Steven Olson ajax on java full scan.pdf
(
6132 KB
)
Pobierz
7. Znaczniki Ajax .............................................................................................................. 111
Tworzenie biblioteki znaczników
111
Biblioteki znaczników oferowane przez innych dostawców
121
8.
Ajax i Struts ................................................................................................................. 145
Biblioteka Struts-Layout
145
Implementowanie funkcji Ajax w Struts z użyciem biblioteki DWR
157
Ajax i Struts — czego dowiedzieliśmy się w tym rozdziale?
170
9.
Ajax i JavaServer Faces ................................................................................................ 171
Cykl życia JSF
172
Pisanie własnego komponentu JSF
172
Tworzenie własnego znacznika JSF
177
Obsługiwanie danych JSF poprzez rozszerzanie klasy HtmlInputText
185
Kod JSF wspomagający mechanizm Ajax
186
Podsumowanie
189
10.
Zestaw narzędziowy Google Web Toolkit .................................................................191
Zaczynamy pracę z GWT
191
Wyszukiwanie błędów w kodzie aplikacji
196
Rozbudowujemy aplikację — kod klienta
200
Udostępnianie usług klientowi
204
Testowanie współdziałania aplikacji ZipCodes z usługą
209
Kontrolki oferowane przez GWT
212
Skorowidz .............................................................................................................................. 217
6
|
Spis treści
ROZDZIAŁ 2.
JavaScript i Ajax
Tajemnica technologii Ajax polega na sprytnym wykorzystaniu języka JavaScript. Ajax nie jest
szkieletem programowania dla stron WWW tak jak Struts czy Tapestry i pod tym akronimem
tak naprawdę nie ukrywa się żadna nowa cudowna technologia. Sekret Ajax polega na bez-
pośrednim komunikowaniu się za pomocą języka JavaScript z serwerem stron WWW, dzięki
czemu unika się cyklu zatwierdzenie danych – odpowiedź, tak dobrze znanego wszystkim
użytkownikom stron WWW.
Programiści języka Java zazwyczaj unikają języka JavaScript. Z różnych powodów, lepszych
i gorszych. Oczywiście dodanie kolejnej warstwy skryptowej do strony JSP zwiększa tylko
zamieszanie. Niemniej kod JavaScript wykonywany jest bezpośrednio przez przeglądarkę
internetową i dlatego jest bardzo szybki. Nie ma potrzeby oczekiwania, aż serwer wygene-
ruje odpowiedź: kod JavaScript jest w stanie prawie natychmiast wygenerować wynik i od-
powiednio aktualizować stronę.
Technologia Ajax dodaje tu interakcję z serwerem, jednak bez konieczności zatwierdzania (i wy-
syłania) danych przyciskiem
Submit
. Kiedy potrzebne są nowe dane od serwera, strona WWW
z kodem JavaScript po prostu wysyła żądanie, a serwer odsyła z powrotem odpowiednie dane
— tym razem nie jest to jednak nowa strona w kodzie HTML. Serwer zwraca dane, które kod
JavaScript będzie mógł wyświetlić na bieżącej, już załadowanej stronie. Efekt jest taki, że na-
sza aplikacja WWW zaczyna bardziej przypominać zwykłą aplikację instalowaną na komputerze.
Mówiąc w skrócie, korzystając z technologii Ajax, możemy osiągnąć na naszych stronach
WWW poziom interaktywności zbliżony do tego znanego z profesjonalnych aplikacji insta-
lowanych na komputerze.
Celem tej książki nie jest nauczenie Czytelnika programowania w języku JavaScript ani nawet
omawianie jego wad i zalet. Zakładam tutaj, że każdy z Czytelników ma już jakieś doświad-
czenie z językiem JavaScript. Ci, dla których jest on nowością, powinni zajrzeć do książki
JavaScript. Przewodnik programisty
autorstwa Davida Flanagana (wydawnictwo RM). Jest to
najlepszy obecnie dostępny przewodnik po języku JavaScript. Mimo iż język JavaScript różni
się od Javy, niemniej programiści języka Java nie powinni mieć większych problemów ze
zrozumieniem kodu JavaScript. Jak łatwo się będzie przekonać, kod JavaScript zaprezentowany
w tym rozdziale jest dość prosty. Dopóki składnia języka jest dla Czytelnika zrozumiała, nie
ma potrzeby dokładnego studiowania języka JavaScript.
17
Tworzenie aplikacji
Zaczniemy od przygotowania kompletnego kodu HTML i JavaScript naszej pierwszej aplikacji.
Będzie to prosta strona WWW wyświetlająca liczbę dziesiętną odpowiadającą każdemu zna-
kowi. Następnie oddzielimy kod JavaScript od kodu HTML i przyjrzymy się mu dokładnie.
Kod HTML ukazany został na listingu 2.1.
Listing 2.1. index.html
<html>
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
<SCRIPT language="JavaScript" src="ajax.js"></SCRIPT>
<title>Ajax on Java, Rozdział 2 przykład</title>
</head>
<body onload="focusIn( );">
<h1> AJAXOWY DEKODER ZNAKÓW </h1>
<h2> Wciśnij klawisz, by poznać jego kod liczbowy. </h2>
<table>
<tr>
<td>
Tu podaj klawisz ->
<input type="text" id="key" name="key"
onkeyup="convertToDecimal( );">
</td>
</tr>
</table>
<br />
<table>
<tr>
<td colspan="5" style="border-bottom:solid black 1px;">
Wciśnięty klawisz:
<input type="text" readonly id="keypressed">
</td>
</tr>
<tr>
<td> Kod dziesiętnie </td>
</tr>
<tr>
<td><input type="text" readonly id="decimal"></td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
W większości jest to standardowy kod HTML. Zawiera on tylko dwa odwołania do kodu Java-
Script: do funkcji
focusIn()
i
convertToDecimal()
. Funkcja
focusIn()
po prostu umieszcza
kursor od razu w odpowiednim polu służącym do wprowadzania danych, dzięki czemu
użytkownik nie musi go tam sam przesuwać myszą.
Funkcja
convertToDecimal()
będzie natomiast naszą bramą do świata technologii Ajax. Listing 2.2
prezentuje kod JavaScript obsługujący naszą stronę WWW, przechowywany w pliku
ajax.js
.
Listing 2.2. ajax.js
var req;
function convertToDecimal( ) {
var key = document.getElementById("key");
18
Rozdział 2. JavaScript i Ajax
|
var keypressed = document.getElementById("keypressed");
keypressed.value = key.value;
var url = "/ajaxdecimalcodeconverter/response?key=" + escape(key.value);
if (window.XMLHttpRequest) {
req = new XMLHttpRequest( );
}
else if (window.ActiveXObject) {
req = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
}
req.open("Get",url,true);
req.onreadystatechange = callback;
req.send(null);
}
function callback( ) {
if (req.readyState==4) {
if (req.status == 200) {
var decimal = document.getElementById('decimal');
decimal.value = req.responseText;
}
}
clear( );
}
function clear( ) {
var key = document.getElementById("key");
key.value="";
}
function focusIn( ) {
document.getElementById("key").focus( );
}
Przyjrzyjmy się funkcji
convertToDecimal()
, która w kodzie HTML jest naszym punktem
wejścia do tego pliku z kodem JavaScript. Najważniejszym obiektem JavaScript, którego bę-
dziemy używać, jest obiekt
XMLHttpRequest
. Niestety podstawowy problem z językiem Java-
Script polega na tym, że kod tego języka skryptowego nie będzie taki sam dla wszystkich
przeglądarek. W przeglądarkach Mozilla, Firefox i Safari nowy obiekt
XMLHttpRequest
two-
rzymy w następujący sposób:
new XMLHttpRequest();
W przeglądarce Internet Explorer natomiast musimy użyć obiektu Active X:
new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
Ponieważ nie jesteśmy w stanie z góry przewidzieć, z jakiej przeglądarki internetowej będą
korzystać użytkownicy odwiedzający naszą stronę WWW, musimy przygotować kod, który
będzie współpracował z wszystkimi najważniejszymi przeglądarkami. Po pierwsze, musimy
ustalić, czy użytkownik korzysta z przeglądarki Internet Explorer, czy może jakiejś innej, takiej
jak na przykład Firefox czy Mozilla. Zajmuje się tym następujący fragment kodu:
if (window.XMLHttpRequest) {
req = new XMLHttpRequest( );
}
else if (window.ActiveXObject) {
req = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
}
Kod ten po prostu tworzy (w zależności od przeglądarki) odpowiedni obiekt
req
, który wy-
korzystamy do zbudowania naszej strony Ajax.
Tworzenie aplikacji
19
|
Plik z chomika:
basia1995x
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
ebooki(1)moooooooo
ebooki(1)moooooooo(1)
ebooki(1)moooooooo(10)
ebooki(1)moooooooo(11)
ebooki(1)moooooooo(12)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin