Zagadnienia do egzaminu-andragogika-M1Res-M1OW2010.doc

(40 KB) Pobierz
Zagadnienia do egzaminu z andragogiki 2007/2008

dr Urszula Tabor

Zagadnienia do egzaminu z andragogiki 2009/2010

 

Wykład 1:

1.       Proszę podać definicję terminu andragogika.

2.       Proszę zdefiniować w kontekście andragogicznym takie pojęcia jak: edukacja dorosłych, kształcenie dorosłych, wychowanie dorosłych, środowisko edukacyjne dorosłych.

3.       Proszę wymienić trzy czynniki uczenia się i cztery obszary edukacji według koncepcji uczenia się Duccio Demetrio.

 

Wykład 2:

4.       Proszę wymienić wspólne cechy koncepcji rozwoju człowieka dorosłego.

5.       Proszę opisać jak na gruncie andragogiki rozumiemy takie pojęcia jak: kontekst rozwoju człowieka dorosłego, zmiana rozwojowa, czynniki i obszary rozwoju.

6.       Proszę opisać zjawisko indywiduacji w oparciu o teorię Carla Junga.

7.       Proszę zanalizować rozwój człowieka dorosłego w kontekście teorii rozwoju ego Erika Eriksona.

8.       Proszę opisać teorię rozwoju w dorosłości według Daniela Levinsona i opisać pojęcia:
era życia, faza przejściowa, debiut w fazie, stabilizacja fazy, kulminacja fazy, zadanie rozwojowe.

 

Wykład 3:

9.       Proszę wymienić sześć obszarów uczenia się dorosłych.

10.  Proszę opisać cztery modele biografii w koncepcji „przymusu i wolności” Mieczysława Malewskiego.

11.  Proszę opisać koncepcję uczenia się transformatywnego Jacka Mezirowa.

12.  Proszę wymienić i opisać cechy strategii kształcenia dorosłych.

13.  Proszę zdefiniować pojęcie zasady dydaktycznej oraz opisać cztery zasady szczególnie wykorzystywane w andragogice.

14.  Proszę wymienić i scharakteryzować pięć etapów procesu grupowego według B. Tuckmana i M. Jensen.

15.  Proszę wymienić trzy przykładowe role grupowe.

 

Wykład 4:

16.  Proszę podać przykładową klasyfikację metod dydaktycznych.

17.  Proszę wymienić i opisać trzy modele uczenia się według Mieczysława Malewskiego (proszę nie mylić z czterema typami biografii tego samego autora).

18.  Proszę wymienić i opisać trzy przykładowe metody podające.

19.  Proszę wymienić i opisać trzy przykładowe metody z poszukujące lub podająco-poszukujące.

20.  Proszę wymienić i opisać cztery style uczenia się według Davida Kolba (proszę nie mylić z czterema etapami umiejętnościami uczenia się tego autora).

21.  Proszę wymienić i scharakteryzować trzy wybrane metody aktywizujące. 

22.  Proszę opisać typologię technologii uczenia się zaproponowaną przez Duccio Demetrio (proszę nie mylić z czynnikami uczenia się tego samego autora).

 

 

Zakres ćwiczeń:

23.  Proszę opisać fazę wczesnej dorosłości w kontekście zmian fizjologicznych, społecznych
i psychologicznych typowych dla tej fazy oraz znanych teorii rozwoju (Jung, Erikson, Levinson, ew. inne Pani/Panu znane).

24.  Proszę opisać fazę średniej dorosłości w kontekście zmian fizjologicznych, społecznych
i psychologicznych typowych dla tej fazy oraz znanych teorii rozwoju (Jung, Erikson, Levinson, ew. inne pani/Panu znane).

25.  Proszę scharakteryzować zmiany psychofizyczne późnej dorosłości w kontekście zmian fizjologicznych, społecznych i psychologicznych typowych dla tej fazy oraz znanych teorii rozwoju (Jung, Erikson, Levinson, ew. inne Pani/Panu znane).

26.  UWAGA! Szczególnie istotne zagadnienie egzaminacyjneJ Proszę się przygotować, a w czasie egzaminu przynajmniej raz uśmiechnąć do egzaminatorkiJ Sprawdzone i działaJ

POWODZENIA!

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin