KONSPEKT DO ZAJĘĆ KOLEŻEŃSKICH PROWADZONYCH W GRUPIE III W DNIU 17.03.2010 PRZEZ JUSTYNĘ NIEDBAŁA
TEMAT ZAJĘĆ: CZEKAJĄC NA WIOSNĘ
1. ZABAWA INTEGRUJĄCA „POWITANIE” wg. PEDAGOGIKI ZABAWY
WITAMY TYCH, KTÓRZY:
- MAJĄ DŁUGIE WŁOSY
- MAJĄ IMIONA KTÓRE ROZPOCZYNAJA NA GŁOSKE „M”
- MAJĄ DZISIAJ DOBRY HUMOR
- MAJĄ RODZENSTWO
- KOCHJĄ WIOSNĘ
2. TEATRZYK Pt. „WIOSENNA PRZYGODA”
NA ŚWIECIE KOŃCZYŁA SIĘ ZIMA.ŚNIEGI TOPNIAŁY SŁOŃCE MOCNIEJ ŚWIECIŁO, TRAWA ZACZĘŁA SIĘ ZIELENIĆ, A PĄKI NA DRZEWACH STAWAŁY SIĘ CORAZ WIĘKSZE. W ZIELONYM PAŁACU PRZY OKNIE SIEDZIAŁA PANI WIOSNA, WYGLĄDAŁA NA ŚWIAT I MÓWIŁA
WIOSNA
WYJŚĆ JUŻ, CZY JESZCZE POCZEKAĆ? MOŻE ZIMA JESZCZE NIE ODESZŁA, MOŻE NA WIOSNĘ JESZCZE ZA WCZESNIE. POMYŚLE CO MAM ZROBIC.
AZ WIOSNA POSTANOWIŁA TAK.
WIOSNA:
MAM POMYSŁ, WYŚLE ZWIASTUNA ŻE NADCHODZĘ.
SKOWRONKU, HEJ SKOWRONKU PROSZĘ CI POLEĆ W ŚWIAT I POWIEDZ WSZYSTKIM; POLOM, LASOM, DRZEWOM, ZWIERZETOM LUDZIOM ŻE JESTEM GOTOWA ŻEBY ROZPOCZĄĆ SWOJE PANOWANIE.
SKOWRONEK
LECĘ PANI WIOSNO I NA TWE ROZKAZANIE OZNAJMIĘ SKOWRONKOWĄ PIOSENKĄ ŻE ZACZYNASZ SWOJE PANOWANIE
JUŻ OZIMINA SZUMIEĆ ZACZYNA
ŻE NIE POWRÓCI MRÓZ
I PO TYM MOŻNA OD RAZU POZNAC
ŻE WIOSNA JEST TUŻ TUZ
ŚPIEWA SKOWRONEK
DŹWIECZNY JJAK DZWONEK
OJEJ JAK TU ZIMNO, JAK TRUDNO LECIEĆ, OJEJ ZNOWU WICHURA I SNIEŻYCA
NAGLE ZZA CHMUR WYCHYLIŁO SIĘ SŁONECZKO
SŁOŃCE
NIC SIĘ NIE MARTW SKOWRONKU JA CI POMOGĘ. POLEC WYŻEJ A JA CIEPŁYMI PROMIENIAMI UTORUJE CI DROGĘ. PRECZ WICHURO, PRECZ SNIEŻYCO, UCIEKAJCIE BO MOIJE PROMIENIE WAS POCHWYCĄ.
I SKOWRONEK ODWAŻYŁ SIĘ, LECIAŁ WYŻEJ I WYŻEJ A SŁOŚCE SWOIMI PROMOIENIAMI OGRZEWAŁO MU PIÓRKA.
JA MAŁY SKOWRONEK, SPIEWAM O ŚWICIE O WIOŚNIE TO PIOSENKA, SŁYSZYCIE, SŁYSZYCIE
ZIELENCIE SIĘ POLA, ZAKWITAJCIE SADY, WRACAJCIE PTAKI ZZA MÓRZ DO GNIAZD, BO WIOSNA WIOSNA JUŻ.
KIEDY WIOSNA TO USŁYSZAŁA OD RAZU ZDECYDOWAŁA
WYCHODZĘ ZE SWOJEGO PAŁACU, Z PAŁACU WYSOKIEGO, PAŁACU ZIELONEGO,. HEJ WIOSNA JA WIOSENKA JUŻ PUKAM DO OKIENKA. KAŻE ŚWIECIC SŁOŃCU, KAŻE ŚPIEWAĆ PTAKOM, NA DRZEWACH PĄKI ROZCHYLĘ, WYPUSZCZE NA ŁĄKI KOLOROWE MOTYLE, W GÓRACH KROKUSY POSADZE, BAZIOM NA WIERZBACH ROZWINĄĆ SIĘ KARZE – PRACY MAM WIELE ALE POMOGA MI PRZYJACIELESŁONKO, WIETRZYK I DESZCZ.
3. ROZMOWA Z DZIECMI:
- KTO BYŁ BOHATEREM TEATRZYKU?
- JAKI DYLEMAT MAIŁA PANI WIOSNA?
- KOGO POPROSIŁA O POMOC?
- W JAKI SPOSÓB MIAŁ POMÓC JEJ SKOWRONEK?
- CO MU W TYM PRZESZKADZAŁO?
- A KTO MU PRZYSZEDŁ Z POMOCĄ\
- CO SIĘ WYDARZYŁO KIEDY WIOSNA ODWARŻYŁA SIĘ WYJŚĆ ZE SWOJEGO ZIELONEGO PAŁACU?
PAMIETACIU W JAKIM MIESIĄCU PRZYCHODZI DO NAS WIOSNA, KIEDY ROZPOCZYNA SWOJE PANOWANIE?
4. ZABAWA RUCHOWO NASLADOWCZA PRZY PIOSENCE
( Z WYKORZYSTANIEM KRZESEŁEK)
„PT. MARZEC”
ZA KROKIEM KROK
ZA SKOKIEM SKOK
WEDRUJE MARZEC OPŁOTKAMI
SKORY DO PSOT TEN MAŁY TRZPIOT
W DZIURAWYCH BUTACH Z CHOLEWAMI
TUPIE TUP TUP
CHLUPIE CHLUP CHLUP
ROBIĄC WOKOŁO WIELKIE BŁOTO
GŁOŚNO SIĘ ŚMIEJE KIEDY DESZCZ LEJE
UKRYTY POD CIEPŁĄ KAPOTA
STUKA STUK STUK
PUKA PUK PUK
O WEJŚCIE DO PRZEDSZKOLA PROSI
WODE STRZEPUJE
BUTY ZDEJMUJE
WIOSENNA RADOŚĆ NAM PRZYNOSI
Marsz pomiędzy krzesełkami
Uderzanie otwarta dłonią o krzesełko – tup tup
Uderzanie paluszkami – chlup, chlup
Stukanie – stuk, puk
5. ZABAWY SŁUCHOWO NASLADOWCZE Z WYKORZYSTANIEM KRZESEŁEK
a.
Mżawka – poszczególnymi palcami
Kapuśniaczek – wszystkimi palcami razem bardzo cichutko
Deszcz – wszystkimi palcami razem głośno
Ulewa- bokiem ręki
b.
naśladowanie padającego deszczu poprzez dyrygowanie przez nauczyciela przez podnoszenie i opuszczanie ręki
głośno
umiarkowanie
cicho
c.
deszczowe rytmy – wygrywanie palcami rytmy pokazanego na szablonach
6. ZABAWA pt. „W MARCU JAK W GARNCU” wg. PEDAGOGIKI ZABAWY
7. AKTYWNE SŁUCHANIE MUZYKI KLASYCZNEJ A.VIVALDII „WIOSNA”
8. MALOWANIE TECHNIKĄ MOKRE W MOKRE PRACY PT. „CZARUJEMY KOLOR ZIELONY”
ewajorek