Plan rozwoju nauczyciela mianowanego.doc

(134 KB) Pobierz

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ

N A U C Z Y C I E L A    M I A N O W A N E G O

 

 

1.      IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA:

2.      MIEJSCE PRACY: SZKOŁA PODSTAWOWA NR …………. W …………………………

3.      PEŁNIONA FUNKCJA: NAUCZYCIEL WYCHOWAWCA ŚWIETLICY

4.      DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01. 09. 2010 R.

5.      PLANOWANA DATA UKOŃCZENIA STAŻU: 31. 05. 2013 R.

6.      OPIEKUN STAŻU:

7.      POSIADANE KWALIFIKACJE: STUDIA MAGISTERSKIE:   PEDAGOGIKA PRACY SOCJALNEJ

                                                                   STUDIA PODYPLOMOWE: PEDAGOGIKA  OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZA

                                                                                                                        OLIGORENOPEDAGOGIKA            

CEL GŁÓWNY:

·         Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi
w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w Ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (z póź. zmianami) oraz w Ustawie
z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karcie Nauczyciela.

 

 

 

 

 

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

·         Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości i podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły.

·         Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe.

·         Podnoszenie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań.

·         Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły.

·         Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.

 

 

                           

I.                   UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA
ICH SKUTECZNOŚCI
I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH*
(§ 7, ust. 2, pkt. 1).

 

 

.

 

 

 

 

 

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji, uwagi, wskazówki

 

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego.

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:

§         Karty Nauczyciela.

§         Ustawy o systemie oświaty.

§         Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

§         Rozporządzenia MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

VIII/IX
2010 r.

§         Przedłożenie wniosku
o rozpoczęcie stażu

§         Opracowanie planu rozwoju zawodowego

2.

 

Współpraca z opiekunem stażu.

§         Rozmowa z opiekunem stażu, zawarcie kontraktu określającego przejrzyste warunki współpracy.

§         Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.

§         Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły.

§         Przeprowadzenie lekcji otwartej dla nauczycieli
z niższym stopniem awansu zawodowego.

§         Omawianie prowadzonych i obserwowanych lekcji w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych
i obserwowanych lekcji.

IX 2010 r.

 

Okres stażu

§         Kontrakt

 

§         Harmonogram terminów i tematyki zajęć

 

 

 

 

§         Konsultacje, rozmowy indywidualne
z opiekunem stażu, dyrektorem szkoły

3.

 

Poszerzanie wiedzy
i umiejętności w procesie aktywnego udziału

w wewnątrzszkolnym

i zewnątrzszkolnym doskonaleniu.

§         Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego, a zwłaszcza dotyczących pracy w świetlicy szkolnej.

§         Udział w zajęciach warsztatowych – WDN.

§         Udział w lekcjach oraz zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli.

Wg oferty przez okres stażu

 

Okres stażu

§         Zaświadczenia

 

 

§         Potwierdzenie dyrektora szkoły

 

4.

Rozbudowa własnego warsztatu pracy.

§         Studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych dotyczących zwłaszcza świetlicy szkolnej.

§         Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej.

§         Tworzenie dekoracji, materiałów i pomocy dydaktycznych, wykorzystywanie ich w procesie dydaktyczno – wychowawczym na zajęciach
w celu podniesienia poziomu pracy.

Na bieżąco

§         Notatki bibliograficzne

 

 

§         Zbiór scenariuszy zajęć

 

§         Pomoce dydaktyczne

5.

Planowanie i organizowanie pracy w świetlicy szkolnej.

§         Opracowanie nowej karty zgłoszeniowej dziecka do świetlicy szkolnej.

§         Opracowywanie rocznych planów pracy świetlicy szkolnej.

§         Wpisy w dziennikach zajęć świetlicowych.

 

§         Sprawozdania z przebiegu pracy w świetlicy szkolnej.

VIII...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin