Odblokowanie pełnego FIS.docx

(37755 KB) Pobierz


Jakich narzędzi użyłem.

1. Śrubokręty Torx. Kupiłem za 15 zł w elektroniku.
 


2. Sprzęcik do odkręcenia koła kierownicy (klucz spline M12)
 


3. Śrubokręt Torx T30
4. Laptop i Vag-com

Manetka do avanta z pełną obsługą FIS numer vag 4EO 953 503 C (do sedana 4EO 953 503 B) lub zamiennie z nowszych modeli manetki z  8E0 na początku (około 100zł na allegro).



Zanim zaczniemy coś robić trzeba odpiąć klemę od akumulatora. Ja odpinałem z masy.


Pierwsza czynność to odkręcenie Airbaga. Wykręcamy dwie śrubki T30 (T27) z tyłu kierownicy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Po ostrożnym wyjęciu aribaga wypięliśmy wtyczkę żółtą z miejsca zaznaczonego na drugim zdjęciu. Tym sposobem zszedł cały airbag (kierownica 4-ramienne bez multi)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kolejną czynnością jest odkręcenie koła kierownicy. Dla pewności zaznaczyliśmy markerem położenie koła względem piasty.

 

 

 

 

 

 


Po tym ukazuje się nam taki widok i możemy się zabrać za osłoną dolną i górną. Dwa zaznaczone  wkręty wykręcamy długim T8.
Ważne żeby nie kręcić taśmą. Najlepiej jakby pozostała w takim położeniu jak jest.

 

 

 

 


Żeby obudowa całkiem zeszła musimy odkręcić jednego wkręta T30 obok zacisku regulacji kierownicy. Tam już można podejść zwykłym śrubokrętem z nasadką Torx.


Tu posłużę się zdjęciami  bo nie zrobiłem swoich. Demontujemy taśmę która jest osadzona na zatrzaskach i odkręcamy starą manetkę. Manetka trzyma się na 2 śrubach T8 które trzeba odkręcić.

 

 

 

 

 


Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności podpinamy akumulator i zasiadamy do Vaga.


Jedynie co musimy zrobić to dopasować kodowanie:

 

Adres 17 - Instruments

10 - Adaptacja --> kanał 19

Tutaj ustawiamy kodowanie wg swojej konfiguracji.

?xxxx: Illumination Option

0 - Needle and Scala only active at 'Light on"
1 - Needle already active at 'Ignition on'
2 - Scale already active at 'Ignition on'
3 - Scala (2. Map) and Needle at "ignition on" active

x?xxx: Board Computer

0 - only Level 2 (long time memory)
1 - Level 1 and 2

xx?xx: Driver Information System (DIS)

0 - DIS 1
1 - Highline without DIS
2 - DIS 2


xxx?x: Ambient Temperature

0 - no Display, Illumination inactive
1 - Display and Illumination active

xxxx?: Remote Clock

0 - Remote Clock not active
1 - Remote Clock active

W praktyce zmienia się poz. 2 z 3.



Po tym zabiegu mamy już FIS ale nie mamy sterowania na manetce.
Trzeba zrobić jeszcze jedno kodowanie

Adres 16 Steering Wheel

w 07 RECODE i w oknie wyboru SOFTWARE CODDING

0?xxx: rodzaj kierownicy

0 - standardowa (4-ramienna bez sterowania)
1 - 3-ramienna (sportowa)
2 - MFL ze sterowaniem radia
3 - MFL ze sterowaniem radia/telefonu
4 - MFL ze sterowaniem radia/telefonu/(system głośnomówiący ?)

0x?xx: Tiptrionic/podgrzewanie kierownicy

0 - bez Tiptronica w kierownicy/bez podgrzewania
1 - Tiptronic w kierownicy
2 - podgrzewanie kierownicy (oprócz kierownicy 3-ramiennej)
3 - podgrzewanie, Tiptronic w kierownicy (tylko dla wielofukcyjnej)

0xx?x: komputer pokładowy/tempomat

0 - bez komputera pokładowego, bez tempomatu
1 - komputer pokładowy
2 - tempomat
4 - komputer pokładowy/tempomat

0xxx?: typ karoserii (wycieraczka tylniej szyby)

1 - sedan/cabrio
2 - Avant/Coupe (wycieraczka tylniej szyby)

tutaj jeśli tylko dokładaliśmy FIS to zmieniamy pozycje przedostatnią.



Po tych zabiegach ukazuje się nam widok


Wszystko działa piknie ALE... No właśnie. Świeci się na błąd o braku płynu do spryskiwaczy.

Mamy dwie opcje:
1. Zmasować pierwszy pin w kostce od licznika (idealnie pasuje przewód od cd-romu thx)
2. Dokupić czujnik, wiązkę i to wszystko zmontować.

 

 

 



Pojawiło się kilka błędów które skasowałem.
 


Dokupiłem czujnik (35zł)  i kabelek (7zł)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 


MONTAŻ CZUJNIKA POZIOMU PŁYNU SPRYSKIWACZY

Co potrzebujemy:

1. Czujnik poziomu spryskiwaczy 7M0 919 376
2. Wtyczka do czujnika 1J0 973 702 (numer do sprawdzenia) lub 1J0 972 977 H
3. Kabelek z pinem do wpięcia w kostkę licznika 000 979 018 E lub 000 979 009 E
4. Śrubokręty Torx
5. Nasadka 8 i 10.
6. Podnośnik.

Można dla pewności żeby nic nie uszkodzić odpiąć akumulator. Ja tego nie robiłem. Ale tu wybór należy do Was.

Najpierw zdejmujemy koło i zabieramy się za demontaż nadkola.  Musimy wykręcić wszystkie wkręty Torx, trzy duże przy dokładce i jedną nakrętkę na górze po prawej.


Jak już pozbędziemy się nadkola pojawi się nam zbiornik płynu. Żeby go wyciągnąć musimy najpierw odkręcić trzy śruby zaznaczone na czerwono. A później jeszcze odkręcić górny zbiornik. Żeby wyjąć dolny najpierw trzeba zdjąć górny. Jak już go odkręcimy trzeba użyć trochę siły i pociągnąć do góry. Później można odpiąć bypass i położyć górny zbiornik na boku

 

 


Po wyjęciu dolnego zbiornika (u mnie było mało płynu więc nie spuszczałem) widać pompkę sprysków a powyżej zaślepkę. Wyciągamy ją a w jej miejsce montujemy czujnik. Do czujnika wtykamy złącze (kupione lub robione) i prowadzimy przewody na górę do komory silnika.
Jeśli nie macie zaślepki to można w ASO dokupić gumę uszczelniającą (7M0 919 382) i w niej osadza się czujnik. Koszt około 7 zl (thx fantastic)

 

 


Kiedy kable są już na górze możemy zamontować zbiornik dolny płynu, nadkole i koło.
Teraz można się zająć  tym co wewnątrz.
Najlepiej jest zdemontować licznik. Trzeba ściągnąć listwę pomiędzy przyciskami licznika i odkręcić dwa wkręty Torx które siedzą tam trochę głębiej. Później wypychamy licznik do siebiei mamy dostęp do wtyczek.
Nas interesuje niebieska czyli wtyczka po lewej stronie. Ja wypiąłem cały licznik co spowodowało wyskok błędów w grupach 16, 46, 56.
Żeby wypiąć wtyczkę wystarczy zwolnić tą różową blokadę do góry. Żeby wpiąć pin trzeba wypchnąć różowy bok wtyku i wtedy wyjeżdża nam szyna do której wpinamy pod numer 1 jeden koniec naszego kabelka.

 

 

 

 


Pozostaje nam złączyć kabelek wpięty w licznik (ten za 7 zł) z tym który idzie od czujnika. Przejście z komory silnika do środka trzeba zrobić w taki sposób żeby nie przedostawała się wilgoć. Ja przepchałem go przez gumę pod obudową komputera.

Drugi kabelek od czujnika przykręcamy do masy. Ważne jest miejsce wpięcia kabelków w czujniku. Od wtyczki w zegarach do pinu w czujniku oznaczonego cyfrą "1" , "2" do masy (thx Luc_i_Ang)

 

 

 



Wszystko składamy i po przekręceniu kluczyka w stacyjce powinno nam się pokazać:



Ja jeszcze pokasowałem błędy komunikacji które pojawiły się po odłączeniu całkiem licznika. Jak ktoś rozłączy akumulator to pewnie pojawią się inne błędy które należy skasować.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin