Psychologia - Analiza wyglądu.pdf
(
45 KB
)
Pobierz
(Microsoft Word - Psychologia - Analiza wygl\271du)
Ka
Ň
dy z nas ma swój ulubiony styl ubierania si
ħ
. Jedni preferuj
Ģ
rzeczy obcisłe, inni lu
Ņ
ne.
Kto
Ļ
uwielbia krótkie spódniczki, inni wył
Ģ
cznie rzeczy długie i szerokie. Motywujemy to
z reguły wła
Ļ
ciwo
Ļ
ciami naszej figury lub przyzwyczajeniem. ale tak naprawd
ħ
to nasza
pod
Ļ
wiadomo
Ļę
w wybiera sobie "tarcze i namiastki". Próbuje poprzez ubranie zapewni
ę
sobie to, czego najbardziej potrzebuje, czego nam sicze-golnie brakuje lub brakowało
w dzieci
ı
stwie.
Metoda analizy z wygl
Ģ
du zajmuje si
ħ
rozpoznaniem charakteru człowieka na podstawie tego,
jakie ubranie na siebie zakłada.
jakie kolory odzie
Ň
y preferuje, jakie wybiera buty i bi
Ň
uteri
ħ
. Nosz
Ģ
c to, co nam si
ħ
podoba,
w czym czujemy si
ħ
dobrze, pokazujemy nasz
Ģ
indywidualn
Ģ
osobowo
Ļę
, kompleksy
i prze
Ň
ycia. Mo
Ň
na powiedzie
ę
,
Ň
e odzie
Ň
jest form
Ģ
psychologicznego testu projekcyjnego,
przeniesionego na trójwymiarow
Ģ
ludzk
Ģ
sylwetk
ħ
. Przyjrzyjmy si
ħ
najcz
ħĻ
ciej spotykanym
stylom zewn
ħ
trznego kreowania swego wygl
Ģ
du i spróbujmy wspólnie opisa
ę
ukrytego za
ubraniem człowieka z jego najwa
Ň
niejszymi problemami. Bardzo istotne jest nasze pierwsze
wra
Ň
enie, które daje nam podstawow
Ģ
informacj
ħ
o psychice człowieka. Na tej bazie mo
Ň
emy
wyró
Ň
ni
ę
kilka stylów... Oczywi
Ļ
cie s
Ģ
to nazwy umowne, których nie trzeba uczy
ę
si
ħ
na
pami
ħę
. Maj
Ģ
na celu jedynie przybli
Ň
enie pewnych cz
ħ
sto spotykanych i zarazem bardzo
szczególnych upodoba
ı
w dobieraniu sobie odzie
Ň
y. Wierz
ħ
,
Ň
e proponowany przeze mnie
podział pomo
Ň
e wyci
Ģ
gn
Ģę
pierwsze, bardzo ogólne informacje z wygl
Ģ
du danej osoby.
W tym miejscu przypominam.
Ň
e prawidłowa analiza składa si
ħ
z trzech etapów: ogólnego
wra
Ň
enia. czyli intuicyjnego odbioru podstawowego rysu ludzkiej osobowo
Ļ
ci, szczegółowej
interpretacji wszystkich elementów ubioru oraz podsumowania, czyli syntezy i wyciagni
ħ
cia
prawidłowych wniosków. Ten ostatni etap jest oczywi
Ļ
cie najistotniejszy. Je
Ļ
li analiza została
przeprowadzona prawidłowo, wnioski s
Ģ
spójne, logiczne i oparte na potwierdzaj
Ģ
cych si
ħ
w wzajemnie elementach.
Je
Ļ
li dorosła kobieta nosi na sobie du
ŇĢ
ilo
Ļę
jaskrawych kolorów, pstrokate wzory w myszki
misie, zbyt krótkie dziewcz
ħ
ce spódniczki, podkolanówki i spina włosy w kitki, reprezentuje
styl dziecinny. Dominuje w nim najcz
ħĻ
ciej kolor ró
Ň
owy Wskazuje on osob
ħ
infantyln
Ģ
niedojrzał
Ģ
, która za wszelk
Ģ
cen
ħ
chce wróci
ę
do zbyt krótkiego dzieci
ı
stwa. Podło
Ň
em jest
tutaj brak ciepła i czuło
Ļ
ci w najwcze
Ļ
niejszych latach oraz brak zainteresowania ze strony
rodziców. Ukryta t
ħ
sknota za beztroskim dzieci
ı
stwem i skłonno
Ļę
do zabawy ł
Ģ
czy si
ħ
z potrzeb
Ģ
niezaznanej pieszczoty. Najcz
ħĻ
ciej osoba taka nie miała okazji poczu
ę
si
ħ
dzieckiem i obecnie czuje potrzeb
ħ
nadrobienia straconego czasu. U m
ħŇ
czyzn
charakterystycznym wyznacznikiem symbolicznego powrotu do dzieci
ı
stwa s
Ģ
szelki.
Styl młodzie
Ň
owy u dorosłych, spotykany zarówno w
Ļ
ród m
ħŇ
czyzn, jak i u kobiet, jest
symboliczn
Ģ
prób
Ģ
zatrzymania uciekaj
Ģ
cego czasu. Pokazuje on osoby, które t
ħ
skni
Ģ
za
szkolnymi latami, kiedy czuły si
ħ
szcz
ħĻ
liwe, beztroskie i kochane. Z jednej strony s
Ģ
to
osoby uciekaj
Ģ
ce przed odpowiedzialno
Ļ
ci
Ģ
i niedojrzałe, które pokazuj
Ģ
wyra
Ņ
nie,
Ň
e nie
dorosły do stałego zwi
Ģ
zku i stabilizacji emocjonalnej. Z drugiej bez w
Ģ
tpienia ich ucieczka
w przeszło
Ļę
jest spowodowana uczuciowym fiaskiem, rozbiciem rodziny, nieumiej
ħ
tno
Ļ
ci
Ģ
uło
Ň
enia sobie
Ň
ycia osobistego. Ubranie zbuntowanej nastolatki (typu "grunge") symbolizuje
bunt i niemo
Ň
no
Ļę
pogodzenia si
ħ
z tym, co si
ħ
dzieje. Jest to wyra
Ņ
ny sygnał,
Ň
e taka osoba
nie chce by
ę
dojrzała i nic nie zrobi w tym kierunku. Zdecydowanie b
ħ
dzie starała si
ħ
"tkwi
ę
w przeszło
Ļ
ci".
Styl erotyczny, czyli noszenie obcisłych, wyzywaj
Ģ
cych ubra
ı
, odsłaniaj
Ģ
cych i nadmiernie
eksponuj
Ģ
cych ciało jest wyrazem niespełnienia w
Ň
yciu, a jednocze
Ļ
nie
Ļ
wiadczy o niskim
poczuciu własnej warto
Ļ
ci wewn
ħ
trznej. Kobieta, która wystawia swoje ciało jak towar na
sprzeda
Ň
, pod
Ļ
wiadomie uwa
Ň
a,
Ň
e ciało to jedyne pi
ħ
kno, które posiada i dzi
ħ
ki któremu
mo
Ň
e zwróci
ę
na siebie uwag
ħ
. Jej ubiór nie jest wbrew pozorom prób
Ģ
uwiedzenia, lecz
krzykiem rozpaczy niekochanej samotnej istoty, która nie no
Ň
e odnale
Ņę
w swoim
Ň
yciu
miło
Ļ
ci. Granica mi
ħ
dzy zmysłowo
Ļ
ci
Ģ
a wulgarno
Ļ
ci
Ģ
jest cieniutka i kobieta, która j
Ģ
przekracza, budzi tylko zakłopotanie innych. Co bardziej przykre, dla niektórych m
ħŇ
czyzn
taka odzie
Ň
jest sygnałem łatwej seksualnej zdobyczy na jeden wieczór: Zatem według
wszelkiego prawdopodobie
ı
stwa poczucie niespełnienia i niekochania pozostanie
niezaspokojone.
Styl m
ħ
ski, czyli noszenie przez kobiety m
ħ
skich ubra
ı
, mo
Ň
na podzieli
ę
na kilka rodzajów.
Opiszemy najbardziej klasyczny, czyli garnitur plus krawat. Wskazuje osob
ħ
, która nie czuje
si
ħ
kobiet
Ģ
. albo raczej nie chce si
ħ
ni
Ģ
czu
ę
. Manifestuje,
Ň
e dorównuje m
ħŇ
czyznom
intelektualnie i nie chce, szczególnie w miejscu pracy, by
ę
gorzej od nich traktowana. Zatem
pod
Ļ
wiadomie podkre
Ļ
la,
Ň
e tak naprawd
ħ
w jej mniemaniu kobiety S
Ģ
gorsze od m
ħŇ
czyzn
i jedynym sposobem podniesienia własnej warto
Ļ
ci jest zewn
ħ
trzna "zmiana płci". Poniewa
Ň
krawat jest symbolem fallicznym, im szerszy, im hardziej ostry wzór na nim, im bardziej
szorstki materiał, tym wi
ħ
cej m
ħ
sko
Ļ
ci kobieta próbuje sobie doda
ę
.
M
ħŇ
czyzna preferuj
Ģ
cy ubranie "harleyowca" podkre
Ļ
la swoj
Ģ
przynale
Ň
no
Ļę
do jasno
okre
Ļ
lonej grupy społecznej. której renoma dodaje mu zdecydowania i presti
Ň
u. Chowanie si
ħ
za "sztandarem" subkultury jest oznak
Ģ
przede wszystkim braku pewno
Ļ
ci co do własnej
warto
Ļ
ci i nieumiej
ħ
tno
Ļ
ci zbudowania mocy własnej indywidualno
Ļ
ci. Taki człowiek dopiero
w grupie czuje si
ħ
bezpiecznie. Manifestowanie specyficzn
Ģ
odzie
ŇĢ
Przynale
Ň
no
Ļ
ci do
jakiejkolwiek społeczno
Ļ
ci jest symboliczn
Ģ
informacj
Ģ
: nale
Ňħ
do grupy, mam tam
przyjaciół, je
Ļ
li mnie zaczepisz, b
ħ
dziesz miał z nimi do czynienia". A zatem nie mo
Ň
emy
pomin
Ģę
w interpretacji tematu l
ħ
ku przed otoczeniem i poszukiwania bezpiecze
ı
stwa. Bycie
"harleyowcem" ponadto dodaje poczucie m
ħ
sko
Ļ
ci, gdy
Ň
jest to grupa ustawiona
na zajmowanie si
ħ
tym wszystkim, co zwi
Ģ
zane z rozwijaniem odwagi, brawury, dzielno
Ļ
ci,
twardo
Ļ
ci. A przecie
Ň
wiemy doskonale,
Ň
e je
Ļ
li czego
Ļ
próbujemy sobie doda
ę
, to znaczy,
Ň
e tak naprawd
ħ
tego wła
Ļ
nie nam brakuje.
Kowbojskie lub harleyowskie stroje noszone przez kobiety, czyli ci
ħŇ
kie skórzane kurtki
i pasy, ła
ı
cuchy, kapelusze i ci
ħŇ
kie m
ħ
skie buty wyra
Ň
aj
Ģ
l
ħ
k przed własn
Ģ
kobieco
Ļ
ci
Ģ
i wrogo
Ļę
wobec m
ħŇ
czyzn. Podaj
Ģ
komunikat: "chc
ħ
by
ę
silna jak faceci". Ponadto ubiór
"na kowbojk
ħ
" mo
Ň
e podkre
Ļ
la
ę
sfer
ħ
seksualn
Ģ
, co informuje o preferowaniu agresywnego
sposobu współ
Ň
ycia. Taka osoba równie
Ň
w sytuacji intymnej chce si
ħ
poczu
ę
"m
ħ
ska", zatem
z reguły przejmuje inicjatyw
ħ
i w ostry sposób próbuje "zagłuszy
ę
" swoj
Ģ
kobieco
Ļę
,
Za du
Ň
a m
ħ
ska koszula, lu
Ņ
ne m
ħ
skie swetry, d
Ň
insy to córeczka tatusia. Symbolizuje
potrzeb
ħ
opieki. Taka kobieta pokazuje,
Ň
e w pewien sposób jest mał
Ģ
dziewczynk
Ģ
domagaj
Ģ
c
Ģ
si
ħ
ojcowskiego ciepła, czuło
Ļ
ci i zapewnienia jej poczucia bezpiecze
ı
stwa.
Łatwo si
ħ
domy
Ļ
li
ę
,
Ň
e jest to równie
Ň
forma zrekompensowania tego, czego zabrakło w
dzieci
ı
stwie. Najprawdopodobniej b
ħ
dzie szuka
ę
partnera starszego od siebie. Je
Ļ
li spotyka
si
ħ
z rówie
Ļ
nikiem, to wybiera odpowiedzialnego i dojrzałego m
ħŇ
czyzn
ħ
, który mimo
młodego wieku b
ħ
dzie potrafił zast
Ģ
pi
ę
jej ojca.
Na koniec styl niechlujny, który wła
Ļ
ciwie trudno nazwa
ę
stylem. Zbyt luzackie ubranie,
Ņ
le
dopasowane, nieciekawe i niemodne rzeczy przekazuj
Ģ
nam,
Ň
e tak ubrana osoba nie chce,
Ň
eby na ni
Ģ
patrze
ę
. Jest to zwi
Ģ
zane nie tylko z niskim mniemaniem o sobie, z poczuciem,
Ň
e nie jest si
ħ
godnym uwagi czy szacunku, ale
Ň
e nie traktuje si
ħ
niczego powa
Ň
nie.
Ostentacyjne obnoszenie si
ħ
z przekonaniem,
Ň
e "nie suknia zdobi człowieka i najwa
Ň
niejsze
jest w
Ļ
rodku" ma w rzeczywisto
Ļ
ci odwróci
ę
od tego
Ļ
rodka uwag
ħ
.
Jest to osoba o nieharmonijnej psychice, zagubiona, niepraktyczna i niezorganizowana.
Nie szanuje siebie, skoro nie potrafi doda
ę
sobie oprawy w postaci schludnego ubrania, a co
za tym idzie nie szanuje tak
Ň
e innych ludzi. Nie przeszkadzaj
Ģ
jej uczucia, jakie budzi
w innych jej wygl
Ģ
d, zatem ludzkie reakcje nie obchodz
Ģ
jej w ogóle, a przynajmniej tak
b
ħ
dzie post
ħ
powa
ę
.
Nic spodziewajmy si
ħ
po niej jakiejkolwiek odpowiedzialno
Ļ
ci w pracy i sumienno
Ļ
ci, bo dla
niej to zupełnie obce poj
ħ
cia. Zreszt
Ģ
ka
Ň
dy zbyt ostentacyjny bunt przeciwko ogólnie
przyj
ħ
tym normom jest wyrazem nieumiej
ħ
tno
Ļ
ci przystosowania si
ħ
do wymaga
ı
społecze
ı
stwa. Na ogół wi
ĢŇ
e si
ħ
z l
ħ
kiem,
Ň
e si
ħ
tym wymogom nie sprosta,
Ň
e jest si
ħ
zbyt
słabym...
Rzeczy lu
Ņ
ne i obszerne nosz
Ģ
ludzie, którzy potrzebuj
Ģ
wolno
Ļ
ci na ka
Ň
dym kroku,
przestrzeni do działania i nie znosz
Ģ
Ň
adnych ogranicze
ı
, zakazów, nakazów, presji.
Najprawdopodobniej przyczyna le
Ň
y w dzieci
ı
stwie, surowym, pełnym rygorów lub
przesadnej nadopieku
ı
czej miło
Ļ
ci, która nie pozwalała na poczucie swobody i wolno
Ļ
ci.
Taka osoba stara si
ħ
programowa
ę
swoje
Ň
ycie tak, by uciec jak najdalej od twardych
struktur, wybiera zatem zawody wolne i w ka
Ň
dej sytuacji podkre
Ļ
la swoj
Ģ
niezale
Ň
no
Ļę
i niech
ħę
podporz
Ģ
dkowania si
ħ
czemukolwiek.
Rzeczy obcisłe, takie które przylegaj
Ģ
do ciała i opinaj
Ģ
c uwydatniaj
Ģ
kształty s
Ģ
form
Ģ
zast
ħ
pcz
Ģ
przytulania. Nosz
Ģ
je osoby wra
Ň
liwe na dotyk i czuło
Ļę
, spragnione takich dozna
ı
.
Poniewa
Ň
przypominaj
Ģ
ca drug
Ģ
skór
ħ
odzie
Ň
tworzy
Ļ
cisły kontakt z ciałem, jest dla nich
namiastk
Ģ
pieszczoty. Bez w
Ģ
tpienia ich zimne, pozbawione czuło
Ļ
ci dzieci
ı
stwo przyczyniło
si
ħ
do wytworzenia tej wewn
ħ
trznej potrzeby. Nagradzanie dziecka wył
Ģ
cznie za wymierne
osi
Ģ
gni
ħ
cie, np. za pi
Ģ
tk
ħ
w szkole, wytworzyło nawyk pracowito
Ļ
ci, sumienno
Ļ
ci,
dokładno
Ļ
ci. Tacy ludzie mog
Ģ
przez wiele godzin pracowa
ę
i z reguły s
Ģ
dobrze
zorganizowani.
ĺ
wietnie radz
Ģ
sobie w zawodach wymagaj
Ģ
cych drobiazgowo
Ļ
ci. Niestety
najcz
ħĻ
ciej dobra praca jest jedynym znanym im sposobem upominania si
ħ
o uwag
ħ
, czuło
Ļę
i ciepło, dlatego taki człowiek mo
Ň
e mie
ę
kłopoty z inn
Ģ
form
Ģ
okazywania uczucia,
Uniformy, czyli garnitury i garsonki, maj
Ģ
za zadanie "schowa
ę
" tak ubran
Ģ
osob
ħ
w grupie
innych do niej podobnych. Przynale
Ň
no
Ļę
do jakiej
Ļ
grupy (np. "garniturowców", "biznes-
woman") dodaje im poczucia własnej warto
Ļ
ci. Im dro
Ň
szy garnitur, im bardziej elegancka
garsonka, im lepszej firmy, tym lepsze samopoczucie posiadacza. Ponadto uniform to
usztywniaj
Ģ
cy pancerz, broni
Ģ
cy wn
ħ
trza. Pozapinany
Ň
akiet lub marynarka przypomina nieco
grub
Ģ
tarcz
ħ
. Daje poczucie bezpiecze
ı
stwa i anonimowo
Ļ
ci przecie
Ň
wszystkie garnitury
i
Ň
akiety wygl
Ģ
daj
Ģ
podobnie. Osoby tak ubrane nie lubi
Ģ
mówi
ę
osobie i swoich intymnych
sprawach. Poruszanie tematów osobistych mo
Ň
e wywoła
ę
w nich zło
Ļę
lub panik
ħ
.
Taki człowiek lubi działa
ę
według
Ļ
ci
Ļ
le okre
Ļ
lonych szablonów.
Wybiera towarzystwo, które jest do niego podobne i zachowuje si
ħ
według dokładnie
okre
Ļ
lonych norm. Wszystko musi dzia
ę
si
ħ
zgodnie z planem. To osoby zdyscyplinowane,
uporz
Ģ
dkowane, szanuj
Ģ
ce zwierzchnie władze oraz preferuj
Ģ
ce wszelkie mo
Ň
liwe struktury,
bo tylko one daj
Ģ
im poczucie bezpiecze
ı
stwa. Wszelka nieprzewidywalno
Ļę
wytr
Ģ
ca ich
z równowagi. Nieprzypadkowo pewne instytucje ubieraj
Ģ
swoich pracowników w mundury,
zapewniaj
Ģ
one dyscyplin
ħ
i porz
Ģ
dek.
Ubranie kilkuwarstwowe, nazywane cz
ħ
sto ubiorem "na cebulk
ħ
", jest symbolicznym
odgrodzeniem si
ħ
od
ĺ
wiata przez kolejne warstwy zało
Ň
onej na siebie odzie
Ň
y.
Bez w
Ģ
tpienia wynika to z braku zaufania do ludzi, z l
ħ
ku przed ich okrucie
ı
stwem
i nieczuło
Ļ
ci
Ģ
. Najbardziej charakterystycznym przykładem s
Ģ
bezdomni, przeganiani
z kolejnych ławek w parku czy na dworcu, drzemi
Ģ
cy jak zaj
Ģ
c pod miedz
Ģ
w wygrzebanym
ze
Ļ
mietnika kartonie, Człowiek ubieraj
Ģ
cy si
ħ
na cebulk
ħ
bardzo wolno pozbywa si
ħ
dystansu do innych, ogromnie trudno zdoby
ę
jego zaufanie.
Stan przedłu
Ň
ony, czyli tuniki, bluzy, swetry i koszule wypuszczone na wierzch spodni lub
spódnicy, przykrywaj
Ģ
ce biodra, to symboliczne przykrycie sfery intymnej. Poniewa
Ň
bluzka,
koszula. czy sweter odpowiadaj
Ģ
za
Ļ
wiadome działanie, mo
Ň
emy
Ļ
miało powiedzie
ę
,
Ň
e jest
to rozci
Ģ
gni
ħ
cie
Ļ
wiadomej kontroli na
Ň
ycie erotyczne.
Stan skrócony, czyli chowanie bluzek i swetrów do spodni i spódnic
Ļ
wiadczy natomiast
o du
Ň
ej spontaniczno
Ļ
ci człowieka. Osoba taka szybko reaguje i jest ci
Ģ
gle
ŇĢ
dna nowych
dozna
ı
, Jest ciekawa
ĺ
wiata i ludzi, nie traci zbyt wiele czasu na zastanawianie si
ħ
, a jej
pod
Ļ
wiadomo
Ļę
wyra
Ň
a zgod
ħ
na nowe spotkania.
Zaakcentowanie ramion przez pagony, naszywki, poduchy przenosi ci
ħŇ
ar naszej uwagi w t
ħ
stref
ħ
i pokazuje człowieka, dla którego najwi
ħ
cej znacz
Ģ
konkretne, wymierne osi
Ģ
gni
ħ
cia,
b
ħ
d
Ģ
ce realizacj
Ģ
własnego przepisu na sukces. Optyczne poszerzenie sylwetki w tym rejonie
ma za zadanie doda
ę
wa
Ň
no
Ļ
ci i podkre
Ļ
li
ę
sprawno
Ļę
danej osoby w zakresie efektywnego
kreowania swojego
Ň
ycia ekonomicznego. Dotyczy to bowiem przede wszystkim sprawnego
poruszania si
ħ
w sferze biznesu. Jednocze
Ļ
nie symbolizuje,
Ň
e dana osoba d
Ņ
wiga du
Ň
y ci
ħŇ
ar
odpowiedzialno
Ļ
ci i fachowo
Ļ
ci, a poprzez pozorne rozbudowanie ramion próbuje
symbolicznie doda
ę
sobie nieco siły.
Zaakcentowanie szyi poprzez wszelkiego rodzaju ciasne obro
Ň
e, typu: golf, zawi
Ģ
zana
chustka, ciasno przylegaj
Ģ
ca bi
Ň
uteria jest symbolem "uwi
ħ
zienia" własnych dozna
ı
. Chocia
Ň
skojarzenie z psem, którego swoboda wyznaczona jest przez długo
Ļę
smyczy lub ła
ı
cucha
przy budzie, zabrzmie
ę
mo
Ň
e troszk
ħ
niemiło. niemniej jest w tym przypadku najbardziej
oczywistym symbolem. Osoba w "obro
Ň
y" nie pozwała sobie na swobodne prze
Ň
ywanie
Ň
ycia. Ogranicza j
Ģ
niewidzialna smycz własnych zahamowa
ı
, l
ħ
ków, kompleksów
i w
Ģ
tpliwo
Ļ
ci.
Rozci
ħ
cia z boków bluzki czy koszuli, je
Ļ
li zało
Ň
ymy,
Ň
e przód jest przyszło
Ļ
ci
Ģ
a tył
przeszło
Ļ
ci
Ģ
, mo
Ň
e odczytywane by
ę
jako wyra
Ņ
ne odci
ħ
cie si
ħ
od przeszło
Ļ
ci i zdecydowanie
na nowego rodzaju aktywno
Ļę
w
Ň
yciu.
Wa
Ň
na jest tutaj wysoko
Ļę
wyst
ħ
powania tych rozci
ħę
. Je
Ļ
li s
Ģ
du
Ň
e i znajd
Ģ
si
ħ
bezpo
Ļ
rednio
w sferze
Ļ
wiadomej, to osoba taka jest gotowa do przewarto
Ļ
ciowa
ı
i wprowadzenia
znacz
Ģ
cych zmian. Natomiast je
Ļ
li bluzka czy koszula jest dłu
Ň
sza, a niewielkie p
ħ
kni
ħ
cia
trafiaj
Ģ
poni
Ň
ej pasa. to pragnienie zmian pozostaje W sferze nie
Ļ
wiadomej.
Zaakcentowanie sfery intymnej, czyli rejonu bioder i górnej cz
ħĻ
ci ud fasonem, to
podkre
Ļ
lenie wagi erotyki w
Ň
yciu analizowanej osoby. Je
Ļ
li t
ħ
cz
ħĻę
ciała podkre
Ļ
la szeroka
lu
Ņ
na spódniczka na w wielu sztywnych halkach (styl lat pi
ħę
dziesi
Ģ
tych), to jest raczej
wyrazem swobody seksualnej i umiej
ħ
tno
Ļ
ci traktowania erotyki "na luzie". Je
Ļ
li natomiast
spodnie lub spódnica ciasno opinaj
Ģ
cz
ħĻ
ci intymne, wówczas mamy doczynienia
z przypadkiem problemu na tym tle.
Nieco podobne znaczenie ma wyeksponowanie nóg przez kobiet
ħ
- jest to symboliczne
pokazanie,
Ň
e najwa
Ň
niejsze w
Ň
yciu jest ciało... Spódnica wykonana z prze
Ņ
roczystego
materiału odsłania nogi w sposób mniej bezpo
Ļ
redni. Jest jak mgiełka, zabawa
w "chowanego", droczenie si
ħ
... Je
Ļ
li zechcemy j
Ģ
zinterpretowa
ę
musimy uwzgl
ħ
dni
ę
ten
wła
Ļ
nie element. "Taka osoba bawi si
ħ
w seks bardziej, ni
Ň
rzeczywi
Ļ
cie prze
Ň
ywa.
Niewykluczone,
Ň
e forma jest dla niej wa
Ň
niejsza ni
Ň
tre
Ļę
.
Podobne znaczenie b
ħ
dzie miała spódnica z fr
ħ
dzli, spomi
ħ
dzy których przy ka
Ň
dym ruchu
wida
ę
nogi. Fr
ħ
dzle to te
Ň
potrzeba zabawy i powiedziała bym nawet,
Ň
e fr
ħ
dzle na tym
poziomie to infantylizm w sferze seksu.
Rozci
ħ
cia w spódnicach s
Ģ
równie
Ň
form
Ģ
nieco delikatniejszego pokazywania nóg.
Niemniej jest to takie wabienie nie do ko
ı
ca oczywiste. Jedynie rozci
ħ
cie z tyłu sygnalizuje
gotowo
Ļę
kobiety do kontaktu intymnego i ogólnie potrzeb
ħ
do
Ļ
wiadczenia erotycznego.
Natomiast rozci
ħ
cia z przodu pokazuj
Ģ
wyra
Ņ
nie,
Ň
e wszystko jest pod kontrol
Ģ
, a zatem nie
ma mowy o jakiejkolwiek spontaniczno
Ļ
ci. Mo
Ň
na by domniemywa
ę
,
Ň
e osoba taka
"chciałaby, a boi si
ħ
". Troszk
ħ
wabi, ale nie jest gotowa na kontakt z powodu własnych
kompleksów i obaw.
Zaakcentowanie nóg poprzez naszywki, lampasy, wypchane kieszenie na udach mo
Ň
e
sugerowa
ę
kłopoty zwi
Ģ
zane z domem rodzinnym. Szczególnym symbolem kłótni
i niemo
Ň
no
Ļ
ci zaakceptowania podej
Ļ
cia rodziców s
Ģ
łaty na kolanach. Natomiast wydarte,
wyszarpane na kolanach d
Ň
insy s
Ģ
wyrazem jawnego buntu przeciwko nie tylko rodzicom,
ale te
Ň
przeciwko wszelkim strukturom i autorytetom, których rodzice s
Ģ
symbolem.
Wyra
Ņ
nie odcinaj
Ģ
ce si
ħ
innym kolorem szwy, przypominaj
Ģ
ce wojskowe lampasy, kojarz
Ģ
si
ħ
dosy
ę
jednoznacznie z musztr
Ģ
i wojskowym re
Ň
imem w domu.
To oczywi
Ļ
cie bardzo ogólny przegl
Ģ
d najcz
ħĻ
ciej spotykany form ubierania si
ħ
.
Mam nadziej
ħ
,
Ň
e pokazuje, jak wiele informacji mo
Ň
emy uzyska
ę
na podstawie
zewn
ħ
trznego wygl
Ģ
du człowieka.
Wystarczy nauczy
ę
si
ħ
uwa
Ň
nie patrze
ę
na ludzi...
Plik z chomika:
g-alf
Inne pliki z tego folderu:
Alfabet katastrofy EURO 2012.pdf
(208 KB)
Bóg zakazał chloroformu, czyli początki anestezjologii.pdf
(389 KB)
Czy to typowe zwiastuny śmierci.pdf
(374 KB)
Dora, która była Hermannem.pdf
(169 KB)
Droga na dno.pdf
(194 KB)
Inne foldery tego chomika:
Audio Bajki
Audio Booki(123)
Audio Legendy
Bajki
Dinozaury
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin