lapchnięcie kulą.doc

(40 KB) Pobierz
Konspekt nr

Konspekt lekcji

                                                               Lekkoatletyka

 

U: Podstawowe elementy pchnięcia kulą

S: Siła RR, koordynacja

W: Bezpieczeństwo na zajęciach WF

 

Klasa:

Liczba:

Czas: 45’

Miejsce: Boisko szkolne

Przybory: Kula, taśma, pachołki

 

Tok

Treść

Interpretacja

Uwagi

cz. I

MOP

 

Zabawa ożywiająca

 

 

 

 

Ćw. RR

 

 

Ćw. T w pł. Strz

 

 

Ćw. NN

 

 

Ćw. T w pł czoł

 

 

 

Ćw. mm grzbietu

 

 

Ćw. mm brzucha

 

Podpory

 

Podskoki

 

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności,

Podanie zadań lekcji.

 

Trzy wyznaczone strefy o wymiarach 3 na 3 m. Ćwiczący na sygnał nauczyciela „jeden” biegną do strefy nr 1 itd. Dwóch pierwszych otrzymuje pkt. Zabawę powtarzamy 5 x, wygrywa osoba z największą liczbą punktów

 

Ćw. w parach: odl. itd. 1,5 m twarzą do siebie, opad następnie odepchnięcie RR

 

Opad T w przód i oparcie RR na łopatkach partnera, skłon z pogłębieniem

 

Przodem do siebie, odwodzenie NN w bok z chwytem partnera za barki. Raz prawa N raz L.

 

Ustawienie tyłem do siebie, chwyt współpartnera za dłonie, RR wyprostowane w bok i skłony boczne.

 

Leżenie przodem naprzeciw siebie, RR wyprostowane w przód, uniesienie T i RR a następnie klaśnięcie w RR partnera

 

Siad prosty naprzeciw siebie, krążenia NN wokół NN partnera.

 

Podpór przodem, ugięcia RR 5x

 

W parach chwyt lewą dłonią wyprostowaną prawą N partnera i podskoki w prawo, następnie zmiana chwytu i kierunku podskoków 

 

W: wiadomości lekcji

Dwuszereg

 

 

Strefy wyznaczają pachołki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część III

 

Skok

 

 

 

 

Bieg

 

 

Rzut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W trzech zespołach zawody, który zespół skoczy jak najdalej. Pierwszy z rzędu skacze z lini startu, drugi z miejsca w którym wylądował pierwszy itd. Powtarzamy 2x.

 

W trzech zespołach wyścig rzędów. Bieg do pachołka i z powrotem bez zadania.

 

POKAZ I OBJAŚNIENIE

 

Ćwiczenia imitacyjne bez kuli:

 

1)     Nauka przyjęcia pozycji wyjściowej

2)     Nauka doskoku do pchnięcia kulą

3)     Nauka przyjęcia pozycji wyrzutnej oraz ruchu wypchnięcia kuli

4)     Pełna forma wypchnięcia kulą

 

Uczniowie po kolei podchochodzą do prowadzącego i wykonują imitację a następnie pchnięcie kulą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U: nauka pchnięcia kulą

 

 

 

 

S: koordynacja

 

 

 

S: siła RR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie w szeregiu

 

 

 

 

 

 

 

 

Część III

 

Ćw. uspokajaj.

 

MOP

 

 

 

Ćwiczenia rozciągające obręcz barkową.

 

Zbiórka, omówienie zajęć, pożegnanie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W: wiadomości lekcji

 

 

 

 

 

Dwuszereg

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin