Instrukcja napraw - ogrzewanie i klimatyzacja.pdf

(2647 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Golf 1998, Bora 1999
Serwis
Instrukcja napraw
Golf 1998 2 , Bora 1999 2
Zeszyt Ogrzewanie i układ klimatyzacji
Wydanie 11.98
Serwis. Informacje techniczne
219102108.027.png 219102108.028.png 219102108.029.png 219102108.030.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Golf 1998 2 , Bora 1999 2
Zeszyt Ogrzewanie i układ klimatyzacji Wydanie 11.98
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywać w momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystania z niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
80 Ogrzewanie
87 Układ klimatyzacji
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematyczne zapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
219102108.001.png 219102108.002.png 219102108.003.png 219102108.004.png 219102108.005.png 219102108.006.png 219102108.007.png 219102108.008.png 219102108.009.png 219102108.010.png 219102108.011.png 219102108.012.png 219102108.013.png 219102108.014.png 219102108.015.png 219102108.016.png 219102108.017.png 219102108.018.png 219102108.019.png 219102108.020.png 219102108.021.png 219102108.022.png 219102108.023.png 219102108.024.png
Spis treści
01 Diagnoza własna strona
Diagnoza własna elektronicznego układu klimatyzacji ........................................ 01–1
–Narzędzia ..................................................................................... 01–1
– Działanie ...................................................................................... 01–2
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................ 01–4
– Warunki wstępne przeprowadzania diagnozy własnej ......................................... 01–4
– Podłączanie testera usterek V.A.G 1551 i wybieranie funkcji ................................... 01–5
– Przegląd funkcji możliwych do wybrania ..................................................... 01–10
– Odczytywanie pamięci usterek 02 ........................................................... 01–11
– Tabela usterek ............................................................................... 01–13
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych 03 ........................................ 01–32
– Nastawy podstawowe 04 .................................................................... 01–35
– Kasowanie pamięci usterek 05 ............................................................... 01–39
– Zakończenie wydawania poleceń 06 ......................................................... 01–40
– Kodowanie komputera sterującego elektronicznym układem klimatyzacji 07 ................. 01–41
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych 08 ................................................ 01–43
80 Ogrzewanie strona
Naprawa układu ogrzewania ................................................................... 80–1
– Wymontowanie wylotu powietrza ............................................................ 80–12
– Wymontowanie i zamontowanie regulacji gorącego i świeżego powietrza .................... 80–13
– Sprawdzanie nawiewu ....................................................................... 80–16
Rozmontowanie i zmontowanie urządzenia ogrzewającego ................................. 80–17
Rozmontowanie i zmontowanie jednostki regulacji gorącego i świeżego powietrza ........ 80–21
Zamontowanie i regulacja cięgien ............................................................ 80–23
87 Układ klimatyzacji
strona
Uwagi dotyczące przeprowadzania napraw samochodów z układem klimatyzacji i zasady
postępowania ze środkiemchłodniczym
– Przepisy bezpieczeństwa podczas prac przy samochodach z układem klimatyzacji i zasady
postępowania ze środkiem chłodniczym R134a ............................................... 87–3
Układ klimatyzacji z ręczną regulacją .......................................................... 87–7
– Układ klimatyzacji i ogrzewania w przestrzeni pasażerskiej .................................... 87–7
– Wymontowanie i zamontowanie zespołu regulacji ogrzewania i układu klimatyzacji .......... 87–14
– Rozmontowanie i zmontowanie zespołu regulacji ogrzewania i układu klimatyzacji ........... 87–17
– Zmontowanie i regulacja cięgien zespołu ogrzewania i układu klimatyzacji .................. 87–19
– Orzewanie i układ klimatyzacji w przestrzeni silnika .......................................... 87–25
– Wymontowanie i zamontowanie wspornika sprężarki układu klimatyzacji:
Kod literowy silnika AHW i AKQ .............................................................. 87–33
– Wymontowanie i zamontowanie wspornika sprężarki układu klimatyzacji:
Kod literowy silnika AEH, AGN, AKL, ALN ................................................... 87–37
– Wymontowanie i zamontowanie wspornika sprężarki układu klimatyzacji:
Kod literowy silnika AGP, AGR, AHF i ALH ................................................... 87–40
– Wymontowanie i zamontowanie wspornika sprężarki układu klimatyzacji:
Kod literowy silnika AGZ ..................................................................... 87–46
– Naprawa sprzęgła magnetycznego N25 firmy Sanden ....................................... 87–50
– Wymontowanie i ponowne zamontowanie sprzęgła magnetycznego sprężarki ............... 87–55
Elektroniczny układ klimatyzacji (układ z elektroniczną regulacją) .......................... 87–60
– Działanie zespołu obsługi i wskazań E87 elektronicznego układu klimatyzacji ................ 87–61
– Elektroniczny układ regulacji w przestrzeni pasażerskiej ..................................... 87–67
– Wymontowanie i zamontowanie zespołu obsługi i wskazań E87 z komputerem J255 sterującym
elektronicznym układem klimatyzacji ........................................................ 87–84
– Wymiana silników regulacyjnych elektronicznego układu klimatyzacji ........................ 87–86
– Elektroniczny układ klimatyzacji w przestrzeni silnika ........................................ 87–93
Naprawy obiegu środka chłodniczego, przeprowadzane tylko w warsztatach serwisowych
z przeszkolonympersonelem(punkty serwisowe układów klimatyzacji) ................... 87–100
–Narzędzia .................................................................................. 87–100
– Naprawa części składowych obiegu środka chłodniczego .................................. 87–101
– Wymontowanie zaworu rozprężania ........................................................ 87–119
– Wymontowanie i zamontowanie kondensatora .............................................. 87–123
– Rozmontowanie i zmontowanie obudowy parownika ....................................... 87–126
Pojemności napełniania ..................................................................... 87–130
– Środek chłodniczy R134a .................................................................. 87–130
– Olej chłodzący środek chłodniczy .......................................................... 87–130
Diagnoza własna elektronicznego układu
klimatyzacji
Narzędzia
Potrzebne narzędzia specjalne, urządzenia kon-
trolno-pomiarowe i materiały pomocnicze
Tester usterek V.A.G 1551
Wskazówka
Zamiast testera usterek V.A.G 1551 może również
używać testera systemów samochodu V.A.G 1552,
jednak bez możliwości uzyskiwania wydruków.
Przewód diagnostyczny V.A.G 1551/3
01–1
Wskazówka
Niektóre podzespoły i funkcje elektronicznego uk-
ładu klimatyzacji nie są sprawdzane przez kompu-
terową diagnozę własną (np. dmuchawa V42 czuj-
nika temperatury). Należy prowadzić dalsze spraw-
dzanie, mimo stwierdzenia przez pamięć niewystę-
powania usterki, patrz
Dalsze informacje:
Środki do usuwania aktualnych, specyficznych
dla danego typu usterek:
patrz
Elektroniczny układ klimatyzacji – układ klimaty-
zacji z regulacją automatyczną, patrz
strona
87-60.
Naprawy obiegu środka chłodniczego mogą
być przeprowadzane tylko w specjalistycznym
warsztacie serwisowym przez przeszkolony per-
sonel (warsztaty serwisowe układów klimatyza-
cji, patrz
strona 87-100).
Działanie
Komputer sterujący elektronicznym układem klimatyza-
cji otrzymuje informacje od podzespołów elektrycznych
i elektronicznych (czujniki zbierające informacje), które
przetwarza odpowiednio do wymaganych wartości. Sy-
gnały wyjściowe komputera sterującego sterują podze-
społami elektrycznymi (elementami wykonawczymi).
01–2
katalog „Wyszukiwanie
usterek, ogrzewanie, układ klimatyzacji, część 2”
(Fehlersuche Heizung, Klimaanlage – Ordner 2).
katalog „Podręcznik techniki serwiso-
wej” (Handbuch Service-Technik)
219102108.025.png 219102108.026.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin