1. (2002) Scharakteryzuj architektur� ko�cio�a jezuickiego na przyk�adzie rozwi�zania prototypowego, uwzgl�dniaj�c form� budowli, jej ideowe warto�ci wynikaj�ce z cel�w zakonu oraz kontekst historyczny; przedstaw na wybranych przyk�adach, jak przyj�� si� ten typ ko�cio�a w Polsce. 2. (2002) Przedstaw r�norodno�� zjawisk artystycznych w krakowskim �rodowisku malarzy, rze�biarzy i architekt�w ok. 1900 roku. 3. (2002) wybierz i om�w motywy �mierci w malarstwie najwybitniejszych romantyk�w XIX wieku (Goya, Delacroix, Friedrich, Grottger). ------------------------------------------------------------- 1. (2003) Na podstawie wybranych przyk�ad�w scharakteryzuj malarstwo holenderskie i flamandzkie epoki baroku. Uwzgl�dnij uwarunkowania religijne i kulturowe oraz r�nice formalne. 2. (2003) Scharakteryzuj przemian� w klasycznej rze�bie greckiej, uwzgl�dniaj�c uwarunkowania historyczne i polityczne; om�w wybrane dzie�a, zwracaj�c uwag� na form� i kanony pi�kna. 3. (2003) Secesja na terenie Europy. Scharakteryzuj cechy formalne i symbolik�, uwzgl�dniaj�c wszystkie dziedziny sztuk plastycznych. ------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------- 1. (2005) Wychodz�c od analizy por�wnawczej (zad.wcz.) dzie� J.L.Davida 'Przysi�ga Horacjuszy' i Goyi '3 maja 1808. Rozstrzelanie powsta�c�w madryckich', rozwa� zagadnienie sztuki zaanga�owanej w problematyk� narodow�, spo�eczn�, polityczn� itp. w XIX lub/i XX w. 2. (2005) Klasyczno�� i nieklasyczno��. Na podstawie dowolnie wybranych przyk�ad�w dzie� z r�nych epok, przedstaw odzwierciedlenie postawy racjonalnej i emocjonalnej w szuce. ------------------------------------------------------------- 1. (2006) na podstawie wybranych przyk�ad�w dzie� malarstwa M�odej Polski przedstaw r�norodne sposoby ukazywania wizerunku dziecka w sztuce tego okresu; mo�esz nawi�za� do wcze�niejszej tradycji przedstawienia tego tematu w sztuce. 2. (2006) linearyzm i malarsko��; linia i plama - to dwa podstawowe �rodki wyrazu artystycznego w malarstwie; na podstawie dowolnie wybranych dzie� z r�nych okres�w przedstaw, w jaki spos�b i w jakim celu u�ywali ich arty�ci oraz jakie osi�gali efekty. ------------------------------------------------------------- 1. (2007) Na trzech wybranych przyk�adach dzie� wyka�, w jaki spos�b arty�ci w sztuce nowo�ytnej przedstawiali �ycie codzienne 2. (2007) Na trzech wybranych przyk�adach dzie� malarskich lub rze�biarskich, reprezentuj�cych r�ne kierunki sztuki XX wieku, rozwa� zagadnienie doboru �rodk�w artystycznych do tematyki dzie�a w celu osi�gni�cia jak najwi�kszej si�y wyrazu -------------------------------------------------------------
Aisha7