Jesien w sadzie.doc

(1163 KB) Pobierz
JESIEŃ W SADZIE 12
JESIEŃ W SADZIE   12.10.200915.10.2009

Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad – rozpoznawanie owoców po wyglądzie, kształcie, smaku

Podstawa programowa

Sytuacje edukacyjne tworzone

przez nauczyciela i dzieci

Cele operacyjne

Dziecko :

Środki dydaktyczne

Źródło

3-1

 

 

 

1-1

 

 

8-2

 

 

8-4

 

 

9-1

 

 

2-4

5-3

 

3-3

 

15-3

 

13-3

 

 

14-7

 

 

4-2

Słuchanie wiersza L Krzemienieckiej Jesienią.

 

 

Opowiadanie E. Szelburg-Zarembiny O jabłuszku i Ogrodowym Ludku.

 

Zabawy przy piosence „Rumiane jabłuszko”

 

Jesień jesień, jesieniucha.- słuchamy piosenki.

 

„Kosz owoców”- wydzieranka z kolorowego papieru

 

Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 4 a

Ćwiczenia poranne nr 7.

 

Zabawa słowna „W sadzie” 

 

Ćwiczenia oddechowe ”Nosimy owoce”.

 

Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał „Sałatka owocowa”

 

Ćwiczenia manualne - kolorowanie pól wg określonego kodu.

 

Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – Jabłkowe puzzle.

 

Stosuje w wypowiedziach prawidłowych form eksyjnych wszystkich odmieniających się części mowy. Poznaje nazwiska wybranych autorów książek dla dzieci.

 

Rozwija mowę i koncentrację uwagi, uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na temat jego treści

 

Uczestniczy w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce.

 

Wyrabia szybką orientację, pamięć  i uwagę poprzez udział w zabawach inhihibicyjno – incytacyjnych.

 

Wydziera i nakleja skrawki papieru, ćwiczy ruchy drobne palców, odczuwa radość z tworzenia, działania plastycznego.

 

Utrwala orientację w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby w kontekście kształtowania prawidłowej postawy.

 

Słucha tekst na temat sadu; układa zdania na temat obrazka; kończy kolorowanie ilustracji.

Przenosi  na papierowe talerzyki, za pomocą słomek do napojów, sylwety owoców wyciętych z bibuły.

Ćwiczy uważne słuchanie i szybko reaguje na słowne sygnały. Nazywa i rozróżnia owoce.

 

Koloruje w konturach zgodnie z kodem (np. pola z kropką na czerwono). Nazywanie powstałych owoców .

 

Układa sylwety jabłek pociętych na kilka części i nakleja ich na kartkach.

Tekst wiersza (przew.s.106), obrazek z drzewami owocowymi, kawałki sznurków dla każdego dziecka.

Tekst (przew.s 114)

ilustracje do opowiadania

Płyta CD z piosenką

 

J.w

 

 

Kolorowy papier, kartki z szablonami owoców, klej

Kółka od sersa

 

 

Karta pracy cz. 1, nr 16.

Słomki, sylwety owoców, talerzyki

Kartoniki z owocami

 

 

Karta pracy cz. 1, nr 20.

 

Pocięte sylwety owoców, kartki, klej

 

 

 




 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin