Jak karnawał to karnawał-5l.doc

(43 KB) Pobierz

Jak karnawał to karnawał!

Cele ogólne:

ü      organizowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu się pojęć matematycznych dotyczących wielkości;

ü      rozwijanie słuchu, poczucia rytmu i pamięci muzycznej;

ü      poszerzanie doświadczeń plastyczno-konstrukcyjnych przez wprowadzanie nowych form plastycznych nie znanych do tej pory dzieciom;

ü      tworzenie atmosfery radości, swobody i dobrej zabawy przy muzyce, w gronie rówieśników;

 

 

Temat dnia

 

Wychowanie  zdrowotne

 

Cele operacyjne.

 

Dziecko:

 

Plan pracy –

tematyka, formy i metody

 

Obszary aktywności

 

Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.

29. 01.

poniedziałek

„Karnawałowa pogoda”

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

 

 

¨       zachowuje się poprawnie w czasie spaceru, zna zasady bezpieczeństwa;

¨       ma pozytywny stosunek do przyrody, nie niszczy jej, szanuje ją;

¨       dysponuje podstawową wiedzą na temat zmian zachodzących w przyrodzie związanych z porą roku;

¨       chętnie śpiewa piosenki;

-          spacer mający na celu prowadzenie obserwacji dotyczących zmian w otoczeniu związanych aktualna porą roku;

-          zwracanie uwagi na ochronną role pokrywy śnieżnej dla roślin; zachowanie się ptaków;

-          dostrzeganie zależności temperatury i długości dnia od pory roku;

-          śpiewanie piosenki „Zima, zima, zima”

 

przyrodnicza

 

 

 

 

 

muzyczna

Wypełnianie konturów o różnych kształtach elementami dekoracyjnymi – usprawnianie motoryki ręki.

30. 01.

wtorek

„Śnieżna wyliczanka”

Zabawa ruchowa naśladowcza „Sporty zimowe”

¨       rozumie polecenia n. w czasie manipulacji na zbiorach;

¨       poprawnie przelicza elementy w zakresie 5;

¨       sprawnie posługuje się nożyczkami i klejem;

¨       zna zasady bezpieczeństwa w czasie posługiwania się nożyczkami;

-          porządkowanie elementów zbioru wg ich liczebności  wzrastającej i malejącej

-          wykorzystanie wiersza „Śnieżna wyliczanka” D. Gellerowej;

-          przeliczanie w zakresie 5, manipulowanie liczmanami;

-          wykonywanie kotylionów i masek karnawałowych z kartonu, papieru kolorowego, bibuły itp.;

matematyczna

 

 

 

 

plastyczna

„Jaki to instrument?” – zagadki słuchowe. Odgadywanie i nazywanie w podanej kolejności.

31. 01.

środa

„Śniegowy pan”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

 

 

¨       posiada umiejętność współpracy z kolegami w małych zespołach;

¨       stosuje wiedzę matematyczną w praktycznym działaniu;

¨       dba o swoje zdrowie – przebiera mokre rzeczy i wiesza je na kaloryferze;

-          lepienie bałwana w ogródku przedszkolnym;

-          toczenie kul śniegowych, łączenie ich ze sobą wg malejącej kolejności

-          ozdabianie bałwanka marchewką, węglem, patykami;

 

konstrukcyjna

matematyczna

Ćwiczenia graficzne – gwiazdki śniegowe, Kreślenie linii pionowych, poziomych i ukośnych.

1.     02.

czwartek

„Bawimy się wesoło!”

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

¨       reaguje na tempo i rytm muzyki;

¨       obrazuje muzykę ruchem wykorzystując przybory;

¨       potrafi odwołać się do własnych doświadczeń i spostrzeżeń i sformułować wnioski ogólne;

¨       planuje kompozycję rysunku na całej powierzchni arkusza;

-          ekspresja ruchowa w toku zabawy przy piosenkach o tematyce zimowej (Pada, pada śnieg, Zima, zima, Śnieżny walc, i inne);

-          malowanie zimowego krajobrazu pastą do zębów, palcem  na szarych arkuszach;

-          wyodrębnianie charakterystycznych cech danej pory roku;

muzyczna

 

 

plastyczna

 

językowa

Odgadywanie zagadek o tematyce zimowej.

2.     02.

piątek

„Jak karnawał, to karnawał!

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

 

 

¨       chętniej bierze udział w rywalizacji, nie martwi się nadmiernie przegraną;

¨       posiada wiedzę i sprawności potrzebne do udziału w konkursach;

-  ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin