neurofizjo złomanczuk.doc

(27 KB) Pobierz
Neurofizjologia II, pyt

Neurofizjologia II, pyt. gr 2giej

 

     PYTANIA OTWARTE:

 

1.      Uszkodzenie drogi brzuszno-przyśrodkowej na wysokości rdzenia przedłużonego. Co spowoduje i dlaczego.

2.      Opisz znaną ci drogę aferentną dochodzącą do jądra nadskrzyżowaniowego. Uwzględnij aspekt anatomiczny, molekularny i funkcjonalny.

3.      Opisz eksperymentalne metody leczenia Alzheimera.

4.      Opisz strategie termoregulacyjne w niskich temperaturach. Uwzględnij wszystkie mechanizmy termoregulacji.

5.      Uszkodzenie drogi siatkowo-rdzeniowej – co spowoduje i dlaczego.

6.      Wymień i opisz (z uwzględnieniem zastrzeżeń) eksperymentalne metody wyznaczania funkcji jądra nadskrzyżowaniowego.

7.      Kliniczne znaczenie zaburzeń rytmów circadialnych.

8.      W wyniku wylewu została uszkodzona lewa półkula. Czy możliwa jest rehabilitacja i przez jakie drogi?

9.      Zniszczenie drogi korowo-rdzeniowej. Czy da się uratować pacjenta?

 

 

PYTANIA TESTOWE:

 

1.      Jet-lag: Podczas lotu na wschód trwa dłużej, bo opóźnienie fazowe następuje powoli. (odpowiedzi w stylu: pierwsze fałszywe, obydwa prawdziwe ale bez związku przyczynowo-skutkowego itp.)

2.      Jet-lag: Podczas lotu na zachód trwa dłużej, bo następuje opóźnienie fazowe. (odp. jak wyżej)

3.      Procesy termoregulacji, gdy temperatura jest wyższa/niższa na zewnątrz. Co do nich NIE NALEŻY: a)wazodylatacja b)wazokonstrykcja c)piloerekcja d)astenia e)apraksja

4.      Wykresy voltage clamp (dot. Prądów sodowych, potasowych i chlorkowych)

5.      Co spowoduje ruch głowy w lewo? (odpowiedzi: coś o kanałach półkolistych, hiperpolaryzacją, fazą szybką, faza wolną)

6.      W gorączce występuje stan hipo- i hipertermii. Powoduje to ograniczona wydolność efektorów systemu termoregulacyjnego (odpowiedzi w stylu: oba zdania fałszywe, pierwsze prawdziwe itp.)

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin