Psychologia - Analiza wyglądu.pdf

(45 KB) Pobierz
(Microsoft Word - Psychologia - Analiza wygl\271du)
Ka Ň dy z nas ma swój ulubiony styl ubierania si ħ . Jedni preferuj Ģ rzeczy obcisłe, inni lu Ņ ne.
Kto Ļ uwielbia krótkie spódniczki, inni wył Ģ cznie rzeczy długie i szerokie. Motywujemy to
z reguły wła Ļ ciwo Ļ ciami naszej figury lub przyzwyczajeniem. ale tak naprawd ħ to nasza
pod Ļ wiadomo Ļę w wybiera sobie "tarcze i namiastki". Próbuje poprzez ubranie zapewni ę
sobie to, czego najbardziej potrzebuje, czego nam sicze-golnie brakuje lub brakowało
w dzieci ı stwie.
Metoda analizy z wygl Ģ du zajmuje si ħ rozpoznaniem charakteru człowieka na podstawie tego,
jakie ubranie na siebie zakłada.
jakie kolory odzie Ň y preferuje, jakie wybiera buty i bi Ň uteri ħ . Nosz Ģ c to, co nam si ħ podoba,
w czym czujemy si ħ dobrze, pokazujemy nasz Ģ indywidualn Ģ osobowo Ļę , kompleksy
i prze Ň ycia. Mo Ň na powiedzie ę , Ň e odzie Ň jest form Ģ psychologicznego testu projekcyjnego,
przeniesionego na trójwymiarow Ģ ludzk Ģ sylwetk ħ . Przyjrzyjmy si ħ najcz ħĻ ciej spotykanym
stylom zewn ħ trznego kreowania swego wygl Ģ du i spróbujmy wspólnie opisa ę ukrytego za
ubraniem człowieka z jego najwa Ň niejszymi problemami. Bardzo istotne jest nasze pierwsze
wra Ň enie, które daje nam podstawow Ģ informacj ħ o psychice człowieka. Na tej bazie mo Ň emy
wyró Ň ni ę kilka stylów... Oczywi Ļ cie s Ģ to nazwy umowne, których nie trzeba uczy ę si ħ na
pami ħę . Maj Ģ na celu jedynie przybli Ň enie pewnych cz ħ sto spotykanych i zarazem bardzo
szczególnych upodoba ı w dobieraniu sobie odzie Ň y. Wierz ħ , Ň e proponowany przeze mnie
podział pomo Ň e wyci Ģ gn Ģę pierwsze, bardzo ogólne informacje z wygl Ģ du danej osoby.
W tym miejscu przypominam. Ň e prawidłowa analiza składa si ħ z trzech etapów: ogólnego
wra Ň enia. czyli intuicyjnego odbioru podstawowego rysu ludzkiej osobowo Ļ ci, szczegółowej
interpretacji wszystkich elementów ubioru oraz podsumowania, czyli syntezy i wyciagni ħ cia
prawidłowych wniosków. Ten ostatni etap jest oczywi Ļ cie najistotniejszy. Je Ļ li analiza została
przeprowadzona prawidłowo, wnioski s Ģ spójne, logiczne i oparte na potwierdzaj Ģ cych si ħ
w wzajemnie elementach.
Je Ļ li dorosła kobieta nosi na sobie du ŇĢ ilo Ļę jaskrawych kolorów, pstrokate wzory w myszki
misie, zbyt krótkie dziewcz ħ ce spódniczki, podkolanówki i spina włosy w kitki, reprezentuje
styl dziecinny. Dominuje w nim najcz ħĻ ciej kolor ró Ň owy Wskazuje on osob ħ infantyln Ģ
niedojrzał Ģ , która za wszelk Ģ cen ħ chce wróci ę do zbyt krótkiego dzieci ı stwa. Podło Ň em jest
tutaj brak ciepła i czuło Ļ ci w najwcze Ļ niejszych latach oraz brak zainteresowania ze strony
rodziców. Ukryta t ħ sknota za beztroskim dzieci ı stwem i skłonno Ļę do zabawy ł Ģ czy si ħ
z potrzeb Ģ niezaznanej pieszczoty. Najcz ħĻ ciej osoba taka nie miała okazji poczu ę si ħ
dzieckiem i obecnie czuje potrzeb ħ nadrobienia straconego czasu. U m ħŇ czyzn
charakterystycznym wyznacznikiem symbolicznego powrotu do dzieci ı stwa s Ģ szelki.
Styl młodzie Ň owy u dorosłych, spotykany zarówno w Ļ ród m ħŇ czyzn, jak i u kobiet, jest
symboliczn Ģ prób Ģ zatrzymania uciekaj Ģ cego czasu. Pokazuje on osoby, które t ħ skni Ģ za
szkolnymi latami, kiedy czuły si ħ szcz ħĻ liwe, beztroskie i kochane. Z jednej strony s Ģ to
osoby uciekaj Ģ ce przed odpowiedzialno Ļ ci Ģ i niedojrzałe, które pokazuj Ģ wyra Ņ nie, Ň e nie
dorosły do stałego zwi Ģ zku i stabilizacji emocjonalnej. Z drugiej bez w Ģ tpienia ich ucieczka
w przeszło Ļę jest spowodowana uczuciowym fiaskiem, rozbiciem rodziny, nieumiej ħ tno Ļ ci Ģ
uło Ň enia sobie Ň ycia osobistego. Ubranie zbuntowanej nastolatki (typu "grunge") symbolizuje
bunt i niemo Ň no Ļę pogodzenia si ħ z tym, co si ħ dzieje. Jest to wyra Ņ ny sygnał, Ň e taka osoba
nie chce by ę dojrzała i nic nie zrobi w tym kierunku. Zdecydowanie b ħ dzie starała si ħ "tkwi ę
w przeszło Ļ ci".
Styl erotyczny, czyli noszenie obcisłych, wyzywaj Ģ cych ubra ı , odsłaniaj Ģ cych i nadmiernie
eksponuj Ģ cych ciało jest wyrazem niespełnienia w Ň yciu, a jednocze Ļ nie Ļ wiadczy o niskim
poczuciu własnej warto Ļ ci wewn ħ trznej. Kobieta, która wystawia swoje ciało jak towar na
sprzeda Ň , pod Ļ wiadomie uwa Ň a, Ň e ciało to jedyne pi ħ kno, które posiada i dzi ħ ki któremu
mo Ň e zwróci ę na siebie uwag ħ . Jej ubiór nie jest wbrew pozorom prób Ģ uwiedzenia, lecz
krzykiem rozpaczy niekochanej samotnej istoty, która nie no Ň e odnale Ņę w swoim Ň yciu
miło Ļ ci. Granica mi ħ dzy zmysłowo Ļ ci Ģ a wulgarno Ļ ci Ģ jest cieniutka i kobieta, która j Ģ
przekracza, budzi tylko zakłopotanie innych. Co bardziej przykre, dla niektórych m ħŇ czyzn
taka odzie Ň jest sygnałem łatwej seksualnej zdobyczy na jeden wieczór: Zatem według
wszelkiego prawdopodobie ı stwa poczucie niespełnienia i niekochania pozostanie
niezaspokojone.
Styl m ħ ski, czyli noszenie przez kobiety m ħ skich ubra ı , mo Ň na podzieli ę na kilka rodzajów.
Opiszemy najbardziej klasyczny, czyli garnitur plus krawat. Wskazuje osob ħ , która nie czuje
si ħ kobiet Ģ . albo raczej nie chce si ħ ni Ģ czu ę . Manifestuje, Ň e dorównuje m ħŇ czyznom
intelektualnie i nie chce, szczególnie w miejscu pracy, by ę gorzej od nich traktowana. Zatem
pod Ļ wiadomie podkre Ļ la, Ň e tak naprawd ħ w jej mniemaniu kobiety S Ģ gorsze od m ħŇ czyzn
i jedynym sposobem podniesienia własnej warto Ļ ci jest zewn ħ trzna "zmiana płci". Poniewa Ň
krawat jest symbolem fallicznym, im szerszy, im hardziej ostry wzór na nim, im bardziej
szorstki materiał, tym wi ħ cej m ħ sko Ļ ci kobieta próbuje sobie doda ę .
M ħŇ czyzna preferuj Ģ cy ubranie "harleyowca" podkre Ļ la swoj Ģ przynale Ň no Ļę do jasno
okre Ļ lonej grupy społecznej. której renoma dodaje mu zdecydowania i presti Ň u. Chowanie si ħ
za "sztandarem" subkultury jest oznak Ģ przede wszystkim braku pewno Ļ ci co do własnej
warto Ļ ci i nieumiej ħ tno Ļ ci zbudowania mocy własnej indywidualno Ļ ci. Taki człowiek dopiero
w grupie czuje si ħ bezpiecznie. Manifestowanie specyficzn Ģ odzie ŇĢ Przynale Ň no Ļ ci do
jakiejkolwiek społeczno Ļ ci jest symboliczn Ģ informacj Ģ : nale Ňħ do grupy, mam tam
przyjaciół, je Ļ li mnie zaczepisz, b ħ dziesz miał z nimi do czynienia". A zatem nie mo Ň emy
pomin Ģę w interpretacji tematu l ħ ku przed otoczeniem i poszukiwania bezpiecze ı stwa. Bycie
"harleyowcem" ponadto dodaje poczucie m ħ sko Ļ ci, gdy Ň jest to grupa ustawiona
na zajmowanie si ħ tym wszystkim, co zwi Ģ zane z rozwijaniem odwagi, brawury, dzielno Ļ ci,
twardo Ļ ci. A przecie Ň wiemy doskonale, Ň e je Ļ li czego Ļ próbujemy sobie doda ę , to znaczy,
Ň e tak naprawd ħ tego wła Ļ nie nam brakuje.
Kowbojskie lub harleyowskie stroje noszone przez kobiety, czyli ci ħŇ kie skórzane kurtki
i pasy, ła ı cuchy, kapelusze i ci ħŇ kie m ħ skie buty wyra Ň aj Ģ l ħ k przed własn Ģ kobieco Ļ ci Ģ
i wrogo Ļę wobec m ħŇ czyzn. Podaj Ģ komunikat: "chc ħ by ę silna jak faceci". Ponadto ubiór
"na kowbojk ħ " mo Ň e podkre Ļ la ę sfer ħ seksualn Ģ , co informuje o preferowaniu agresywnego
sposobu współ Ň ycia. Taka osoba równie Ň w sytuacji intymnej chce si ħ poczu ę "m ħ ska", zatem
z reguły przejmuje inicjatyw ħ i w ostry sposób próbuje "zagłuszy ę " swoj Ģ kobieco Ļę ,
Za du Ň a m ħ ska koszula, lu Ņ ne m ħ skie swetry, d Ň insy to córeczka tatusia. Symbolizuje
potrzeb ħ opieki. Taka kobieta pokazuje, Ň e w pewien sposób jest mał Ģ dziewczynk Ģ
domagaj Ģ c Ģ si ħ ojcowskiego ciepła, czuło Ļ ci i zapewnienia jej poczucia bezpiecze ı stwa.
Łatwo si ħ domy Ļ li ę , Ň e jest to równie Ň forma zrekompensowania tego, czego zabrakło w
dzieci ı stwie. Najprawdopodobniej b ħ dzie szuka ę partnera starszego od siebie. Je Ļ li spotyka
si ħ z rówie Ļ nikiem, to wybiera odpowiedzialnego i dojrzałego m ħŇ czyzn ħ , który mimo
młodego wieku b ħ dzie potrafił zast Ģ pi ę jej ojca.
Na koniec styl niechlujny, który wła Ļ ciwie trudno nazwa ę stylem. Zbyt luzackie ubranie, Ņ le
dopasowane, nieciekawe i niemodne rzeczy przekazuj Ģ nam, Ň e tak ubrana osoba nie chce,
Ň eby na ni Ģ patrze ę . Jest to zwi Ģ zane nie tylko z niskim mniemaniem o sobie, z poczuciem,
Ň e nie jest si ħ godnym uwagi czy szacunku, ale Ň e nie traktuje si ħ niczego powa Ň nie.
Ostentacyjne obnoszenie si ħ z przekonaniem, Ň e "nie suknia zdobi człowieka i najwa Ň niejsze
jest w Ļ rodku" ma w rzeczywisto Ļ ci odwróci ę od tego Ļ rodka uwag ħ .
Jest to osoba o nieharmonijnej psychice, zagubiona, niepraktyczna i niezorganizowana.
Nie szanuje siebie, skoro nie potrafi doda ę sobie oprawy w postaci schludnego ubrania, a co
za tym idzie nie szanuje tak Ň e innych ludzi. Nie przeszkadzaj Ģ jej uczucia, jakie budzi
w innych jej wygl Ģ d, zatem ludzkie reakcje nie obchodz Ģ jej w ogóle, a przynajmniej tak
b ħ dzie post ħ powa ę .
Nic spodziewajmy si ħ po niej jakiejkolwiek odpowiedzialno Ļ ci w pracy i sumienno Ļ ci, bo dla
niej to zupełnie obce poj ħ cia. Zreszt Ģ ka Ň dy zbyt ostentacyjny bunt przeciwko ogólnie
przyj ħ tym normom jest wyrazem nieumiej ħ tno Ļ ci przystosowania si ħ do wymaga ı
społecze ı stwa. Na ogół wi ĢŇ e si ħ z l ħ kiem, Ň e si ħ tym wymogom nie sprosta, Ň e jest si ħ zbyt
słabym...
Rzeczy lu Ņ ne i obszerne nosz Ģ ludzie, którzy potrzebuj Ģ wolno Ļ ci na ka Ň dym kroku,
przestrzeni do działania i nie znosz Ģ Ň adnych ogranicze ı , zakazów, nakazów, presji.
Najprawdopodobniej przyczyna le Ň y w dzieci ı stwie, surowym, pełnym rygorów lub
przesadnej nadopieku ı czej miło Ļ ci, która nie pozwalała na poczucie swobody i wolno Ļ ci.
Taka osoba stara si ħ programowa ę swoje Ň ycie tak, by uciec jak najdalej od twardych
struktur, wybiera zatem zawody wolne i w ka Ň dej sytuacji podkre Ļ la swoj Ģ niezale Ň no Ļę
i niech ħę podporz Ģ dkowania si ħ czemukolwiek.
Rzeczy obcisłe, takie które przylegaj Ģ do ciała i opinaj Ģ c uwydatniaj Ģ kształty s Ģ form Ģ
zast ħ pcz Ģ przytulania. Nosz Ģ je osoby wra Ň liwe na dotyk i czuło Ļę , spragnione takich dozna ı .
Poniewa Ň przypominaj Ģ ca drug Ģ skór ħ odzie Ň tworzy Ļ cisły kontakt z ciałem, jest dla nich
namiastk Ģ pieszczoty. Bez w Ģ tpienia ich zimne, pozbawione czuło Ļ ci dzieci ı stwo przyczyniło
si ħ do wytworzenia tej wewn ħ trznej potrzeby. Nagradzanie dziecka wył Ģ cznie za wymierne
osi Ģ gni ħ cie, np. za pi Ģ tk ħ w szkole, wytworzyło nawyk pracowito Ļ ci, sumienno Ļ ci,
dokładno Ļ ci. Tacy ludzie mog Ģ przez wiele godzin pracowa ę i z reguły s Ģ dobrze
zorganizowani. ĺ wietnie radz Ģ sobie w zawodach wymagaj Ģ cych drobiazgowo Ļ ci. Niestety
najcz ħĻ ciej dobra praca jest jedynym znanym im sposobem upominania si ħ o uwag ħ , czuło Ļę
i ciepło, dlatego taki człowiek mo Ň e mie ę kłopoty z inn Ģ form Ģ okazywania uczucia,
Uniformy, czyli garnitury i garsonki, maj Ģ za zadanie "schowa ę " tak ubran Ģ osob ħ w grupie
innych do niej podobnych. Przynale Ň no Ļę do jakiej Ļ grupy (np. "garniturowców", "biznes-
woman") dodaje im poczucia własnej warto Ļ ci. Im dro Ň szy garnitur, im bardziej elegancka
garsonka, im lepszej firmy, tym lepsze samopoczucie posiadacza. Ponadto uniform to
usztywniaj Ģ cy pancerz, broni Ģ cy wn ħ trza. Pozapinany Ň akiet lub marynarka przypomina nieco
grub Ģ tarcz ħ . Daje poczucie bezpiecze ı stwa i anonimowo Ļ ci przecie Ň wszystkie garnitury
i Ň akiety wygl Ģ daj Ģ podobnie. Osoby tak ubrane nie lubi Ģ mówi ę osobie i swoich intymnych
sprawach. Poruszanie tematów osobistych mo Ň e wywoła ę w nich zło Ļę lub panik ħ .
Taki człowiek lubi działa ę według Ļ ci Ļ le okre Ļ lonych szablonów.
Wybiera towarzystwo, które jest do niego podobne i zachowuje si ħ według dokładnie
okre Ļ lonych norm. Wszystko musi dzia ę si ħ zgodnie z planem. To osoby zdyscyplinowane,
uporz Ģ dkowane, szanuj Ģ ce zwierzchnie władze oraz preferuj Ģ ce wszelkie mo Ň liwe struktury,
bo tylko one daj Ģ im poczucie bezpiecze ı stwa. Wszelka nieprzewidywalno Ļę wytr Ģ ca ich
z równowagi. Nieprzypadkowo pewne instytucje ubieraj Ģ swoich pracowników w mundury,
zapewniaj Ģ one dyscyplin ħ i porz Ģ dek.
Ubranie kilkuwarstwowe, nazywane cz ħ sto ubiorem "na cebulk ħ ", jest symbolicznym
odgrodzeniem si ħ od ĺ wiata przez kolejne warstwy zało Ň onej na siebie odzie Ň y.
Bez w Ģ tpienia wynika to z braku zaufania do ludzi, z l ħ ku przed ich okrucie ı stwem
i nieczuło Ļ ci Ģ . Najbardziej charakterystycznym przykładem s Ģ bezdomni, przeganiani
z kolejnych ławek w parku czy na dworcu, drzemi Ģ cy jak zaj Ģ c pod miedz Ģ w wygrzebanym
ze Ļ mietnika kartonie, Człowiek ubieraj Ģ cy si ħ na cebulk ħ bardzo wolno pozbywa si ħ
dystansu do innych, ogromnie trudno zdoby ę jego zaufanie.
Stan przedłu Ň ony, czyli tuniki, bluzy, swetry i koszule wypuszczone na wierzch spodni lub
spódnicy, przykrywaj Ģ ce biodra, to symboliczne przykrycie sfery intymnej. Poniewa Ň bluzka,
koszula. czy sweter odpowiadaj Ģ za Ļ wiadome działanie, mo Ň emy Ļ miało powiedzie ę , Ň e jest
to rozci Ģ gni ħ cie Ļ wiadomej kontroli na Ň ycie erotyczne.
Stan skrócony, czyli chowanie bluzek i swetrów do spodni i spódnic Ļ wiadczy natomiast
o du Ň ej spontaniczno Ļ ci człowieka. Osoba taka szybko reaguje i jest ci Ģ gle ŇĢ dna nowych
dozna ı , Jest ciekawa ĺ wiata i ludzi, nie traci zbyt wiele czasu na zastanawianie si ħ , a jej
pod Ļ wiadomo Ļę wyra Ň a zgod ħ na nowe spotkania.
Zaakcentowanie ramion przez pagony, naszywki, poduchy przenosi ci ħŇ ar naszej uwagi w t ħ
stref ħ i pokazuje człowieka, dla którego najwi ħ cej znacz Ģ konkretne, wymierne osi Ģ gni ħ cia,
b ħ d Ģ ce realizacj Ģ własnego przepisu na sukces. Optyczne poszerzenie sylwetki w tym rejonie
ma za zadanie doda ę wa Ň no Ļ ci i podkre Ļ li ę sprawno Ļę danej osoby w zakresie efektywnego
kreowania swojego Ň ycia ekonomicznego. Dotyczy to bowiem przede wszystkim sprawnego
poruszania si ħ w sferze biznesu. Jednocze Ļ nie symbolizuje, Ň e dana osoba d Ņ wiga du Ň y ci ħŇ ar
odpowiedzialno Ļ ci i fachowo Ļ ci, a poprzez pozorne rozbudowanie ramion próbuje
symbolicznie doda ę sobie nieco siły.
Zaakcentowanie szyi poprzez wszelkiego rodzaju ciasne obro Ň e, typu: golf, zawi Ģ zana
chustka, ciasno przylegaj Ģ ca bi Ň uteria jest symbolem "uwi ħ zienia" własnych dozna ı . Chocia Ň
skojarzenie z psem, którego swoboda wyznaczona jest przez długo Ļę smyczy lub ła ı cucha
przy budzie, zabrzmie ę mo Ň e troszk ħ niemiło. niemniej jest w tym przypadku najbardziej
oczywistym symbolem. Osoba w "obro Ň y" nie pozwała sobie na swobodne prze Ň ywanie
Ň ycia. Ogranicza j Ģ niewidzialna smycz własnych zahamowa ı , l ħ ków, kompleksów
i w Ģ tpliwo Ļ ci.
Rozci ħ cia z boków bluzki czy koszuli, je Ļ li zało Ň ymy, Ň e przód jest przyszło Ļ ci Ģ a tył
przeszło Ļ ci Ģ , mo Ň e odczytywane by ę jako wyra Ņ ne odci ħ cie si ħ od przeszło Ļ ci i zdecydowanie
na nowego rodzaju aktywno Ļę w Ň yciu.
Wa Ň na jest tutaj wysoko Ļę wyst ħ powania tych rozci ħę . Je Ļ li s Ģ du Ň e i znajd Ģ si ħ bezpo Ļ rednio
w sferze Ļ wiadomej, to osoba taka jest gotowa do przewarto Ļ ciowa ı i wprowadzenia
znacz Ģ cych zmian. Natomiast je Ļ li bluzka czy koszula jest dłu Ň sza, a niewielkie p ħ kni ħ cia
trafiaj Ģ poni Ň ej pasa. to pragnienie zmian pozostaje W sferze nie Ļ wiadomej.
Zaakcentowanie sfery intymnej, czyli rejonu bioder i górnej cz ħĻ ci ud fasonem, to
podkre Ļ lenie wagi erotyki w Ň yciu analizowanej osoby. Je Ļ li t ħ cz ħĻę ciała podkre Ļ la szeroka
lu Ņ na spódniczka na w wielu sztywnych halkach (styl lat pi ħę dziesi Ģ tych), to jest raczej
wyrazem swobody seksualnej i umiej ħ tno Ļ ci traktowania erotyki "na luzie". Je Ļ li natomiast
spodnie lub spódnica ciasno opinaj Ģ cz ħĻ ci intymne, wówczas mamy doczynienia
z przypadkiem problemu na tym tle.
Nieco podobne znaczenie ma wyeksponowanie nóg przez kobiet ħ - jest to symboliczne
pokazanie, Ň e najwa Ň niejsze w Ň yciu jest ciało... Spódnica wykonana z prze Ņ roczystego
materiału odsłania nogi w sposób mniej bezpo Ļ redni. Jest jak mgiełka, zabawa
w "chowanego", droczenie si ħ ... Je Ļ li zechcemy j Ģ zinterpretowa ę musimy uwzgl ħ dni ę ten
wła Ļ nie element. "Taka osoba bawi si ħ w seks bardziej, ni Ň rzeczywi Ļ cie prze Ň ywa.
Niewykluczone, Ň e forma jest dla niej wa Ň niejsza ni Ň tre Ļę .
Podobne znaczenie b ħ dzie miała spódnica z fr ħ dzli, spomi ħ dzy których przy ka Ň dym ruchu
wida ę nogi. Fr ħ dzle to te Ň potrzeba zabawy i powiedziała bym nawet, Ň e fr ħ dzle na tym
poziomie to infantylizm w sferze seksu.
Rozci ħ cia w spódnicach s Ģ równie Ň form Ģ nieco delikatniejszego pokazywania nóg.
Niemniej jest to takie wabienie nie do ko ı ca oczywiste. Jedynie rozci ħ cie z tyłu sygnalizuje
gotowo Ļę kobiety do kontaktu intymnego i ogólnie potrzeb ħ do Ļ wiadczenia erotycznego.
Natomiast rozci ħ cia z przodu pokazuj Ģ wyra Ņ nie, Ň e wszystko jest pod kontrol Ģ , a zatem nie
ma mowy o jakiejkolwiek spontaniczno Ļ ci. Mo Ň na by domniemywa ę , Ň e osoba taka
"chciałaby, a boi si ħ ". Troszk ħ wabi, ale nie jest gotowa na kontakt z powodu własnych
kompleksów i obaw.
Zaakcentowanie nóg poprzez naszywki, lampasy, wypchane kieszenie na udach mo Ň e
sugerowa ę kłopoty zwi Ģ zane z domem rodzinnym. Szczególnym symbolem kłótni
i niemo Ň no Ļ ci zaakceptowania podej Ļ cia rodziców s Ģ łaty na kolanach. Natomiast wydarte,
wyszarpane na kolanach d Ň insy s Ģ wyrazem jawnego buntu przeciwko nie tylko rodzicom,
ale te Ň przeciwko wszelkim strukturom i autorytetom, których rodzice s Ģ symbolem.
Wyra Ņ nie odcinaj Ģ ce si ħ innym kolorem szwy, przypominaj Ģ ce wojskowe lampasy, kojarz Ģ
si ħ dosy ę jednoznacznie z musztr Ģ i wojskowym re Ň imem w domu.
To oczywi Ļ cie bardzo ogólny przegl Ģ d najcz ħĻ ciej spotykany form ubierania si ħ .
Mam nadziej ħ , Ň e pokazuje, jak wiele informacji mo Ň emy uzyska ę na podstawie
zewn ħ trznego wygl Ģ du człowieka.
Wystarczy nauczy ę si ħ uwa Ň nie patrze ę na ludzi...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin