CELE:
- skorygowanie istniejących zaburzeń statyki i doprowadzenie jej o ile to możliwe, do stanu prawidłowego,
- niedopuszczenie do powstania wad postawy, gdy zaistnieją warunki sprzyjające ich powstaniu,
- doprowadzenie sprawności fizycznej dziecka do stanu uznawanego za prawidłowy.
ZADANIA:
- wyrobienie u dziecka nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach życia codziennego,
- wytworzenie silnej i wytrzymałej stabilizacji mięśniowej i więzadłowej kręgosłupa po uprzednim usunięciu dystonii mięśniowej,
- wdrożenie do rekreacji ruchowej uwzględniającej elementy profilaktyki i korekcji zaburzeń zagrażających lub istniejących u dziecka,
- opanowanie przez dziecko i jego środowisko opiekuńcze wiedzy i umiejętności dotyczących spraw jego zdrowia związanych z wadą.
DODATKOWE CELE:
- uzyskanie ruchów celowych, skierowanych na określone przedmioty,
- wyrabianie płynności i szybkości ruchów z uwzględnieniem spostrzegania wzrokowego, koncentracji uwagi i operacji umysłowych,
- ćwiczenia płynności i precyzji ruchów ręki, usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej i planowania ruchów,
- wyrabianie wytrwałości i dokładności w pracy.
Opracowała
mgr Agnieszka Malinowska
Piśmiennictwo:
1. M. Kutzner-Kozińska – „Gimnastyka korekcyjna dla dzieci 6-10-letnich” WSiP, W-wa 1995,
2. J. Jastrząb – „Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci dyslektycznych” Wyd. Centrum metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, W-wa 1989r.
Czarrna69