Polki w świecie - 03 2010.pdf

(18139 KB) Pobierz
341652038 UNPDF
341652038.040.png 341652038.041.png
żyia
C
złowiek zmienia się co siedem lat, nasza redakcja zdecydowała się nie cze-
kać tak długo i już przy siódmym numerze POLEK postanowiliśmy nieco
udoskonalić oblicze pisma. W dalszym ciągu wiele w nim historii kobiet na emi-
gracji, opowieści z życia poza Polską, ale dodatkowo wzbogaciliśmy letnie wyda-
nie o nowe działy tworzone przez nasze czytelniczki. Już w tym numerze poznacie
„Świat od kuchni” a także zabierzemy Was w podróż do pięknej Italii. Z polskim
przewodnikiem będziecie podziwiać uroki Nowej Zelandii, Australii i Wysp Poline-
zyjskich a także pomożemy Wam zrobić listę letnich zakupów, wybierając produkty
najlepszych światowych firm dostępne na polskim rynku. Główna siedziba naszej
redakcji mieści się w Stanach Zjednoczonych, dlatego – opowiadając o Polkach w
USA, chcemy Wam przybliżyć życie za oceanem, zapoznać z tutejszą Polonią i po-
kazać jej sukcesy, często daleko wykraczające poza kontynent amerykański.
Ludzie – podobno – zmieniają się co siedem lat, ale ta teoria nijak ma się do kobiet,
które zmienne są ze swej natury. W moim życiu, mimo, że mam 32 lata - więc
trudno mówić tu o cyklu siedmioletnim – ogromne zmiany. Narodziny mojego dru-
giego dziecka przewróciły mój świat do góry nogami, w efekcie czego znajduję się
obecnie w jednym z najszczęśliwszych okresów mojego życia. Czuję się spełniona
jako matka i żona, a jednocześnie mam świadomość bycia osobą, która nie wyzbyła
się swoich pasji i ambicji zawodowych. Co prawda doszło do pewnego przewarto-
ściowania moich priorytetów, ale dzięki temu zrozumiałam, co daje mi szczęście w
życiu i jak powinnam zaplanować jego kolejne etapy, aby czuć się stuprocentową
kobietą. Wszystkie religie świata mówią o harmonii, zbilansowanym życiu, niektóre
nazywają ten stan nirwaną, inne rajem na ziemi. Ja stworzyłam swoją własną reli-
gię, propagującą pierwiastek boski w sanktuarium, jakim jest każdy człowiek. Moja
religia to przede wszystkim filozofia życia w zgodzie z samą sobą. Nie można być
głuchym na swoje potrzeby, ale jednocześnie trzeba pozostawać wymagającym
względem swojej osoby. Mając świadomość tego, że mogłoby być lepiej niż jest,
że my sami moglibyśmy być lepsi - nie powinniśmy zadawalać się tym, co mamy i
kim jesteśmy. Szukajmy dróg, aby czuć się szczęśliwymi, pamiętając, że na pojęcie
szczęścia składa się w równym stopniu nasz sukces zawodowy, jak i ten rodzinny.
Nie możemy czuć się bezpieczni, gdy nie kochamy i nie jesteśmy kochani. Praca nie
zastąpi nam bliskich, a bliscy nie zastąpią nam w stu procentach naszych pasji. Nie
będziemy się czuć szczęśliwi, jeśli nie jesteśmy zadowoleni z siebie, ze swojego sto-
sunku do innych ludzi czy ze swojego wyglądu. Aby pozbyć się kompleksów mu-
simy z nimi walczyć, wyzbywać się ich poprzez zmianę stanu rzeczy, który jest ich
źródłem. Jeśli jesteśmy za chudzi lub za grubi, mamy zniszczone włosy i czujemy
się zaniedbani – zacznijmy pracować nad swoim lepszym wyglądem. Jeśli jesteśmy
nerwowi, opryskliwi dla innych i niesprawiedliwi w swoich osądach – zacznijmy się
wyciszać i pracować nad własnym charakterem. A kiedy już osiągniemy wewnętrz-
ną harmonię, na którą składa się wszystko to, o czym napisałam wcześniej – za-
cznijmy afirmować obecny stan rzeczy i mówmy innym, ze muszą zacząć kochać
siebie – miłość jednak, pamiętajmy, nie polega na bezwzględnej akceptacji, a na
walce o tych, których kochamy – w tym przypadku jest to walka o samego siebie.
Miłej lektury!
redaktor naczelna
Anna Barauskas-Makowska
Foia
341652038.042.png 341652038.043.png 341652038.001.png 341652038.002.png 341652038.003.png 341652038.004.png 341652038.005.png 341652038.006.png 341652038.007.png 341652038.008.png 341652038.009.png 341652038.010.png 341652038.011.png 341652038.012.png
 
NR 2 (6) WIOSNA 2010
KWARTALNIK
polkiwswiecie.com
REDAKTOR NACZELNA:
SEKRETARZE REDAKCJI:
Anna Barauskas-Makowska
Marcin Makowski w USA, Joanna K. Kowalczyk w Holandii,
Grażyna Barauskiene w Polsce, Patrycja Węglarek w Rosji,
Magdalena Dąbkowska w Nowej Zelandii
Marcin Makowski
Yaromir Młyński, Andre Napier, Rudina Napier, Grzegorz Sawin
Grażyna Barauskiene, Joanna Bąba, Magdalena Burzyńska,
Kamil Całus, Magdalena Dąbkowska, Mateusz Gościniak,
Jadwiga Hafner, Bożena Jankowska, Andrzej Kowalczyk,
Joanna Kowalczyk, Elżbieta Kuzma,
Marta Mari, Beata Murzyńska-Sekuła, Piotr Oleksy,
Patrycja Węglarek, Agnieszka Winowiecka
Marcin Makowski, Mateusz Górecki
Andre Napier, Yaromir Młyński, Grzegorz Sawin
Lato
DYREKTOR ARTYSTYCZNY:
FOTOEDYTORZY:
REDAKTORZY:
GRAFICY:
FOTOGRAFICY:
WYDAWCA DZIAŁÓW „MODA”
oraz „ZAWÓD-MODELKA”:
2 4
1 0
Anna Figlewicz, współpraca: Yaromir Młyński
PRENUMERATA
roczna
{
POLSKA -35 60
ŚWIAT -79 zł
PRENUMERATA:
Prenumerata krajowa: Wpłaty na prenumeratę przyjmują jednostki kolportażowe „RUCH” S.A.
właściwe dla miejsca zamieszkania. Termin przyjmowania wpłat na prenumeratę krajową do 5 – go
dnia każdego miesiąca poprzedzającego okres rozpoczęcia prenumeraty.
„RUCH” S.A. - infolinia 0-804-200-600, www.prenumerata.ruch.com.pl
Prenumerata zagraniczna: www.ruch.pol.pl
Prenumerata opłacana w złotówkach ze zleceniem wysyłki za granicę:
„RUCH” S.A. Oddział Krajowej Dystrybucji Prasy, 01-248 Warszawa, ul. Jana Kazimierza 31/33;
tel. +48 (0)22 53-28-816, 53-28-819
1). Przelewem na konto w banku: PEKAO S.A. IV O/Warszawa, 68 1240 1053 1111 0000 0443 0494
2). Karty kredytowe VISA, MASTERCARD i AMERICAN EXPRESS przez http://www.ruch.pol.pl
Prenumerata opłacana w dewizach przez odbiorcę z zagranicy:
1). karty kredytowe VISA, MASTERCARD i AMERICAN EXPRESS - płatność przez http://www.ruch.nor.pl
2). przelew na konto „RUCHu” S.A. w banku: SWIFT banku : PKOPPLPWXXX; w USD PEKAO
S.A. IV O/W-wa IBAN PL54124010531787000004430508; w EUR PEKAO S.A. IV O/W-wa IBAN
PL46124010531978000004430511. Po dokonaniu przelewu prosimy o przesłanie kserokopii polecenia
przelewu z podaniem adresu i tytułu na nr faxu +48 (0)22 532-87-31. tel. +48 (0)22 53-28-823
3). czek wystawiony na firmę „RUCH SA OKDP” i przesłanym razem z zamówieniem, listem
poleconym na nasz wyżej podany adres.
DARMOWE E-WYDANIE: polkiwswiecie.com
4 1
Nasza okładka
10
4 8
6 6
Agnieszka Wójtowicz-Vosloo
Britta Wuttke
Grażyna Auguścik
16
28
24
BIURA REDAKCJI:
GŁÓWNE: 115 E. Division Street, #203, Wood Dale, Il 60191, USA
tel.: +1 847 513 9148, fax: +1 847 513 9149 redakcja@polkiwswiecie.com
FILIE REDAKCJI: Polska, Nowa Zelandia, Rosja
DYSTRYBUCJA: RUCH S.A, KOLPORTER S.A.
ISSN: 1944-3757 , INDEKS (nadany przez RUCH S.A): 249289
WYDAWNICTWO: „POLISH WOMEN IN THE WORLD”
115 E. Division Street, #203, Wood Dale, Il 60191, USA Tel. +1 847 513 9148 Fax +1 847 513 9149
5 3
Dominika Szot
Monika Markowicz-El Baroudi
Agnieszka Parr
68
66
64
PREZES ORGANIZACJI: Anna Barauskas
DYREKTORZY ORGANIZACJI: Patrycja Węglarek(Rosja), Magdalena Dąbkowska(Nowa Zelandia),
Andrzej Arsenowicz (USA)
DZIAŁ REKLAMY
w USA: Marwell Publishing , tel.: 1 847 513 9148 oraz Filmquest Pictures LTD - Roman Straczek
w Polsce: korporacjastylu.pl, info@korporacjastylu.pl, tel.: +48 33 8101869
W poprzednim wydaniu magazynu (ZIMA 2010) redakcja zapomniała umieścić przy artykule
MATKI W WIELKIM ŚWIECIE imienia i nazwiska jego autora, którym jest Piotr Oleksy .
5 0
6 4
Kathy Pasternicki
Joanna Koson
Ilona Waksmundzki
53
50
48
Na okładce: Ramona Rey
Zdjęcie: Aleksandra Kaczkowska
www.kaczkowska.com
Projekt: Matt Górecki
Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych, nie
odpowiada za treść zamieszczonych reklam i zastrzega sobie
prawo do redagowania nadesłanych tekstów. Wydawca ma
prawo odmówić zamieszczenia reklamy, jeśli jej treść jest
niezgodna z charakterem pisma. Przedruki z magazynu „POLKI
w świecie” są dozwolone za uprzednią pisemną zgodą wydawcy.
5
1 6
Ramona Rey
341652038.013.png 341652038.014.png 341652038.015.png 341652038.016.png 341652038.017.png 341652038.018.png 341652038.019.png 341652038.020.png 341652038.021.png 341652038.022.png 341652038.023.png 341652038.024.png 341652038.025.png 341652038.026.png 341652038.027.png 341652038.028.png
 
shopping
polecamy
CZERWONA NOWOŚĆ MOULINEX
Wielbiciele nowoczesnego designu mają powody
do radości, ponieważ w Czerwonej Linii Mouli-
nex pojawił się nowy produkt. Robot kuchenny
Masterchef 5000 jest propozycją dla tych, którzy
cenią kompaktowe, wielofunkcyjne urządzenia,
które jednocześnie mają oryginalne i przykuwa-
jące uwagę wykończenie.
W Czerwonej Linii Moulinex znajdują się także
inne, przydatne urządzenia, o wyjątkowym desi-
gnie: robot Kuchenny Masterchef 8000 , blender
ręczny Hapto, sokowirówka Smith XXL.
I w końcu się pojawił ..... iPhone 4
Długo oczekowany następca najbardziej pożądanego telefonu świata jest
już dostępny w sprzedaży. iPhone 4 posiada wiele istotnych zmian w
porównaniu z poprzednim modelem. Po pierwsze - całkowicie zmieniono
wygląd telefonu. Jest cieńszy i wydaje się bardziej ...”sexy” od poprzednika.
Nowy wyświetlacz „Retina” posiada rozdzielczość 960 x 640 - czyli 4 razy-
więcej pikseli przy tym samym - 3,5 calowym - wyświetlaczu. Ludzkie oko
nie jest w stanie dostrzec pojedyńczego piksela przy takiej rozdzielczości -
REWELACJA. Telefon posiada dodatkowo kamerę z przodu, która świetnie
nadale się do prowadzenia telefonferencji. W USA wciąż wyłączność na
sprzedaż telefonu posiada AT&T Wireless. Cena telefonu zaczyna się od
199$ (wersja 16GB) przy podpisaniu umowy na 2 lata.
TRENDY HP
HP zaprosiło po raz kolejny do współdziałania
czołową projektantkę mody, Vivienne Tam, aby
stworzyć wpadającą w oko cyfrową „kopertówkę”.
W celu promocji oryginalnego notebooka irma
nawiązała współpracę z twórcami ilmu „Seks w
wielkim mieście 2”.
W światowej reklamie produktów z wiosennej
kolekcji HP wystąpiła sama Sarah Jessica Parker,
odtwórczyni roli Carrie Bradshaw, uznanej już od
wielu lat za prawdziwą ikonę mody.
Czas na
letnie
zakupy!
Latem zmieniamy nie tylko siebie, ale
wszystko, co wokół nas. Oprócz wakacji,
planujemy remonty, na nowo aranżujemy
wnętrza naszych domów. Biorąc pod uwa-
gę wysokie temperatury powietrza, staran-
nie dobieramy odzież, zabezpieczając się
przed szkodliwymi promieniami słońca i
jednocześnie powoli zaczynamy przygoto-
wywać się do okresu jesienno - zimowe-
go. Przedstawiamy Wam gotową listę
zakupów, dzięki której mniej czasu
spędzicie w centrach handlo-
wych, a nieco więcej na
plaży.
LG MINI – CZY ROZMIAR MA ZNACZENIE?
Patrząc na najnowszy telefon LG GD880, odpowiedź na
to pytanie jest dość oczywista – rozmiar jest istotny!
Tym bardziej gdy trzymasz w ręku mały, lekki telefon
z dużym ekranem dotykowym (3,2 cala) wyposażony
w wiele funkcji multimedialnych, nasuwa się kolejne
pytanie: Jak on to wszystko pomieści?
LG Mini, pomimo swoich niewielkich rozmiarów, może
naprawdę wiele. Małe centrum multimedialne pozwoli
użytkownikom bez ograniczeń, szybko i łatwo korzystać
z ulubionych serwisów społecznościowych, być w kon-
takcie z najbliższymi i cieszyć się bogactwem internetu.
Rozmiar się nie liczy? Liczy, i to bardzo!
Premiera modelu HP Mini 210 Vivienne Tam Edition
odbyła się podczas Nowojorskiego Tygodnia Mody,
gdzie notebook został zaprezentowany jako część
wiosennej kolekcji domu mody Vivienne Tam na
2010 r.
Najmniejszy model tego notebooka waży zaledwie
1,22 kg i ma niecałe 3 cm grubości, zmieści się więc
z łatwością w prawie każdej damskiej torebce.
Najnowszy model tego komputera można zarezer-
wować pod adresem www.hp.com/viviennetam.
UBRANIA, KTÓRE CHRONIĄ
PRZED PROMIENIAMI UVA
Naukowcy oceniają, że gdyby
człowiek całkowicie izolował się od
słońca, pierwsze zmarszczki pojawi-
łyby się dopiero po 60. roku życia!
Oczywiście dążenie do takiej sytuacji
w imię gładkiej skóry jest utopią.
Dlatego wychodząc z domu, w
trosce o skórę smarujemy odkryte
części ciała kremami z iltrami prze-
ciwko promieniom UVB i UVA.
Nie zdajemy sobie jednak sprawy z
tego, że te ostatnie przenikają także
przez ubranie.
To dlatego Columbia Sportswear
stworzyła rewolucyjną technologie
Omni-Shade, którą wykorzystuje w
swojej kolekcji ubrań
Wiosna-Lato 2010. Wybierając ko-
szulki, sukienki, bluzki czy spodnie
Omni-Shade mamy pewność, że
nasza skóra jest skutecznie chro-
niona.
Ubrania Columbia Sportswear z
technologią Omni-Shade UPF 30,
UPF 40 i UPF 50, jako jedyne uzy-
skały rekomendację amerykańskiej
Fundacji na Rzecz Walki z Rakiem
Skóry.
KOLOROWA KONTROLA TEMPERATURY
Miłośnicy herbaty mają możliwość przebierania w
bogatej ofercie różnych gatunków tego szlachetnego
napoju. By wydobyć głęboki aromat i smak herba-
ty, potrzebna jest odpowiednia temperatura wody.
Tradycyjne czajniki gotują wodę do 100˚C, która
może być za wysoka dla pewnych odmian herbaty.
Smak napoju zależy także w dużej mierze od jakości
wody. Na polski rynek wchodzi właśnie nowy
czajnik KRUPS PITTSBURG z funkcją oczyszczania
wody i możliwością ustawienia szerokiego wachlarza
temperatury. Amatorzy picia herbaty z pewnością
docenią nowe urządzenie.
ROWENTA HANDY WET&DRY – BŁYSKA-
WICZNY EFEKT PIĘKNYCH WŁOSÓW
Stylizacja włosów bywa niekiedy czasochłonnym
zajęciem, zwłaszcza kiedy dotyczy prostowania.
Często zależy nam na prostej fryzurze, pełnej
blasku, a nie mamy czasu, aby suszyć i prosto-
wać włosy. Marka Rowenta wychodzi naprzeciw
oczekiwaniom konsumentów, którym zależy
na uzyskaniu szybkich i doskonałych efektów
stylizacji - przedstawia prostownicę Handy WE-
T&DRY, umożliwiającą wyprostowanie zarówno
włosów suchych jak i wilgotnych. To innowa-
cyjne urządzenie pozwala zaoszczędzić cenne
minuty oraz profesjonalnie ułożyć każdą, nawet
najbardziej niesforną fryzurę.
LATO… A MY JUŻ MYŚLIMY O ZIMIE
Jak przystało na prawdziwą gwiazdę Justyna Steczkowska jest o krok
przed innymi, pod względem modowych trendów. Na Polskich Dniach w
Maso Corto pojawiła się
w ekskluzywnych butach z niedostępnej jeszcze na polskim rynku kolek-
cji Sorel Zima 2010. Model, który tak pięknie prezentuje się na jej nogach
to Sorel Joan of Arctic.
W polskich sklepach pojawi się dopiero we wrześniu, ale warto na niego
polować, bo buty tej marki noszą już gwiazdy na całym świecie.
Mówiąc o marce Sorel nie można nie wspomnieć o jej dziedzictwie.
Założona w 1908 roku w Kanadzie irma wyspecjalizowała się w produk-
cji wygodnych, oddychających i przede wszystkim chroniących przed
zimnem butów. Na początku lat 60-tych Sorel jako pierwsza marka na
świecie zaproponowała modele wykonane ze skóry, z gumową podeszwą
i wyjmowaną wkładką ocieplającą – idealną na surową, kanadyjską zimę
i górskie wyprawy w kopnym śniegu.
Parę lat temu marka ta jednak zeszła z gór do zupełnie nowego świata…
świata mody.
6
7
341652038.029.png 341652038.030.png 341652038.031.png 341652038.032.png 341652038.033.png
WYDARZYŁO SIĘ...
i jej kreacje
Anna Walker
W apartamencie Anny Walker na Starej Ochocie odbyło się kolejne
kameralne spotkanie dla kobiet. Wydarzenie organizowane było
przy współpracy z Polish Professional Women Network.
W czasie wieczoru odbył się mini pokaz mody wybranych kreacji z
kolekcji Business Exclusive i Coctail Exclusive oraz biżuterii marki
Frey Wille. Dobór biżuterii do strojów tworzył trafne, eleganckie,
gustowne połączenie.
Anna Walker opowiedziała o swojej pasji i drodze kariery. Podczas
prezentacji projektantka przybliżyła zgromadzonym Paniom tajniki
kryjące się w prezentowanych modelach oraz opowiedziała o
możliwościach modyikacji danego stroju, tak, by stał się mniej lub
bardziej zobowiązujący.
Anna Walker
fashion show
Pokaz biżuterii Dori Csengeri
zorganizowany przez irmę Kate&Kate oraz Galerię Techne
Jutro będzie należało do kobiet…
Pokaz w bardzo modnym klimacie
- bliskim temu, co dzieje się na
światowych wybiegach - przygoto-
wała stylistka Magda Zabierzowska.
Modelki na różowym dywanie, ni-
czym Alicja w krainie czarów, prze-
niosły wszystkich do świata pełnego
bogactwa wzorów i kolorów.
Wyjątkowa biżuteria Dori, noszona
przez największe gwiazdy, zrobiła
olbrzymie wrażenie na przybyłych
gościach. Ciekawe fryzury, makijaże
i osadzone w tendencjach stroje
modelek tworzyły fascynującą ca-
łość z bogatą w ornamenty kolekcją
biżuterii.
Takimi oto słowy zakończyła się konferencja de-
dykowana kobietom biznesu, która odbyła się na
Giełdzie Papierów Wartościowych. Tematem prze-
wodnim konferencji była Strategia Eks-
pansji: Rynek NewConnect i inwestycje
alternatywne.
Organizatorem konferencji „Jutro należy
do kobiet” był Sukces Pisany Szminką przy
współpracy z BRE Bank, gospodarzem
była Giełda Papierów Wartościowych, a
honorowym patronem PARP. Celem kon-
ferencji było pokazanie kobietom moż-
liwości pozyskiwania kapitału poprzez
debiut na Rynku NewConnect oraz ge-
nerowania zysków poprzez inwestowanie
alternatywne.
Konferencję otworzyła Beata Jarosz Czło-
nek Zarządu GPW, która w kilku słowach
opowiedziała o historii powstania New-
Connect oraz o nadal niedużej, ale rosnącej
liczbie spółek debiutujących, reprezento-
wanych przez kobiety. Głównym punktem
w programie konferencji była debata z
udziałem ekspertów - Małgorzaty Anczewskiej - Pre-
zes Zarządu BRE Wealth Management S.A., Marka
Nowickiego - Wiceprezesa Art New Media S.A, Emi-
la Stępnia - Dyrektora Rozwoju NewConnect i Zoii
Podhodoreckiej - Prezes Auxilium S.A.
Eksperci opowiedzieli, m.in. o warunkach jakie musi
spełnić irma by debiutować na NewConnect, proce-
sie przygotowania irmy do debiutu, kosztach z tym
związanych, o inwestowaniu w sztukę, wina, kruszce
i nieruchomości, sposobach minimalizowania ry-
kapitału, który zapewnił im szybszy rozwój, prestiż,
niepodważalną wiarygodność oraz publicity. Prezes
Zarządu BRE Wealth Management S.A. Małgorzata
Anczewska, wskazała możliwości wyge-
nerowania ogromnych zysków z inwesty-
cji alternatywnych, zaś Marek Nowicki
podkreślił emocjonalną i estetyczną war-
tość inwestowania w sztukę.
Dyskusję podsumowała Anna Winiarska,
Wicedyrektor Departamentu Współpra-
cy z Korporacjami BRE Bank zachęcając
uczestniczki do wykorzystania pojawia-
jących się szans rynkowych, a co za tym
idzie skorzystania z tak łatwo dostępnych
narzędzi inansowania. Dyskusję mode-
rowała Olga Kozierowska - promotorka
kobiecej przedsiębiorczości , twórczyni
Sukcesu Pisanego Szminką.
Część oicjalną zamknęła wypowiedź
Sekretarz Stanu Elżbiety Radziszewskiej,
która podkreśliła ogromne znaczenie
organizowania tego typu wydarzeń dla
rosnącej świadomości istnienia tak wielu
rynkowych możliwości rozwoju, życząc uczestnicz-
kom by „Jutro należało do kobiet”…
Stylizacja:
Magda Zabierzowska
Fryzury/make up:
Maria Sokolnicka-Guzek,
Maggie Bidej-Jodko
Zdjęcia:
Justyna Dysarz
zyka związanego z inwestowaniem alternatywnym
oraz o korzyściach zarówno z debiutu na NewCon-
nect jak i inwestowania alternatywnego. Prezes Au-
xilium S.A. Zoia Podhorodecka i Wiceprezes Art
New Media S.A. (przedstawiciele spółek, które z
sukcesem debiutowały na NewConnect) podkreślili,
że dzięki debiutowi spółki zyskały łatwy dostęp do
Patroni konferencji:
Radio PiN, Puls Biznesu, Portfel.pl, Biznes Growth,
Polski w Świecie, Think Thank, PWnet i kobiety.pl
Pełna relacja zdjęciowa: www.sukcespisanyszminka.pl
9
tam byliśmy
341652038.034.png 341652038.035.png 341652038.036.png 341652038.037.png 341652038.038.png 341652038.039.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin