Wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 9.doc

(21 KB) Pobierz

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z ZAKRESU KSZTAŁTOWANIA POJĘĆ MATEMATYCZNYCH W GRUPIE DZIECI SZEŚCIOLETNICH.

Temat: „Dziewięć bałwanków” – wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 9 na podstawie wiersza A. Łady – Grodzickiej.

Cele:

·         zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9

·         doskonalenie umiejętności przeliczania obiektów i posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9

·         rozwijanie umiejętności klasyfikowania obiektów ze względu na dwie cechy – kolor i kształt

·         doskonalenie orientacji przestrzennej

Przebieg zajęć:

1. Powitanie piosenką „Wszyscy są, witam Was”.

2. Zabawa ruchowa „Praczki” – ćwiczenia w zakresie orientacji przestrzennej.

3. Piosenka „Sanna” ilustrowana ruchem – wprowadzenie w tematykę zimową.

4. Wiersz „Dziewięć bałwanków” ilustrowany sylwetami i rozmowa na jego temat.

5. Numerowanie bałwanków zaprezentowanych na tablicy.

6. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem kolorowych figur geometrycznych „Kto zatańczy w środku koła?” – klasyfikowanie ze względu na kolor i kształt.

7. Tworzenie zbiorów 9 elementowych i uzupełnianie liczmanów do 9.

8. Pokaz cyfry 9, omówienie wyglądu, próby odtwarzania kształtu (układanie z tasiemek, wodzenie palcem po wzorze, rysowanie w powietrzu, na dywanie, na plecach kolegów.

9. Zabawa na zakończenie zajęć „Piegi Gosi”.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin