Konspekt lekcji
wychowania fizycznego
Prowadzący: Robert Apanowicz
Data: 28.09.2001.
Klasa: I A
Czas trwania: 45 ‘
Miejsce ćwiczeń: Sala gimnastyczna
Sprzęt: 2 materace
Ilość ćwiczących: 15
Temat lekcji: Przewroty w przód i w tył z różnych pozycji.
Wskazówki organizacyjno - metodyczne
I. Część wstępna.
1. Czynności organizacyjne.
2. Ćwiczenia wszechstronnie przygotowujące do realizacji zadań lekcji.
3. Ćwiczenia gibkościowe.
Zbiórka w szeregu. Powitanie. Sprawdzenie obecności i gotowości uczniów do zajęć. Przedstawienie tematu lekcji.
ü Trucht dookoła boiska
ü W truchcie obustronne krążenia ramion w przód
ü J.w., w tył
ü Skipy A
ü Skipy C
ü Wieloskoki
ü Marsz na czworakach o nogach prostych
ü Marsz z wysokim unoszeniem wyprostowanych nóg, ramiona wyprostowane przed sobą
ü J.w., wymachy do boku, ramiona w bok
ü Marsz w podporze tyłem, wysoko uniesione biodra
ü U chwytają się za ręce nad głowami, przodem do siebie i poruszają się w wyznaczonym kierunku z obrotem wokół własnej, pionowej osi ciała
ü Zabawa „berek murarz”
ü Ćwiczenia prowadzone przez jednego ucznia z pomocą nauczyciela
5’
8’
2’
Ustawienie – w szeregu przed prowadzącym. Sprawdzenie strojów sportowych i obuwia zmiennego.
P
Ust. – w dwóch rzędach. U poruszają się jak na rys.
P :::::
Prowadzący objaśnia ćwiczenia i koryguje popełniane błędy.
P objaśnia zasady zabawy „berek murarz” i wyznacza 2 osoby na murarzy.
Ust. – na obwodzie koła, osoba prowadząca w środku.
II. Część główna.
1. Doskonalenie przewrotów w przód.
2. Doskonalenie przewrotów w tył.
3. Nauczanie przewrotu w tył do postawy.
ü Przewrót w przód z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego
ü J.w., z postawy
ü J.w., z fazą lotu („skok tygrysi”)
ü Próba wykonania przewrotu w przód z przysiadu do rozkroku
ü Przewrót w tył z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego
ü Przewrót w tył z przysiadu do rozkroku
ü J.w., z postawy i z siadu prostego
ü Przewrót w tył z postawy do postawy
10’
15’
U ustawiają 2 materace (jeden za drugim). P objaśnia i demonstruje ćwiczenia. Ćwiczenia wykonywane w formie strumieniowej.
......
Ust. – j.w., P zwraca uwagę na poprawność i estetykę wykonywania ćwiczeń.
P objaśnia i demonstruje ćwiczenie oraz pomaga w jego wykonaniu.
III. Część końcowa.
1. Ćwiczenie uspokajające, korekcyjne.
2. Czynności organizacyjne.
ü Marsz dookoła boiska na palcach
ü J.w., na zewnętrznej części stopy
ü W siadzie ugięcia podeszwowe stóp i powrót
Zbiórka w szeregu przed prowadzącym. Podsumowanie lekcji.
Ust. – na obwodzie koła.
Uczniowie sprzątają sprzęt i ustawiają się w szeregu przed P.
Agata_2690