebooki(1)moooooooo(12)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin