Treści programowe
Dzień tygodnia. Temat dnia.
Aktywność i działalność dziecka
Cele główne
Ćwiczenia
plastyczne,
karty pracy A, B
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Wrzesień – tydzień pierwszy. Temat tygodnia: Witamy w przedszkolu.
• Zestaw zabaw ruchowych – nr I metodą R. Labana.
• Zabawy orientacyjno-porządkowe: Spłoszone wróble, Wiatr i liście, Bal lalek i misiów.
• Zabawa ruchowo-naśladowcza Skacz tak jak ja.
• Zabawa bieżna Dzieci i pszczoły.
− Podawanie informacji o sobie:
• podawanie imienia, nazwiska, adresu.
− Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:
• zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,
• zakładanie ubrań, butów,
• korzystanie z toalety.
− Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:
• poznanie imion i nazwisk dzieci z grupy,
• przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
− Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:
• dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich.
(Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego)
1. Razem jest weselej.
• Wybieranie imienia dla misia.
• Tworzenie warunków
do adaptacji dzieci
i poznania przedszkola
Dziecko:
– rozpoznaje kolegów i
koleżanki w grupie i podaje
ich imiona
2. Przedszkolaki z jednej paki.
• Słuchanie wiersza
D. Kręcisz Idzie Janek do przedszkola.
• Utożsamianie się z grupą
• Poznanie swojego znaczka rozpoznawczego
– chętnie chodzi do
przedszkola
– rozpoznaje swój znaczek w
sali, szatni, w łazience
s. 3
3. Tworzymy bukiety.
• Zabawa Ile kwiatów jest w wazonie?
• Klasyfikowanieprzedmiotów wedługkolorów
- wybiera kwiaty jednakowego koloru
spośród innych i układa je
w wazonie
s. 4
4. Uczymy się bawić się razem.
• Zwiedzanie przedszkola.
• Poznanie pomieszczeń przedszkola
– nazywa pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu
B nr 1
5. Bawimy się wspólnie.
• Słuchanie opowiadania
G. Szadkowskiej
W ogrodzie Króla Słońca.
• Uważne słuchanie opowiadania i wypowiadanie się na jego temat
– słucha opowiadania
i wymienia pozytywne i
negatywne cechy
zachowania postaci
B nr 2
Wrzesień – tydzień drugi. Temat tygodnia: Czym pojechaliśmy na wakacje?
• Zabawa ruchowo-naśladowcza Różne pojazdy.
• Zabawy orientacyjno-porządkowe: Do swojego koloru, Samochody.
– Poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego;
• zapoznanie ze znaczeniem pasów,
sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych,
• zaznajomienie z zasadami ruchu
drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek.
1. Poznajemy pojazdy.
• Zabawa dydaktyczna Czym pojechaliśmy na wakacje?
• Poznanie różnych środków lokomocji
– wymienia różne środki lokomocji
2. Wyspa skarbów.
• Opowieść ruchowa Podróż statkiem na wyspę skarbów.
• Rozwijanie aktywności twórczej
– uczestniczy w zabawach
twórczych
A nr 1
Ćwiczenia plastyczne, ćw. nr 1
3. Liczymy wakacyjne skarby.
• Zabawa dydaktyczna Skarby do worka.
• Rozpoznawanie różnic ilościowych w zbiorze
– wskazuje większą liczbę elementów w zbiorze przez wskazanie dłuższego
i krótszego dywanika spośród innych
A nr 2
4. Cztery koła.
• Słuchanie piosenki ...
Magadan