W KARNAWALE CZAS NA BALE-5l.doc

(31 KB) Pobierz

W KARNAWALE CZAS NA BALE

W KARNAWALE CZAS NA BALE

Wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie. Wdrażanie do poprawnego formułowania zdań.

 

 

Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania.

 

Śpiewanie prostych piosenek.

 

Wzbogacenie doświadczeń plastyczno – konstrukcyjnych.

 

Doskonalenie sprawności logicznego myślenia.

 

 

Doskonalenie sprawności manualnej.

 

 

Kształtowanie kompetencji matematycznych w zakresie przeliczania, segregowania w zbiory (dodawania i odejmowania).

 

Wytworzenie radosnego nastroju i miłej atmosfery.

 

 

Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej

 

 

Rozmowa kierowana „Dlaczego ludzie lubią bale?”, „Co to jest karnawał?” Opowiadanie nauczycielki o wielkich balach, które odbywały się w dawnych czasach. Zwrócenie uwagi na stroje, sale i budynki, w których odbywały się bale.

 

Wysłuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego pt. „Zabawa karnawałowa”.

 

Nauka piosenki. „W karnawale”.

 

Wykonanie karnawałowych maseczek, kotylionów.

 

 

Odgadywanie zagadek dotyczących karnawałowych rekwizytów.

 

 

 

„Karnawałowe baloniki” – ozdabianie sylwety balonów wg własnego pomysłu.

 

Jakie baloniki mamy w naszej sali?:

- porównujemy ich kolor i wielkość;

- przeliczamy je, porównujemy ich liczebność;

- tworzymy zbiory balonów;

 

Zabawy z balonikami: podbijanie, dmuchanie, taniec, zabawy w parach.

Udział w Karnawałowym Bali Przebierańców przedszkola.

 

Zabawy i ćwiczenia ruchowe wg K. Wlaźnik.

 

 

 

 

 

 

Tekst „Zabawa karnawałowa” Cz. Janczarski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wlaźnik K.: „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin