Dok1e.doc

(50 KB) Pobierz

 

& 7 ust.2 pkt. 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły,
w której nauczyciel odbywał staż

 

 

ü      Poznanie procedury awansu

§         Śledzenie zmian w procedurze awansu zawodowego

§         Śledzenie zmian w Karcie Nauczyciela

WNIOSEK: Chcąc jak najlepiej wywiązać się z zadań umieszczonych w procedurze awansu zawodowego na bieżąco śledziłam zadania nauczyciela kontraktowego, który ubiega się
o kolejny stopień awansu. Aby tak naprawdę znać swoje zarówno prawa, jak i obowiązki 
z tytułu pełnienia zawodu nauczyciela niezbędne jest zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego. Po przestudiowaniu ich mam pewność, że to co robię jest słuszne i zgodne
z zasadami. Ponadto odwoływanie się do tychże dokumentów we wszystkich niejasnych sytuacjach, daje jednoznaczną i zgodną z prawem odpowiedź. Szkoła poprzez to zdobywa kompetentnych pracowników, którzy będą fachowo wywiązywać się ze swoich obowiązków oraz kształtować nowe pokolenia obywateli.

ü      Konstruowanie i modyfikowanie programów

§         Praca w zespole ds. Planu Pracy Szkoły

§         Próba stworzenia spójnego programu promocji szkoły

§         Włączenie się z prace zespołu ds. Statutu szkoły

WNIOSEK: Od samego początku pracy w tej szkole uczestniczę w pracach zespołu ds. Planu Pracy Szkoły. Od tego roku jestem jego  przewodniczącą. Co roku przygotowuję pod względem merytorycznym wraz z zespołem i technicznym projekt Planu Pracy Szkoły, a po przegłosowaniu nanoszę poprawki.

Od roku pracuje też nad programem promocji szkoły. Chciałabym, by była to spójna strategia, ale wielu płaszczyznach. W naszej szkole dzieję się wiele ciekawych rzeczy, które powinny „wypłynąć na szerokie wody”.

 

ü      Analiza aktów prawnych:

§         Samodzielne analizowanie przepisów

§         Nowe podstawy programowe dla wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej /konferencja/

§         Edukacja muzyczna w myśl nowej podstawy programowej /szkolenie/

WNIOSKI: W celu spełnienia ministerialnego rozporządzenia dotyczącego poznania przez nauczyciela kontraktowego przepisów dotyczących systemu oświaty, zapoznawałam się
z wewnątrzszkolnymi przepisami regulującymi funkcjonowanie placówki takimi jak Statut Szkoły, Regulamin Szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania, oraz Szkolny Program Wychowawczy.

Ponadto przeanalizowałam nadrzędne akty prawne regulujące system oświaty, takie jak Karta Nauczyciela, Ustawa o Systemie Oświaty, Rozporządzenie MEN dot. oceniania i promowania uczniów oraz Konwencję Praw Dziecka. Poza tym zostałam przeszkolona w zakresie przestrzegania Bezpieczeństwa i Higieny Pracy. Na bieżąco zapoznawałam się z aktualizacjami
i zmianami przepisów oświatowych. Treści ww. dokumentów gromadziłam w formie cyfrowej oraz drukowanej, korzystając ze stron MEN oraz serwisów oświatowych.

ü      Wybór nowego podręcznika

WNIOSEK: W wyniku obowiązywania od września nowej podstawy programowej należało się zastanowić jaki podręczni wybrać dla klas pierwszych. Ponieważ w przyszłym roku szkolnym rozpoczynam pracę w tej klasie postanowiłam zainteresować się propozycjami wydawnictw. Chodziłam na spotkania i konferencje organizowane przez wydawnictwa by zapoznać się z ich ofertą. Raz w tygodniu na stronach Ministerstwa Edukacji Narodowej sprawdzałam jak wygląda postęp akredytacji dla poszczególnych podręczników.  Nasz wybór padł na propozycję wydawnictwa „Edukacja polska”. Jest to nowe wydawnictwo na rynku, ale na chwile obecna najbardziej zachęcił nas ten podręcznik wraz z całą obudową. Nie wybrałyśmy jeszcze podręcznika do zajęć informatycznych. Cały czas zastanawiamy się, która z pozycji będzie atrakcyjna dla uczniów. Musimy zwrócić uwagę, iż wielu z nich posługuje się już komputerem dość sprawnie. 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin