Nazwa szkoły
BADANIA RYNKOWE I MARKETINGOWE
PROJEKT BADANIA MARKETINGOWEGO:
SPADEK POPYTU NA BALSAMY UJĘDRNIAJĄCE FIRMY DOVE
Rok studiów, grupa ćwiczeniowa
studia stacjonarne
Wykonawcy ankiety
Miejscowość, czerwiec 2009
Problem decyzyjny
Spadek popytu na balsamy ujędrniające firmy Dove.
Pytania decyzyjne
1. Czy obniżenie ceny balsamów ujędrniających firmy Dove spowoduje wzrost zainteresowania produktem?
2. Czy uatrakcyjniony design opakowania zwiększy zainteresowanie produktem?
3. Czy zwiększenie obszaru dystrybucji spowoduje wzrost popytu na balsamy ujędrniające?
4. Czy w produkcji balsamów ujędrniających firmy Dove można zastosować ulepszone składniki?
5. Czy zmiana kampanii reklamowej spowoduje wzrost popytu na nasz produkt?
Problem badawczy
Ocena czynników wpływających na popyt na balsamy ujędrniające firmy Dove.
Cel badania
Celem badania jest wskazanie istotnych czynników, które wpływają na popyt na balsamy ujędrniające firmy Dove.
Zakres przedmiotowy badania
Przedmiotem realizacji badania jest istniejący popyt oraz czynniki które na niego wpływają na balsamy ujędrniające firmy Dove.
Zakres podmiotowy badania
Podmiotem badania będą konsumenci balsamów ujędrniających; kobiety w przedziale wiekowym od 20 do 60 lat; uczące się, pracujące, nie pracujące, emerytki bądź rencistki.
Dobór próby losowy (metoda…), gdyż każdy członek badanej populacji ma szansę znaleźć się w próbie.
Zakres czasowy
Badania będą realizowane w okresie wiosenno-letnim , czyli od 01 kwietnia do 30 sierpnia, ponieważ w tych miesiącach wzrasta zainteresowanie kobiet zakupem kosmetyków poprawiających wygląd skóry.
Zakres przestrzenny
Region:
Wpisać region
miasto WPISAĆ o liczbie mieszkańców około 128 000.
punkty sprzedaży detalicznej kosmetyków Dove; punkty sprzedaży kosmetyków w sklepach wielkopowierzchniowych (typu supermarkety, hipermarkety, itp.); drogerie; centra handlowe.
Hipotezy badawcze:
1. Istnieje pozytywny związek między ceną a popytem na balsamy ujędrniające.
2. Wprowadzenie nowego design’u opakowania przyczyni się do wzrostu zainteresowania balsamami ujędrniającymi.
3. Wprowadzenie ulepszonych składników w balsamach zostanie w pozytywny sposób dostrzeżone przez konsumentów.
4. Zwiększona ilość punktów sprzedaży spowoduje zwiększenie popytu na produkt.
5. Nowa kampania reklamowa przyczyni się do wzrostu sprzedaży balsamów ujędrniających.
Rodzaj badań:
Ilościowo-jakościowe, ponieważ oddaje zarówno cechy mierzalne, jak i niemierzalne.
Metoda badawcza:
Ankietowa, której podstawą jest kwestionariusz zawierający 19 pytań zamkniętych, pozostałe stanowią pytania otwarte, w liczbie 3.
Ankieta jest anonimowa. Część metryczki zawiera 6 pytań.
Pani zdanie jest dla nas bardzo ważne. Jeżeli ma Pani jakieś sugestie i chce się nimi podzielić, prosimy wziąć udział w naszej ankiecie. Jej wyniki pozwolą nam jeszcze lepiej dostosować naszą ofertę do Pańskich potrzeb. Zapraszamy do wzięcia udziału w naszej ankiecie.
1. Czy stosuje Pani kosmetyki ujędrniające marki Dove?
ÿ Tak, regularnie
ÿ Tak, od czasu do czasu
ÿ Nie, gdyż nie odpowiadają mi produkty tej marki
ÿ Nie stosuję produktów tej marki
2. Czy według Pani istnieje zależność pomiędzy jakością naszych produktów a jego ceną?
ÿ Tak
ÿ Nie
ÿ Nie wiem
3. Jak określiłaby Pani cenę naszego produktu?(proszę krzyżykiem wybrać jedną z opcji):
Bardzo drogi
Drogi
Raczej drogi
Niezbyt drogi
Tani
Bardzo tani
4. Czy obecna cena balsamu ujędrniającego jest zadowalająca?
(Jeśli zaznaczyła Pani odpowiedź „Tak” to proszę pominąć pytanie numer 5.)
5. Jak według Pani zakres cenowy byłby odpowiedni dla balsamu ujędrniającego marki Dove?(proszę podać cenę w PLN):
Od …………… do ……………
6. Jak ważne przy zakupie naszego produktu są dla Pani następujące czynniki? (1- nieważne, 2-mało ważne, 3- obojętne, 4-ważne, 5- bardzo ważne; proszę zaznaczyć krzyżykiem odpowiednią ocenę dla każdej opcji):
1
2
3
4
5
opakowanie
marka
cena
zapach
...
dominicana88