ZESTAW I matematyka.docx

(36 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

                          ZESTAW I

 

1.     Oblicz.

 

    53 + 25 =                     35 – 2 =

         34 + 21 =                                   47 – 24 =             

    60 + 12 =                     32 – 11 =

    27 + 2 =                       70 – 5 =

    73 + 6 =                       98 – 4 =

    25 + 5 =                       48 – 21 =

 

2.  Wpisz liczby według zauważonej zasady.

 



 



 

        +3         







144

17

15

12

 

 

3.     Za pomocą cyfr: 3, 5, 7, zapisz wszystkie

możliwe liczby:

jednocyfrowe:.....................................

dwucyfrowe:.......................................

trzycyfrowe:........................................

Cyfry w danej liczbie nie mogą się  

powtarzać.

 

                    ZESTAW II

 

1.     Dokończ według wzoru:

 

6 dziesiątek i 3 jedności to liczba  63

9 dziesiątek i 4 jedności to liczba  ........

8 dziesiątek i 9 jedności to liczba  ........

2 dziesiątki i 0 jedności to liczba  ........

6 dziesiątek i 4 jedności to liczba  .......

7 dziesiątek i 8 jedności to liczba  .......

0 dziesiątek i 2 jedności to liczba  .......

 

2.  Jurek kupił dla mamy broszkę za 8 zł i korale

za 9 zł. Ile Jurek zapłacił za te prezenty?

 

   3.  Zapisz i oblicz sumy i różnice liczb: 11, 6, 3,

        które potrafisz obliczyć.

        Liczby w działaniu nie mogą się powtarzać.

 

                      ZESTAW III

 

1.     Liczby w dodawaniu to:

 

·         dzielna, dzielnik i iloraz,

·         składniki i suma,

·         odjemna, odjemnik, różnica,

·         czynniki i iloczyn

 

2.     Zapisz słownie liczby:

 

125- .............................................

215- .............................................

511- .............................................

305- .............................................

743- .............................................

665- .............................................

 

3.     Rafał kupił piórnik za 12 zł i pisaki za 9 zł.

Jego brat, Michał kupił piórnik za 11 zł,

a pisaki za 10 zł. Który chłopiec wydał więcej pieniędzy na przybory szkolne?

 

                      ZESTAW IV

 

1.     Wpisz odpowiedni znak: >, <, =.

13 – 7 ..... 15 – 4

17 – 9 ..... 13

12 – 6 ..... 8

     17 ..... 20 – 3

4 + 4 + 5 ..... 9 + 7

3 + 6 + 9 ..... 8 + 4 + 2

7 + 0 + 1 ..... 12 – 4

 

2.     Ania ma 12 książek. Julka ma o 9 książek

więcej. Ile książek ma Julka?

Ile książek mają obie dziewczynki razem?

 

3.     Napisz nazwy kolejnych miesięcy i liczbę

dni w poszczególnych miesiącach roku.



Po napisaniu sprawdź, czy poprawnie wykonałeś zadanie / patrz      kalendarz /.

 

    

 

                      ZESTAW V  

 

1.     Wpisz w okienka liczby trzycyfrowe, większe

od 100, ale mniejsze od 200, których suma cyfr jest równa:

 

 

 

 

                 suma cyfr = 6

 

 

     150

 

2.     Oblicz na dwa sposoby długość tras między         

42km

JABŁKOWO

miejscowościami:





18km

KWIATÓW

GRUSZKOWO



25 km



 

67km

             

53km

BANANÓW

                           

 



ARBUZÓW

             

      KWIATÓW- BANANÓW   ....................................

     ARBUZÓW- GRUSZKOWO ..................................

     JABŁKOWO- BANANÓW ....................................             

 

                          ZESTAW VI

 

1.     Zakreśl te liczby, które są odjemną, odjemni-

kiem i różnicą. Wypisz je razem z symbolami.

62                 100                58            

       75     94                                25

                                          1

13      59                   75                       84

                   10

 

 

 

 

 

 

2.     Zamień na złote i grosze:

160 gr = 1 zł 60 gr

172 gr = ..............

104 gr = ..............

119 gr = ..............

215 gr = ..............

306 gr = ..............

 

3.     W wytwórni było 67 okrągłych pieczątek.

Sprzedawca sprzedał 12 pieczątek. Następnego dnia sprzedał ich jeszcze 13. Ile pieczątek zostało w wytwórni?

 

 

              ZESTAW VII

 

1.     Oblicz. Wynik zapisz znakiem rzymskim.

XII – II =                  XX – IX =

XVI – VIII =              III + XI =

IX + IV =                  IX + VI =

XV – IX =                  XII + VI =

 

2.     Uporządkuj liczby od największej do

najmniejszej.

75       24          59             46

     36       87        99           15              33    67

        62           70                         11

 

3.     Przedstaw liczbę 12 w postaci różnicy dwóch





liczb.

 









12













 

              ZESTAW VIII

 

1.     Sprawdź wyniki, błędne przekreśl, a obok napisz poprawne.

8 + 9 = 15                15 + 9 = 27

27 + 6 = 31               31 – 8 = 28

53 + 9 = 72               46 – 7 = 32

64 + 8 = 81               17 + 9 = 28

 

2.     Mama kupiła 48 sadzonek pomidorów, a tata        dokupił jeszcze 25. Ile razem sadzonek pomidorów będzie rosło w szklarni?

 

3.     Zapisz różne sposoby wypłacania banknotami następujących kwot pieniędzy:

 

190 zł = ...............................................

190 zł = ...............................................

190 zł = ...............................................

        260 zł = ..............................................

        260 zł = ..............................................

        370 zł = ..............................................

        370 zł = ..............................................

        720 zł = ..............................................

 

                      ZESTAW IX

 

1.     Narysuj linię łamaną otwartą, składającą się z odcinków następującej długości: 3 cm, 5 cm, 1cm, 4 cm, 7 cm.

Oblicz długość tej łamanej.

 

2.     Ania przyniosła do klasy 39 kasztanów i 12 żołędzi. Hubert przyniósł o 11 kasztanów mniej i tyle samo żołędzi. Ile kasztanów i żołędzi razem przyniósł Hubert? Ile darów lasu oboje przynieśli do szkoły?

 

3.     Zamień na metry i centymetry.

 

168 cm = ....... m ........ cm

151 cm = .........................

200 cm = .........................

107 cm = .........................

270 cm = .........................

344 cm = .........................

300 cm = .........................

101 cm = .........................

 

    

 

 

 

              ZESTAW X

 

1.     Narysuj linię łamaną zamkniętą, składającą się

     z 4 odcinków o dowolnej długości, których              

     łączna długość wyniesie 10 cm. Znajdź kilka

     różnych rozwiązań.

 

2.     Janek ma w piórniku 3 kredki. Czerwona kredka jest dłuższa od niebieskiej, a niebieska jest dłuższa od zielonej. Która kredka jest najdłuższa?

Narysuj kolorami kredki Janka.

 

3.     Oblicz.

 

( 6 + 7 – 5 ) · 2 : 4 + 6 =

        26 + 38 – 57 =

        ( 35 + 52 – 76 ) · 6 – 7 =

        17 + 45 – 22 =

        ( 44 + 22 ) : 6 =

        2 · 9 + 59 – 7 =

 

              ZESTAW XI

 

1.     Narysuj dowolną łamaną zamkniętą

złożoną z pięciu odcinków.

Oblicz długość tej łamanej.

 

   2.  Łamana otwarta ABCDE składająca się

        z 4 odcinków ma 16 cm długości.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin