PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
N A U C Z Y C I E L A M I A N O W A N E G O
1. IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA:
2. MIEJSCE PRACY: SZKOŁA PODSTAWOWA NR …………. W …………………………
3. PEŁNIONA FUNKCJA: NAUCZYCIEL – WYCHOWAWCA ŚWIETLICY
4. DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01. 09. 2010 R.
5. PLANOWANA DATA UKOŃCZENIA STAŻU: 31. 05. 2013 R.
6. OPIEKUN STAŻU:
7. POSIADANE KWALIFIKACJE: STUDIA MAGISTERSKIE: PEDAGOGIKA PRACY SOCJALNEJ
STUDIA PODYPLOMOWE: PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZA
OLIGORENOPEDAGOGIKA
CEL GŁÓWNY:
· Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w Ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (z póź. zmianami) oraz w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karcie Nauczyciela.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
· Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości i podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły.
· Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe.
· Podnoszenie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań.
· Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły.
· Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
I. UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH* (§ 7, ust. 2, pkt. 1).
.
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji, uwagi, wskazówki
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:
§ Karty Nauczyciela.
§ Ustawy o systemie oświaty.
§ Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
§ Rozporządzenia MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
VIII/IX 2010 r.
§ Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
§ Opracowanie planu rozwoju zawodowego
2.
Współpraca z opiekunem stażu.
§ Rozmowa z opiekunem stażu, zawarcie kontraktu określającego przejrzyste warunki współpracy.
§ Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
§ Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły.
§ Przeprowadzenie lekcji otwartej dla nauczycieli z niższym stopniem awansu zawodowego.
§ Omawianie prowadzonych i obserwowanych lekcji w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych lekcji.
IX 2010 r.
Okres stażu
§ Kontrakt
§ Harmonogram terminów i tematyki zajęć
§ Konsultacje, rozmowy indywidualne z opiekunem stażu, dyrektorem szkoły
3.
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału
w wewnątrzszkolnym
i zewnątrzszkolnym doskonaleniu.
§ Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego, a zwłaszcza dotyczących pracy w świetlicy szkolnej.
§ Udział w zajęciach warsztatowych – WDN.
§ Udział w lekcjach oraz zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli.
Wg oferty przez okres stażu
§ Zaświadczenia
§ Potwierdzenie dyrektora szkoły
4.
Rozbudowa własnego warsztatu pracy.
§ Studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych dotyczących zwłaszcza świetlicy szkolnej.
§ Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej.
§ Tworzenie dekoracji, materiałów i pomocy dydaktycznych, wykorzystywanie ich w procesie dydaktyczno – wychowawczym na zajęciach w celu podniesienia poziomu pracy.
Na bieżąco
§ Notatki bibliograficzne
§ Zbiór scenariuszy zajęć
§ Pomoce dydaktyczne
5.
Planowanie i organizowanie pracy w świetlicy szkolnej.
§ Opracowanie nowej karty zgłoszeniowej dziecka do świetlicy szkolnej.
§ Opracowywanie rocznych planów pracy świetlicy szkolnej.
§ Wpisy w dziennikach zajęć świetlicowych.
§ Sprawozdania z przebiegu pracy w świetlicy szkolnej.
VIII...
knadala